شهید محمد اکبرزاده

همانا همه ما شامل آیه انا الله و انا الیه راجعون هستیم. روزی به سوی خدا باز خواهیم گشت. یعنی بهتر است راه خویش را انتخاب کنیم چرا؟ چون ما خود را پیرو امام حسین (ع) می‌دانیم. باید رهرو امام حسین (ع) باشیم و آن گونه زندگی کنیم و حسین گونه هم به شهادت برسیم.

شهید محمد اکبرزادهشهید محمد اکبرزاده
نام پدر: علی
تاریخ شهادت : ۱۳۶۵/۱۰/۲۳

 

 

 

 

زندگینامه
این بار به دیدار شهید ی دیگر و روستازاده ای پاک و باصفا می‌رویم، شهیدی که در سال ۱۳۴۴ با تولدش، فضای روستای همت آباد طبس را معطر کرد.
ارادت قلبی خانواده به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) باعث شد تا برای او نام محمد برگزینند. به راستی که نام محمد برایش زیبنده بود چرا که هم عاشق اهل بیت وهم صادق و با اخلاص بود.
وی خانواده ای مذهبی و مقید داشت به طوری که بنای زندگی‌شان همواره بر اعتقادات متکی بود. محمد در شش سالگی همراه با سایر هم کلاسی‌هایش به مدرسه رفت او علاقه زیادی به علم و تحصیل و مدرسه داشت و می‌خواست تا با فراگیری سواد، بنای زندگی‌اش را بر علم و دانش استوار گرداند. ولی مشکلات زندگی به شهید اجازه ادامه تحصیل را نداد و او فقط توانست تا سال سوم راهنمایی به مدرسه برود.
با آغاز انقلاب اسلامی و شروع جریانات سیاسی انقلاب، محمد روحی نا آرام و بی شکیب داشت و نمی‌توانست سکوت و گوشه گیری را تحمل کند. بنابراین در کلیه راهپیماییها و مراسم مذهبی و سیاسی شرکت می‌کرد و فعالانه حضور خود را اعلام می‌داشت. او به دفاع از اسلام و وطن علاقه زیادی داشت و همین علاقه او را به فراگیری علوم و فنون نظامی کشاند.
بعد از مدتی محمد به بیرجند رفت و در پادگان آموزشی، آموزش‌های رزمی را فرا گرفت و بعد از دو ماه به جبهه های حق علیه باطل اعزام گردید؛ و در مناطق عملیاتی مدتی به عنوان فرمانده دسته انجام وظیفه می‌کرد. او پاسداری حقیقی و پاکبازی صدیق بود که در جبهه و پشت جبهه لحظه ای از خدا و مردم غفلت نمی‌کرد.
شجاع و نترس بود همواره در امور جنگی پیش‌قدم و جلو دار ظاهر می‌گردید. در جبهه‌ها رشادت و دلیری‌های فراوانی از خود نشان داد و همین ایثار و فداکاریش بود که سرانجام پس از ۳ مرتبه حضور در جبهه، جان خود را تقدیم انقلاب و میهن کرد و در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۲۳ بر اثر ترکش خمپاره دشمن به درجه رفیع شهادت نایل گردید پیکر مطهرش در تاریخ ۱۳۶۵/۱۱/۲ بر دوش امت شهید پرور طبس تشییع و در جوار آستان مبارک حسین ابن موسی الکاظم (ع) به خاک سپرده شد.
یادش گرامی باد

گزیده ای از وصیت نامه شهید
«همانا همه ما شامل آیه انا الله و انا الیه راجعون هستیم. روزی به سوی خدا باز خواهیم گشت. یعنی بهتر است راه خویش را انتخاب کنیم چرا؟ چون ما خود را پیرو امام حسین (ع) می‌دانیم. باید رهرو امام حسین (ع) باشیم و آن گونه زندگی کنیم و حسین گونه هم به شهادت برسیم.».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + پنج =