۸۵۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی در خراسان‌جنوبی پرداخت شد

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان‌جنوبی از پرداخت ۸۵۴ فقره تسهیلات اشتغال با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان در پنج ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد زنگنه عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید یک نهاد عمومی غیردولتی و تنها نهاد مالی حامی کسب و کارهای خرد و کوچک برای ایجاد اشتغال است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات این صندوق تا سقف دو میلیون تا چهار میلیارد تومان، افزود: نرخ سود تسهیلات این صندوق در مناطق مرزی صفر درصد و در سایر مناطق روستایی و عشایری بین چهار تا شش درصد است.

مدیرصندوق کارآفرینی امید در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: این صندوق از سال ۹۲ تا خرداد امسال ۱۴ هزار و ۱۳۰ فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در سرفصل‌های ازدواج، دانشجویی، اشتغال، مشاغل خانگی، خویش فرمایی، کسب و کارهای خرد پرداخت کرده است.

زنگنه با اشاره به پرداخت دو هزار و ۱۸۰ فقره تسهیلات با مبلغ ۷۵ میلیارد تومان در سال ۹۸، یادآور شد: این میزان تسهیلات زمینه اشتغال یک هزار و ۷۰۰ نفر را در خراسان‌جنوبی فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در پنج ماهه نخست امسال نیز ۸۵۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان‌جنوبی گفت: در راستای حمایت از اصحاب رسانه تاکنون تعداد ۷۰ خبرنگار در مجموع ۴۶۰ میلیون تومان تسهیلات از این صندوق دریافت کرده‌اند.

زنگنه با اشاره به پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی صندوق کارآفرینی امید به شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: این تسهیلات برای اشخاص حقیقی سقف ۱۵۰ میلیون تومان می‌باشد.

وی با بیان اینکه برای طرح‌های گلخانه‌‌ای تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و نیروگاه‌های خورشیدی کوچک نیز ۲۰۸ میلیون تومان تسهیلات از سوی صندوق پرداخت می‌شود، اظهار داشت: چشم‌انداز برنامه حمایتی ما در سال جاری ایجاد هفت هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان‌جنوبی از اجرای طرح روستای بدون بیکار و جلوگیری از مهاجرت به شهرها طی سه سال گذشته در استان خبر داد و گفت: افراد بیکار شناسایی شده برای ایجاد اشتغال در روستا تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.ن

زنگنه با اشاره به حمایت از صندوق‌های خرد محلی بانوان خراسان‌جنوبی، متذکر شد: تاکنون از ۲۵۰ صندوق خرد روستایی با عضویت بیش از پنج ‌هزار در مناطق مختلف استان حمایت شده است.

وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید در موضوع کرونا نیز از اولین نهادهایی بود که از کارگاه‌های تولیدی اقلام بهداشتی حمایت کرد، افزود: به هریک از کارگاه های تولیدی ۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + دوازده =