از قول مشروط «نوبخت» تا بهره‌برداری از ۱۲ ایستگاه فرستنده دیجیتال

«محمدباقر نوبخت» خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، گفت: در صورتی که تلاش کنید این بیمارستان تا دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری برسد، سازمان برنامه و بودجه از نظر مالی این پروژه را حمایت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بشرویه، «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه عصر امروز در ادامه سفر یک روزه‌اش به استان خراسان‌جنوبی از بیمارستان در دست احداث بشرویه بازدید و از موانع ساخت آن مطلع شد.

«محمد دهقانی‌فیروزآبادی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این بازدید با بیان اینکه قرارداد اول این بیمارستان با یک میلیارد تومان در سال ۹۳ پیگیری شد، بیان داشت: قرارداد دوم بیمارستان بابت ابنیه در سال ۹۵، شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون بوده است.

وی با اشاره به اینکه تا سال ۹۵ حدود ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بابت این پروژه هزینه شده، عنوان کرد: سال گذشته قرارداد مرحله سوم برای تکمیل بنا و اضافه شدن ۷۰۰ متر مربع زیر بنا به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بسته شده است.

پیشرفت ۷۰ درصدی بیمارستان بشرویه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی بیمارستان ۳۲ تختخوابی بشرویه، بیان داشت: اتمام این پروژه ۱۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

«محمدباقر نوبخت» معاون اول رئیس جمهور در ادامه خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، گفت: در صورتی که تلاش کنید این بیمارستان تا دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری برسد، سازمان برنامه و بودجه از نظر مالی این پروژه را حمایت خواهد کرد.

همچنین در ادامه سفر نوبخت به استان خراسان‌جنوبی ۱۲ ایستگاه فرستنده دیجیتال در استان خراسان‌جنوبی با حضور مسؤولان استانی و کشوری به بهره‌برداری رسید.

از این تعداد، شش ایستگاه در شهرستان سربیشه، چهار ایستگاه در شهرستان درمیان، یک ایستگاه در بیرجند و یک ایستگاه نیز در سرند بشرویه قرار دارد که با حضور محمدباقر نوبخت، ایستگاه فرستنده دیجیتال روستای سرند بشرویه به نمایندگی از ۱۱ ایستگاه دیگر افتتاح شد.

بهره‌برداری از ۱۲ ایستگاه فرستنده دیجیتال

با راه‌اندازی این ایستگاه‌ها چهار هزار و ۳۲ نفر در ۱۸ روستا، از این پس ۱۸ شبکه تلویزیونی و ۱۹ شبکه رادیویی دیجیتال را دریافت می‌کنند.

این ایستگاه‌های دیجیتال با هزینه شش میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صداوسیما و استانداری خراسان‌جنوبی راه‌اندازی شده است.

ایستگاه سرند بشرویه، صد و چهاردهمین ایستگاه دیجیتال خراسان‌جنوبی و بیست و چهارمین ایستگاهی است که از آغاز امسال در این استان افتتاح شده و با بهره‌برداری از این ۱۲ ایستگاه، پوشش دیجیتال در خراسان‌جنوبی به بیش از ۹۳ درصد رسید.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =