ثبت ۳۲ هزار درخواست بیمه سلامت در خراسان‌جنوبی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی با اشاره به ۳۲ هزار متقاضی بیمه در استان گفت: وزارت رفاه به ۲۹ هزار مورد پاسخ داده و ۷۰ درصد متقاضیان مشمول بیمه رایگان شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علی اربابی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح بیمه رایگان روستاییان، عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از سال ۸۳ آغاز شد، اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت از سال ۹۳ شروع و صندوق بیمه همگانی قشرهای بدون پوشش بیمه نیز راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به تصویب آیین‌نامه بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع در هیئت وزیران، افزود: سازوکار اجرایی آن هم‌اکنون با همکاری وزارت رفاه فراهم شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی از اصرار دولت به‌منظور حمایت مالی از افراد بدون بضاعت و جدا کردن افراد توانمند برای استفاده نکردن از یارانه، تصریح کرد: قانون‌گذار آزمون وسع را طراحی و درخواست متقاضیان بیمه سلامت برای بررسی وضعیت مالی به نهادهای مربوط ارسال می‌شود.

اربابی یادآور شد: درخواست متقاضیان بیمه سلامت ایرانیان برای آزمون وسع به وزارت رفاه محول و بعد از بررسی افراد در ۱۰ دهک درآمدی قرار می‌گیرند که دهک اول تا سوم رایگان، دهک چهارم ۵۰ درصد و  از دهک پنجم به بالا هم ۱۰۰ درصد حق بیمه توسط افراد پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از حدود ۳۲ هزار متقاضی بیمه سلامت ایرانیان خراسان‌جنوبی، وزارت رفاه به ۲۹ هزار مورد پاسخ داده و ۷۰ درصد مشمول بیمه رایگان شده‌اند.

انتهای‌ پیام/۶۹۰۱۴/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − شانزده =