رسیدگی به تخلفات ۱۹ شرکت حمل و نقل در خراسان‌جنوبی

به‌منظور نظارت بر اجرای دقیق قوانین و مقررات حمل و نقل برون‌شهری، جلسه کمیسیون رسیدگی به تخلفات بخش حمل و نقل جاده‌ای موضوع ماده ۱۲، طی سه ماه اول سال جاری برگزار و به تخلفات ۱۹ شرکت و مؤسسه حمل و نقل کالا و مسافر رسیدگی، تصمیمات لازم اتخاذ و احکام مربوطه صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی گرجی با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: طی سه ماه اول سال جاری سه جلسه کمیسیون ماده ۱۲ استانی برگزار و طی آن به تخلفات ۱۹ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر مستقر در استان خراسان‌جنوبی رسیدگی شد.

وی درخصوص آرای صادره در این جلسه ادامه داد: با توجه به میزان صلاحیت های تفویضی به استان، در مجموع برای شرکت‌های دارای تخلفات نوبت اول تذکر کتبی، نوبت دوم جریمه نقدی صادر و احکام مربوطه ابلاغ شده و می‌توان به جریمه ۲۷۵ میلیون ریالی یکی از شرکت‌های حمل ونقل مسافر در استان اشاره کرد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی در خصوص تخلفات انجام شده در بخش حمل ونقل کالا و مسافر، عنوان کرد: عدم رعایت مهار مناسب بار، حمل بار اضافه بر ظرفیت خودرو، صدور بارنامه جهت وسیله نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی و عدم رعایت مقررات تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، عدم رعایت ضوابط مربوط به مدیر فنی از جمله تخلفات انجام شده از سوی شرکت‌های حمل و نقل بوده است. 

گرجی با تأکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به کاربران بخش حمل و نقل جاده‌ای و رضایت آن‌ها، افزود: این اداره‌کل نظارت مستمر بر فعالیت‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای برون‌شهری را دارد که سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ راه ارتباطی با مخاطبان این بخش ایجاد کرده است تا بتواند نظرها، پیشنهادها و شکایت‌های افراد را دریافت و به آن‌ها رسیدگی نماید.

وی عنوان کرد: تخلفات مربوط به شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل در کمیسیون ماده ۱۲ آئین‌نامه اجرائی تبصره (۱) ماده (۳۱) قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و اخذ جرایم رانندگی، با حضور مدیرکل، نماینده صنف مربوطه، مسؤول اداره حقوقی بررسی و احکام مربوطه صادر می‌شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 10 =