وجود ۳۰۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور/ ۱۲۰۰ مکان ورزشی تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به سه هزار پروژه نیمه‌تمام ورزشی در کشور، گفت: ۸۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ مکان ورزشی بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مسعود سلطانی‌فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سومین سفر خود به خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: طرفیت‌ و توانمندی‌های فوق‌العاده‌ای در بخش‌های ورزشی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و تجارت استان وجود دارد.

بیش‌ از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک خراسان‌جنوبی با کشور افغانستان می‌تواند فرصتی خوبی برای بهره‌برداری باشد

 

وی افزود: بیش‌ از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک خراسان‌جنوبی با کشور افغانستان می‌تواند فرصتی خوبی برای بهره‌برداری در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و اقتصادی باشد.

وزیر ورزش و جوانان از وجود سه هزار پروژه نیمه‌تمام ورزشی در کشور خبر داد و گفت: به‌رغم محدودیت‌های مالی ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا در صدد تکمیل پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیریکی تا پایان دولت تدبیر و امید هستیم.

سلطانی‌فر تصریح کرد: برای تکمیل ۸۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ پروژه ورزشی هدف‌گذاری شده است که از این تعداد ۳۷ مورد در خراسان‌جنوبی وجود دارد.

وی از ورزش به عنوان ارزان‌ترین و مؤثرترین ابزار برای پرکردن اوقات فراغت مردم در راستای صحت و سلامت جامعه یاد کرد و افزود: در بخش‌های ایجاد زیرساخت‌ها، برگزاری مناسبت‌های فرهنگی و ورزشی و رویدادهای بین‌المللی، ملی و استانی می‌توان زمینه شور، شعف و نشاط اجتماعی را فراهم کرد.

وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر طرح استعدادیابی، بیان داشت: در تمام مناطق کشور اعم از روستاهای مرزی و جامعه عشایری استعدادهای بالقوه‌ای وجود دارد که باید زمینه شناسایی و پرورش آنان فراهم شود.

خراسان‌جنوبی می‌تواند با بهره‌برداری از این پروژه به یکی از کانون‌های اسکواش کشور و آسیا تبدیل شود

 

سلطانی‌فر با اشاره به افتتاح سالن بین‌المللی و بروزترین اسکواش کشور در بیرجند، افزود: خراسان‌جنوبی می‌تواند با بهره‌برداری از این پروژه به یکی از کانون‌های اسکواش کشور و آسیا تبدیل شود.

وی عنوان کرد: اصلی‌ترین برنامه وزارت ورزش و جوانان این است که با احداث سالن‌های ورزشی، زمین‌های چمن مصنوعی، استخرهای سرپوشیده و امکانات و تجهیزات لازم را به همه مناطق دورافتاده و محروم مرزی ببریم تا بهترین استعدادهای ورزشی شناسایی و پرورش یابند.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − سه =