شهید محمدحسین احمدی

ای مردم این را بدانید که مهم‌ترین عاملی که در پیروزی این انقلاب و ادامه آن نقش داشته و خواهد داشت مقام رهبری و ولایت فقیه است و ولایت فقیه همان رسالت انبیاء و امامان معصوم (ع) را بر دوش دارد و ما باید سعی کنیم در تمام اعمالمان تسلیم دستورات امام باشیم..

شهید محمدحسین احمدیشهید محمدحسین احمدی
نام پدر : عباس
تاریخ شهادت : ۱۳۶۱/۷/۱۸
محل شهادت : کامیاران

 

 

زندگینامه
شاید هیچ‌کس تصور نمی‌کرد فرزندی که در سال ۱۳۳۵ در خانواده ای مذهبی و متدین چشم به جهان گشود روزی از حماسه سازان دفاع مقدس و از شهدای راه حق و حقیقت خواهد شد آن روز خداوند محمدحسین را به پدر و مادری مهربان، دلسوز وبا صداقت به امانت گذاشت تا او را حسینی پرورش دهند و خون پاکش نهال انقلاب را آبیاری کند.
دوران کودکی را در روستای هادی آباد از توابع طبس در دامن پر از مهر مادر گذراند و در سن شش سالگی راهی مدرسه شد. دوران دبستان را در روستای همت آباد شروع و تا پنجم ابتدایی ادامه تحصیل داد وی به علت مشکلات اقتصادی که ارث خاندان منحوس پهلوی به کشاورزان و روستاییان با صفا بود ناچار شد تحصیل خود را رها و در کنار پدر به کار کشاورزی مشغول شود. در سال ۵۴ به خدمت سربازی اعزام و مدت دو سال را در لشکر ۷۷ خراسان سپری نمود. با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران وی به عنوان منقضی خدمت ۵۶ به جبهه های حق علیه باطل اعزام و مدت چهار ماه را در لشکر ۷۷ خراسان در جبهه بر علیه کفار بعثی جنگید تا این که اواخر سال ۵۹ به آغوش خانواده برگشت از آن جا که وظیفهٔ شرعی خود می‌دانست که باید به فرمان امامشان گوش فرا دهد لذا مجدداً دوباره برای حفظ اسلام و قرآن و کشور اسلامی به طور داوطلب عازم جبهه گردید و مدت سه ماه را بر علیه کفار و دشمنان اسلام جنگید تا این که دوباره به آغوش خانواده برگشت. از آنجا که سپاه ایشان را فردی لایق می‌دید پیشنهاد عضویت در سپاه را نمود که شهید بنا بر حسب وظیفه عضو سپاه گردید و مجدداً در سال ۶۱ از سوی سپاه به جبهه اعزام و عاقبت در منطقه کامیاران بر اثر انفجار مین به تاریخ ۱۳۶۱/۷/۱۸ به درجه رفیع شهادت نایل گشت.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

گزیده ای از وصیت نامه شهید
ای مردم این را بدانید که مهم‌ترین عاملی که در پیروزی این انقلاب و ادامه آن نقش داشته و خواهد داشت مقام رهبری و ولایت فقیه است و ولایت فقیه همان رسالت انبیاء و امامان معصوم (ع) را بر دوش دارد و ما باید سعی کنیم در تمام اعمالمان تسلیم دستورات امام باشیم چرا که اگر غیر از این باشد و تسلیم امام نباشیم هم خودمان به کمال نخواهیم رسید و هم این که انقلاب را به خوبی نمی‌توانیم درک کنیم. چون اولین مرحله برای رشد کمال تسلیم در برابر خدا و رسول و امامان معصوم (ع) و امروز در برابر ولایت فقیه است و از طرف دیگر از آنجا که امام یک نعمت است که خداوند به امت اسلام عطا کرده است باید شکر این نعمت را به جا آوریم و تابع دستورات ایشان باشیم و اگر خدای نکرده از این امر سرپیچی کنیم به عذاب الهی دچار خواهیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =