افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۳ طرح صنعتی و معدنی در خراسان‌جنوبی

سرپرست سازمان صمت خراسان‌جنوبی گفت: ۱۳ پروژه در حوزه‌های معدن، صنعت و تجارت با سرمایه‌گذاری بالغ بر سه هزار و ۷۱ میلیارد ریال در استان همزمان با هفته دولت امسال افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، عباس جرجانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح پروژه‌های هفته دولت در حوزه صنعت، معدن و تجارت پرداخت و اظهار داشت: طی این هفته ۱۳ طرح صنعتی و معدنی در خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

وی بیان داشت: در ۱۰ پروژه قابل افتتاح و بهره‌برداری، برای ۱۱۱ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد و سه پروژه دیگر با پیش‌بینی اشتغال ۲۳۶ نفر در شهرستان‌های خوسف، سربیشه و نهبندان نیز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

سرپرست سازمان صمت خراسان‌جنوبی با بیان افتتاح واحد تولید منیزیت کلسینه شده در شهرستان سربیشه با ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار تن منیزیت، افزود: این واحد با سرمایه‌گذاری ۲۴۰ میلیارد ریال زمینه اشتغال مستقیم ۲۲ نفر را در شهرستان فراهم خواهد کرد.

جرجانی تبیین کرد: همچنین در این ایام واحد زغال‌شویی شرکت فجر مزینو طبس با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۱۵ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به افتتاح واحد تولیدی انواع محصولات سنگی در بیرجند همزمان با هفته دولت، گفت: این طرح با ظرفیت سالانه ۱۰۰ تن و سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال زمینه اشتغال مستقیم شش نفر را فراهم کرده است.

سرپرست سازمان صمت خراسان‌جنوبی مطرح کرد: همزمان با هفته دولت واحد تولید شن و ماسه خوسف با ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار تن راه‌‍‌اندازی مجدد می‌شود و برای این پروژه ۲۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و برای ۲۳ نفر شغل ایجاد شده است.

جرجانی افتتاح یک واحد زغال از ضایعات منابع سلولزی در شهرستان بیرجند را از دیگر طرح‌های هفته دولت عنوان کرد و افزود: این طرح با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ تن زمینه‌ اشتغال مستقیم پنج نفر را فراهم کرده است.

وی از افتتاح واحد استخراج منیزیت از معدن بیچه سربیشه با سرمایه‌گذاری حدود هفت میلیارد ریال نیز خبر داد و گفت: ظرفیت این واحد سالانه دو هزار تن و اشتغالزایی آن به‌صورت مستقیم چهار نفر است.

سرپرست سازمان صمت خراسان‌جنوبی افزود: همچنین با افتتاح یک واحد معدنی استخراج منیزیت و هیدرو منیزیت در این شهرستان با ظرفیت پنج هزار و  ۱۰۰ تن و سرمایه‌گذاری حدود ۳۵ میلیارد ریال برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

جرجانی عنوان کرد: آغاز عملیات اجرایی طرح دولومیت کلسینه و زینتر شده در سربیشه با ظرفیت ۱۶۰ هزار تن و اشتغال ۳۶ نفر و  همچنین کارخانه فراوری منیزیت در نهبندان با سرمایه‌گذاری ۵۷۰ میلیارد ریال، ظرفیت ۱۵ هزار تن و اشتغال ۵۰ نفر نیز از دیگر پروژه‌های شاخص حوزه صنعت، معدن و تجارت در هفته دولت است.

وی اظهار داشت: طرح تولید ماسک تنفسی و پوشش‌های بیمارستانی سربیشه با ظرفیت تولید ماهانه حدود ۴۰۰ هزار عدد، سرمایه‌گذاری شش میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ نفر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست سازمان صمت خراسان‌جنوبی ادامه داد: واحد استخراج و دانه‌بندی فرآوری بنتونیت قله قنداب شهرستان فردوس نیز با ظرفیت سالانه هفت هزار تن، سرمایه‌گذاری هفت میلیارد ریال و اشتغال چهار نفر آماده افتتاح است.

جرجانی عنوان کرد: بهره‌برداری از تعاونی تولید فرش دستباف در شهرستان فردوس با ظرفیت تولید ۱۵۰ مترمربع و سرمایه‌گذاری یک میلیارد ریال از دیگر پروژه‎های قابل افتتاح در استان خراسان‌جنوبی است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی واحد فرآوری معدن مس قلعه‌زری با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال و ظرفیت ۱۵۰ هزار تن با اشتغال ۱۵۰ نفر در هفته دولت در شهرستان خوسف آغاز می‌‌شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − نه =