از طرح اقدام ملی مسکن چه خبر؟/ثبت‌نام بیش از ۱۱ هزارنفر متقاضی مسکن در خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی از ثبت‌نام ۱۱ هزار و ۷۰۹ نفر متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: از این میزان پنج هزار نفر مربوط به شهرستان بیرجند و مابقی در سایر شهرستان‌های استان است.

وحید داعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند مسکن را یکی از نیازهای اساسی خانوارها دانست و اظهار داشت: با توجه به شرایط بخش مسکن و شرایط اقتصادی خانوارها دولت چهار برنامه را به‌منظور تأمین زمین و مسکن مورد نیاز متقاضیان در دستور کار خود قرار داده است.

نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری، تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد، تأمین مسکن خانوارهای فاقد مسکن و خانه اولی‌ها و نوسازی و بهسازی مسکن روستایی از اهم برنامه‌های دولت در بخش مسکن است

 

وی نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری، تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد، تأمین مسکن خانوارهای فاقد مسکن و خانه اولی‌ها و نوسازی و بهسازی مسکن روستایی را از اهم برنامه‌های دولت در بخش مسکن ذکر کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن»، مطرح کرد: در راستای اجرای این طرح قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیز سهم بنیاد مسکن است.

داعی یادآور شد: متعاقب برگزاری این برنامه در راستای طرح اقدام ملی تولید مسکن، تهیه زمین مناسب برای این طرح به‌عنوان اولویت تعریف و بنابراین طرح‌های آماده‌سازی اراضی در سطح استان آغاز شد.

ظرفیت اولیه تأمین زمین برای ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در خراسان‌جنوبی یک هزار و ۳۸۸ واحد بود که در نهایت با به پنج هزار واحد افزایش یافت

 

وی افزود: ظرفیت اولیه تأمین زمین برای ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در خراسان‌جنوبی یک هزار و ۳۸۸ واحد بود که در نهایت با پیگیری‌های انجام شده این ظرفیت به پنج هزار واحد افزایش یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی از ثبت‌نام ۱۱ هزار و ۷۰۹ نفر متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن خراسان‌جنوبی خبر داد و مطرح کرد: از این میزان پنج هزار نفر مربوط به شهرستان بیرجند و مابقی در سایر شهرستان‌های استان است.

داعی عنوان کرد: افرادی که در مرحله اول طرح اقدام ملی ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند، پالایش اطلاعات انجام شده و اکنون به مرحله بارگذاری مدارک در سایت رسیده‌اند و همچنین افرادی که مرحله دوم در زمان شیوع کرونا ثبت‌نام کرده‌اند هم به مرحله پالایش رسیده‌اند.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۲۲۳ نفر از فرهنگیان استان که برای طرح اقدام ملی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: برای متقاضیان شهر بیرجند سایت ۲۷ هکتاری پیش‌بینی شده که قابلیت ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد را دارد و فرهنگیان نیز در همین سایت ساماندهی خواهند شد.

در شرایط فعلی هزینه ساخت هر مترمربع بین دو تا ۲.۵ میلیون تومان برآورد شده است

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی از تأمین زمین برای پنج هزار و ۷۳۸ واحد خبر داد و گفت: هر واحد ۱۰۰ متر مربع زیربنا دارد و در شرایط فعلی هزینه ساخت هر مترمربع بین دو تا ۲.۵ میلیون تومان برآورد شده است.

داعی با بیان اینکه برای ساخت ۱۰ هزار و ۶۰۷ واحد در استان حدود ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود و مابقی هزینه ساخت بر عهده متقاضیان است، اضافه کرد: متقاضیان پس از معرفی شدن به بانک عامل  ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه را باید واریز و سپس متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح و اعلام اداره‌کل راه و شهرسازی باید نسبت به پرداخت حق عضویت اقدام کنند.

وی به آغاز فرآیند تکمیل اطلاعات متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن اشاره و خاطرنشان کرد: آن دسته از متقاضیانی که در مرحله اول و دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی اقدام کرده‌اند باید طبق برنامه زمان‌بندی با مراجعه به سایت tem.mrud.ir نسبت به تکمیل ثبت‌نام خود اقدام کنند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − پنج =