شهید رمضان آذربیک

پس از ماه‌ها انتظار سال۱۳۴۱ در خانواده‌ای متدین و زحمتکش خداوند نوگلی را به ودیعه گذاشت که او را رمضان نامیدند رمضان در سایه الطاف خداوندی و در آغوش گرم مادری مهربان و با عشق به اهل بیت عصمت و طهارت پرورش یافت.

شهید رمضان آذربیک

شهید رمضان آذربیک
نام پدر: حسین
تاریخ شهادت: ۱۳۷۸/۰۵/۰۸

 

 

 

زندگینامه
زندگی زیباست ولی وقتی پی به معنویات آن می بری، وقتی جنبه های مثبت آن را در نظر می گیری و پی به هدف آفرینش می بری، آرزویت این می شود که هر چه زودتر به سوی خدای خویش پر بکشی. آری، چه زیباست شب های سرد جنوب کشور را با دعای توسل و نماز شب به صبح رساندن و چه زیباست اشک های گرم خود را به روی خاک های سرد سنگر ریختن و از همه زیباتر این که خون خود را به پای درخت اسلام ریختن.
پس از ماهها انتظار سال۱۳۴۱ د رخانواده ای متدین وزحمتکش خداوند نوگلی را به ودیعه گذاشت که او را رمضان نامیدند رمضان در سایه الطاف خداوندی و در آغوش گرم مادری مهربان وبا عشق به اهل بیت عصمت وطهارت  پرورش یافت .

گرچه  با وجود همه ی پشتکار و عزمی که داشت نتوانست به دلیل مشکلاتی که در مسیر زندگی اش قرارداشت تحصیلات خود را بیشتر از ابتدایی ادامه دهد ومجبورشد به شغل آزاد مبادرت ورزد. باورود به سن قانونی  خدمت مقدس سربازی  را انجام داد. از آنجا که جوانی پاک وبی آلایش بود و قلبش مملواز عشق به خدمت اسلام ومسلمین به عضویت سپاه پاسداران درآمد .در دوران خدمت پرافتخارش در سپاه درهرمسؤولیتی که به او واگذار گردیدبا جان ودل انجام وظیفه می نمود به طوری که آرامش وتبسم همیشگی وصداقتش زبانزد همه همکارانش درسپاه بود رمضان نیز یکی از جمله هزاران هزار جوانی بود که به عشق شهادت وخدمت به اسلام واطاعت از ولی فقیه زمان عازم جبهه شد ، و توفیق جانبازی در راه اسلام وانقلاب را نیز پیدا کرد .

به واسطه صداقت وپاکی که داشت خدوند توفیق خدمت در سپاه ولی امر و بیت مقام معظم رهبری را به او عنایت فرمود گرچه عشق به ولایت نمی توانست اورا از خدمت در آن مکان مقدس جداکند ولی ناچاربودپس از اتمام مأموریتش در گردان مالک اشتر به ادامه خدمت بپردازد او در سرتاسر عمر پربارش علی وار زندگی کرد و هیچگاه از انجام فرایض دینی و کمک به مردم غافل نگردید.

سرانجام در سال ۱۳۷۸ مشیت الهی براین قرار گرفت که امانت خود را پس از گذشت ۳۷ سال از خانواده آذربیک  تحویل بگیرد و رمضان در ارتفاعات کافردوغ تربت حیدریه در درگیری با اشرار مسلح و سوداگران مرگ جام شهادت نوشید و دعوت حق را لبیک گفت و پیکر مطهرش در جوار مرقد مطهر امامزاده حسین بن موسی الکاظم علیه السلام به خاک سپرده شد.

در وصف تــو واژه واژگــون مـی بـایـد                 در عشق تو عقل کو ؟ جنون می باید
بس خامه شکست و بس مرکب خشکید                  تـوصیف تـرا خـانـه خـون مـی بـاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 7 =