برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور زیر سایه کرونا/ رقابت ۱۵ هزار نفر در خراسان‌جنوبی

رئیس دانشگاه بیرجند از برگزاری بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور در خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: ۱۵ هزار داوطلب در خراسان‌جنوبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با هم رقابت می‌کنند.

احمد خامسان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند با اشاره به برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور، اظهار داشت: کنکور سراسری طی روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این ماراتن علمی از ساعت ۸ صبح آغاز و ساعت ۱۲:۳۰ به پایان می‌رسد، بیان داشت: در استان خراسان‌جنوبی ۱۵ هزار داوطلب با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که از این تعداد شش هزار نفر داوطلبان بیرجند هستند.

تعداد یک هزار و ۲۰۰ داوطلب در مصلی نمازجمعه و مابقی داوطلبان در حوزه‌های مشخص شده دانشگاه بیرجند در آزمون شرکت خواهند کرد

 

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه به دلیل کثرت داوطلبان رشته‌های انسانی و تجربی این آزمون علاوه بر دانشگاه بیرجند در مصلی هم برگزار می‌شود، تصریح کرد: تعداد یک هزار و ۲۰۰ داوطلب در مصلی نمازجمعه و مابقی داوطلبان در حوزه‌های مشخص شده دانشگاه بیرجند در آزمون شرکت خواهند کرد.

خامسان با تأکید بر اینکه داوطلبان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با هم به رقابت خواهند پرداخت، عنوان کرد: محل‌های مجزا در هر حوزه برای برگزاری آزمون برای داوطلبانی که دارای علائم مشکوک به بیماری هستند پیش‌بینی شده است.

داوطلبانی که دارای بیماری قطعی کرونا هستند در یکی از بیمارستان‌های تعیین شده با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار خواهد شد

 

وی گفت: آزمون داوطلبانی که براساس خوداظهاری در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور، دارای بیماری قطعی کرونا هستند در یکی از بیمارستان‌های تعیین شده با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه بیرجند تصریح کرد: در تمامی حوزه‌های امتحانی استان مراقبین سلامت حضور خواهند داشت تا اجرای تمامی پروتکل‌های بهداشتی به دقت نظارت شود.

خامسان به داوطلبان توصیه کرد: در محل آزمون داوطلبان در هیچ تجمعی در داخل سالن و حیاط محل آزمون شرکت نکنند، الدین پس از رساندن فرزند خود سریعا محل آزمون را ترک کنند و همچنین قبل از آزمون و بلافاصله بعد از آزمون دست‌های خود را با محلول، ژل ضد عفونی یا پدالکلی تمیز کنند.

وی ادامه داد: داوطلبان rبل از ورود به حوزه، در طول برگزاری آزمون و بعد از پایان آزمون و تا رسیدن به منزل ماسک حتماً بزنند و از ماسک‌های فیلتردار استفاده نکرده و حتماً از ماسک معمولی سه‌لایه استفاده شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =