بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در خراسان‌جنوبی در چه سنی هستند؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با ارائه آمار و ارقام مربوط به میزان مبتلایان کرونا در خراسان‌جنوبی، به تشریح آخرین وضعیت شیوع این ویروس در استان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در خراسان‌جنوبی، مربوط به افراد ۳۰ تا ۳۹ سال با ۱۸ درصد است.

وی افزود: پس از این گروه، افراد ۵۰ تا ۵۹ سال  با ۱۶.۸ درصد، بیشترین مبتلایان به کرونا در استان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان داشت: بر اساس آخرین تحلیل وضعیت بیماری کرونا در خراسان‌جنوبی، ۱.۱ درصد تعداد مبتلایان به کرونا مربوط به افراد زیر ۹ سال، ۲.۵ درصد افراد ۱۰ تا ۱۹ سال، ۱۰.۵ درصد جوانان ۲۰ تا ۲۹ سال، ۱۵.۳ درصد افراد ۴۰ تا ۴۹ سال، ۱۳.۷ درصد افراد ۶۰ تا ۶۹ سال، ۱۱.۸ درصد افراد ۷۰ تا ۷۹ سال، و ۱۰.۳ درصد تعداد مبتلایان مربوط به افراد ۸۰ سال به بالا است.

دهقانی میانگین سنی مبتلایان به کرونا را در خراسان جنوبی ۵۱ سال اعلام کرد و گفت: ۵۲.۶ درصد از تمام مبتلایان به کرونا در این استان مربوط به افراد ۵۰ سال به بالا است.

وی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۳ نفر به دلیل کرونا فوت کرده‌اند گفت: این آمار در کشور، ۲۰ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در خراسان‌جنوبی درصد ابتلای خانم‌ها و آقایان به کرونا در حال نزدیک شدن به تساوی است به طوری که ۴۷.۵ درصد مبتلایان به کرونا در استان، خانم‌ها و ۵۲.۵ درصد مبتلایان، آقایان هستند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 4 =