«کمک مؤمنانه» اصناف و بازاریان خراسان‌جنوبی| از کمک ۱۰ میلیاردی تا اجرای طرح «یک کاسب یک دانش‌آموز»

مسؤول بسیج اصناف خراسان‌جنوبی از اجرای طرح «یک کاسب یک دانش‌آموز» با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند استان خبر داد.

عبدالرضا حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند در خصوص جزئیات اجرای طرح «یک کاسب یک دانش‌آموز»، اظهار داشت: این طرح یک سنت حسنه است که چند سالی است با همکاری بسیج دانش‌آموزی و با مشارکت بسیج اصناف کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح زمینه اتصال کسبه با دانش‌آموزان کم‌برخوردار را مهیا می‌کند، بیان داشت: می‌توانیم با اتصال کاسبان به خانواده‌ها در طول سال نیز مشکلات آنان را در زمینه اشتغال شناسایی و در رفع آن بکوشیم.

با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر استمرار کمک‌های مؤمنانه به اقشار آسیب‌پذیر طرح «یک کاسب یک دانش‌آموز» با رویکرد کمک مؤمنانه اجرا می‌شود

 

مسؤول بسیج اصناف خراسان‌جنوبی با اشاره به کمک‌های مؤمنانه در راستای حمایت از دانش‌آموزان نیازمند، عنوان کرد: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر استمرار کمک‌های مؤمنانه به اقشار آسیب‌پذیر در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ طرح «یک کاسب یک دانش‌آموز» با رویکرد کمک مؤمنانه با مشارکت بسیج دانش‌آموزی در شهریورماه اجرا می‌شود.

حیدری مطرح کرد: بازاریان استان با لبیک به ندای مقام معظم رهبری تمام قد پای کار بوده و کمک‌های نقدی و غیرنقدی قابل توجهی را در دوران کرونا جهت مشارکت در رزمایش کمک مؤمنانه اهدا کردند.

در رزمایش کمک مؤمنانه، بسیج اصناف و بازریان استان تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی داشته‌اند که از این میزان مبلغ هفت میلیارد ریال بخشش اجاره‌بها و مابقی تحت عنوان کمک‌های نقدی و غیرنقدی است

 

وی اعلام کرد: در رزمایش کمک مؤمنانه، بسیج اصناف و بازریان استان تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی داشته‌اند که از این میزان مبلغ هفت میلیارد ریال بخشش اجاره‌بها توسط مالکان واحدهای تجاری بوده و مابقی تحت عنوان کمک‌های نقدی و غیرنقدی در سطح همان شهرستان در میان جامعه هدف، تقسیم و توزیع شده است.

مسؤول بسیج اصناف خراسان‌جنوبی با بیان اینکه گام دوم رزمایش مؤمنانه از دهه ولایت آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به تأثیر‌گذاری بیماری کرونا بر مشاغل و زندگی مردم، مشارکت‌ برای حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت بیشتر از سال‌های دیگر باشد.

حیدری بیان داشت: مرکز نیکوکاری اصناف و بازاریان در تعدادی از بازارهای استان راه‌اندازی شده و دانش‌آموزان بی‌بضاعت از سوی مدارس شناسایی و به کاسبان معرفی می‌شوند و کاسب‌ها با حفظ‌ شأن و کرامت انسانی، آن‌ها را حمایت می‌کنند.

در طرح «یک کاسب یک دانش‌آموز» کیف، کفش، لوازم‌التحریر و پوشاک برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت خریداری و به بسیج اصناف استان تحویل داده می‌شود

 

وی با اعلام اینکه طرح «یک کاسب یک دانش‌آموز» از ابتدای شهریورماه آغاز شده، عنوان کرد: در این طرح کیف، کفش، لوازم‌التحریر و پوشاک برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت خریداری و به بسیج اصناف استان تحویل داده می‌شود تا زمینه کمک به دانش‌آموزان محروم فراهم شود.

مسؤول بسیج اصناف خراسان‌جنوبی زمان اجرای این طرح را تا پایان شهریورماه عنوان و خاطرنشان کرد: اگر هر کاسب یک دانش‌آموز را زیر پوشش خود قرار دهد بسیاری از مشکلات خانواده‌ها و دانش‌آموزان محروم و مستضعف برطرف می‌شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + پنج =