اقشار کم‌درآمد صاحبخانه می‌شوند/ ساخت ۷۷۰۰ واحد مسکونی در خراسان‌جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: زمین رایگان برای ساخت هفت هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی شهری در حال تأمین شدن است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدکمال‌الدین میرجعفریان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: سال گذشته احداث ۱۰ هزار مسکن در استان آغاز که از این تعداد هفت هزار واحد مسکونی تحویل شده و سه هزار واحد نیز تا شهریورماه امسال تکمیل می‌شود.

وی در خصوص احداث شش هزار واحد مسکن شهری در استان، بیان داشت: برای نخستین بار ساخت شش هزار واحد مسکونی شهری ویژه اقشار کم‌درآمد ایجاد می‌شود که شیوه‌نامه آن تنظیم شده و طی روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شیوه‌نامه تأمین زمین برای پنج هزار واحد مسکن شهری ویژه اقشار کم‌درآمد، یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی ایثارگران و یک هزار واحد مسکونی خاص بازنشستگان فاقد مسکن منعقد شد

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تفاهم‌نامه ساخت شش هزار مسکن شهری و یک هزار ۷۰۰ مسکن ویژه ایثارگران در دست تدوین است، تبیین کرد: شیوه‌نامه تأمین زمین برای پنج هزار واحد مسکن شهری ویژه اقشار کم‌درآمد، یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی ایثارگران و یک هزار واحد مسکونی خاص بازنشستگان فاقد مسکن منعقد شد.

میرجعفریان مطرح کرد: دستگاه‌های اجرایی متولی و بانک‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هم موظف شدند تخفیفات ویژه در پروانه ساختمانی به متقاضیان بدهند.

تحویل زمین رایگان، اعطای ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و پرداخت ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه از جمله حمایت‌های دولت برای متقاضیان این واحد‌های مسکن شهری است

 

وی با اعلام اینکه عملیات ساخت شش هزار واحد مسکن شهری به‌زودی آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: تحویل زمین رایگان، اعطای ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و پرداخت ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه از جمله حمایت‌های دولت برای متقاضیان این واحد‌های مسکن شهری است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =