جولان بادهای ۱۲۰ روزه در خراسان‌جنوبی/ آماده‌باش تیم‌های امدادی و عملیاتی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: وزش بادهای ۱۲۰ روزه از روز جمعه در استان شروع شده و تا امروز نیز ادامه خواهد داشت.

ابوالحسن میرجلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: بادهای ۱۲۰ روزه از اواسط خردادماه تا پایان شهریورماه هر سال میهمان خراسان‌جنوبی هستند.

با توجه به خشکسالی‌های اخیر وزش باد‌های ۱۲۰ روزه با ریزگرد‌ها و گرد و خاک شدید همراه شده و اگر پوشش گیاهی و سنگ فرش طبیعی استان تخریب شود، این پدیده‌ها شدت بیشتری خواهد داشت

 

وی با اعلام اینکه مدت زمان وزش این باد‌ها در چند سال اخیر از ۱۲۰ به ۱۷۰ روز افزایش یافته است، بیان داشت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر وزش باد‌های ۱۲۰ روزه با ریزگرد‌ها و گرد و خاک شدید همراه شده و اگر پوشش گیاهی و سنگ فرش طبیعی استان تخریب شود، این پدیده‌ها شدت بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه بافت خاک خراسان‌جنوبی به‌دنبال خشکسالی‌های پی در پی سست شده و با اندک وزش باد از هم جدا می‌شود، تصریح کرد: وزش بادهای ۱۲۰ روزه از روز جمعه شروع شد و تا اواخر وقت امروز نیز ادامه خواهد داشت.

میرجلیلی وقوع این پدیده را در برخی نقاط استان از جمله در نوار شرق سبب کاهش دید افقی و احتمال بروز خسارت بر اثر وزش باد اعلام کرد و افزود: تیم‌های امدادی و عملیاتی خراسان‌جنوبی برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در استان در آماده‌باش کامل هستند.

وزش باد‌های ۱۲۰ روزه سبب کاهش دید افقی در محور‌های اصلی استان می‌شود

 

وی با بیان اینکه با وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در استان، احتمال بروز خسارت به گلخانه‌ها، زیرساخت‌های کشاورزی و دامی و غیره دور از انتظار نیست، مطرح کرد: وزش باد‌های ۱۲۰ روزه اغلب سبب کاهش دید افقی در محور‌های اصلی استان از جمله محور نهبندان- شهداد، نهبندان – زابل و دیهوک به راور می‌شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 4 =