روایت طلبه جهادگر از خدمت به بیماران کرونایی | شباهت‌های مدافعین حرم و مدافعان سلامت

حجت‌الاسلام «ابوالحسن طوری» یکی از طلاب فعال در عرصه جهادگری است که این روزها در کنار سایر جهادگران، به میدان مبارزه با کرونا شتافته و در حال خدمت‌رسانی به مبتلایان این ویروس منحوس است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، در پی فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور دوباره گروه‌‌های جهادی و جهادگران در میدان مبارزه با کرونا، تعداد زیادی از جهادگران و به‌ویژه طلاب خراسان‌جنوبی در کنار فعالیت‌هایی همچون ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و غیره با حضور داوطلبانه در بیمارستان‌ها به کمک کادر درمان و بیماران مبتلا به کرونا پرداختند.

حجت‌الاسلام «ابوالحسن طوری» یکی از طلاب فعال در این عرصه است که این روزها در کنار سایر جهادگران، به میدان مبارزه با کرونا شتافته و در حال خدمت‌رسانی به مبتلایان این ویروس منحوس است.

این طلبه جهادگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند گفت: از هفته گذشته بسیجیان طلبه و غیرطلبه برای کمک‌ به کادر درمان و خدمت‌رسانی به مبتلایان کرونا به بیمارستان رازی بیرجند اعزام شدند.

شباهت‌های مدافعین حرم و مدافعان سلامت

طوری با بیان اینکه این روزها شباهت‌های بسیاری میان مدافعین حرم و مدافعان سلامت وجود دارد، تصریح کرد: در اوایل شروع جنگ در سوریه رزمنده‌های عازم به این کشور سعی می‌کردند این مسئله را از دیگران مخفی کنند چراکه مورد قضاوت‌های نادرست بسیاری قرار می‌گرفتند.

وی افزود: امروز مدافعان سلامت نیز به سبب حضور در میان بیماران کرونایی، برای در امان ماندن از نگاه سنگین دیگران و حضور در اجتماع به ناچار، کار خود در بیمارستان را مخفی و یا در مدت خدمت از ارتباط با دیگران دوری می‌کنند.

خدمت به بیماران کرونایی مانند شب عملیات در جبهه رزم است 

این فعال اجتماعی فعالیت و خدمت به بیماران کرونایی را به شب عملیات در جبهه رزم تشبیه کرد و گفت: هر بی‌احتیاطی و هر اشتباهی از سوی جهادگران و کادر درمان مانند لباس رزم موجب به خطر انداختن جان خودشان ‌و دیگران می‌شود.

طوری ادامه داد: یکی دیگر از شباهت‌های مدافعان حرم و مدافعان سلامت این است که مدافعان سلامت با سخنانی همچون اینکه حقوق بالا و مزایا می‌گیرند قضاوت می‌شدند و مدافعان حرم نیز با همین سخنان از سوی برخی افراد بعضاً نادان و یا مغرض مورد قضاوت قرار می‌گرفتند.

کرونا مانند انتحاری عمل می‌کند

وی با بیان اینکه ویروس کرونا مانند یک عامل انتحاری می‌کند که متوجه آمدنش نمی‌شویم، ادامه داد: این ویروس منحوس کاری به رزمنده و شهروند ندارد و هر کس در محدوده او باشد مورد هدف قرار می‌دهد.

طلبه جهادگر عنوان داشت: داعش از جهالت‌هایی بود که همه‌گیر شد و کرونا نیز با جهالت‌های برخی نسبت به حساسیت موضوع و جهالت نسبت به شناخت دشمن همه‌گیر شده است.

کرونای منحوس جوان و میانسال نمی‌شناسد

طوری با بیان اینکه امروز تعداد بسیاری از مدافعان سلامت به دلیل حضور در خط مقدم مبارزه با کرونا و عوارض آن، عنوان جانباز مدافع سلامت گرفته‌اند، اضافه کرد: این ویروس منحوس جوان و میانسال نمی‌شناسد، اما اکثر مبتلایان بستری در بیمارستان رازی زنان و مردان سالمندان بودند.

وی افزود: این اتفاق به این معنا است که اگر عزیزان به فکر خودشان نیستند، حداقل به فکر پدران و مادرانی باشند که سال‌ها برای اینکه آسیبی به فرزندانشان نرسد زندگی و داشته‌هایشان را صرف کردند.

اگر حاج‌قاسم امروز حضور داشت…

این فعال اجتماعی عنوان داشت: قطعاً اگر حاج قاسم امروز در میان ما بود و مثل آن زمان تعدادی به ایشان می‌گفتند که دوست داریم به سوریه برویم، پاسخش این بود که همین خدمت جهادی، مانند مجاهدت در سوریه است.

طوری بیان داشت: اگر می‌خواهیم مانند حاج قاسم محبوب باشیم، رمز محبوبیت ایشان جهاد همیشگی و در میدان بودن این شهید بزرگوار بود‌ و امروز نیز نیاز به حضور نیروهای جهادی در میدان مبارزه با کرونا احساس می‌شود.

روایت ساعات طاقت‌فرسای کادر درمان

وی با توصیف حال و هوای خود از حضور در میان بیماران کرونایی گفت: شیفت شب بیمارستان از بدترین شیفت‌ها است، چراکه ۱۲ ساعت ماندن داخل این لباس سرتاسری پلاستیکی و ماسک و شیلد وحشتناک ‌و طاقت‌فرسا است.

این طلبه جهادگر ادامه داد: حالا تصور کنید پرستاران و کادر درمان علاوه بر پرستاری باید نقش همراه بیمار را نیز بازی کند و به او دارو و غذا نیز بدهند.

طوری با بیان اینکه برخی بیماران سالمند مبتلا دچار آلزایمر نیز هستند، اضافه کرد: این مسئله باعث سختی بیشتر کار می‌شود چراکه باید سالن‌های بخش را برای آن بیمار به کوچه‌های منزل وی تشبیه کنی و بیمار را به سمت تختش راهنمایی کنی و برخی زحمات طاقت‌فرسای دیگر که قابل وصف نیست.

 

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 14 =