شهید محمدعلی توکلی

با وقوع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی از طریق بسیج به فرمان رهبر خود لبیک گفته و عازم مناطق نبرد علیه کفار بعثی شد. وی در عملیات منطقه شلمچه شرکت نمود..

شهید محمدعلی توکلیشهید محمدعلی توکلی
نام پدر: حسن
تاریخ شهادت : ۱۳۶۷/۴/۴

 

 

زندگینامه

بیایم ببینیم راهی که ما انتخاب کردیم چیست و با چه کسی روبه رو هستیم. مگر غیر از این است که با آمریکا، شوروی، اسراییل و تمام دول قدرتمند و زورگو می‌جنگیم. ما مظلوم واقع شدیم و از حق خود دفاع می‌کنیم. ما می‌توانیم مانند خیلی‌های دیگر عزت و غیرت و شرافت خود را بفروشیم و خیلی ساده و بدون دردسر به زندگی مادی خود ادامه دهیم ولی آیا هدف زندگی این است. پس غزوات پیامبر (ص) بر سر چه بوده است؟ مگر ما نمی‌گوییم که مسلمانیم و پیرو رسول او و ائمه؟ اگر پیرو آن‌ها هستیم در تمام حالات و حرکات باید راه آن‌ها را ادامه دهیم. راه علی (ع) که در دوران حکومتش آن همه جنگ با کفار و منافقان داشت. راه علی (ع) که در دوران حکومتش آن همه جنگ با کفار و منافقان داشت. راه حسین (ع) را ادامه دهیم که با آن نیروی انسانی کم مقابل آن لشکر عظیم ایستاد و خون خود را در این راه داد تا ثارالله شد و همین طور تا آخر.

شهید به سال ۱۳۳۵ در یک خانواده مذهبی و دامدار در روستای بغمزاد از توابع بخش دیهوک طبس دیده به جهان گشود. دوران کودکی را نزد والدین به خوبی سپری نمود. وی به علت عدم امکانات برای تحصیل نتوانست به این امر مشغول شود ولی از آنجایی که سواد را لازم می‌دید تصمیم گرفت تا کلاس دوم نهضت درس خوانده تا بلکه بتواند به صورت خواندن و نوشتن در حد کافی سواد داشته باشد. وی از کوچکی به شغل دامداری همراه پدر مشغول بود تا این که توانست در ذوب آهن طبس به شغل کارگری مشغول شود. در دوران انقلاب در حد کافی در راهپیمایی‌ها شرکت می‌نمود با وقوع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی از طریق بسیج به فرمان رهبر خود لبیک گفته و عازم مناطق نبرد علیه کفار بعثی شد. وی در عملیات منطقه شلمچه شرکت نمود و پس از رشادت‌ها و فداکاری زیاد که در نبرد با دشمنان اسلام و قرآن از خود نشان داده بود در همین عملیات در تاریخ ۱۳۶۷/۴/۴ مفقودالاثر گردیده تا سرانجام در سال ۷۳ در جنازه پاک و مطهرش در منطقه شناسایی و به زادگاهش جهت دفن انتقال یافت. لازم به یادآوری‌ست شهید بزرگوار متأهل و دارای ۵ فرزند می‌باشد.

روحش شاد و یادش گرامی باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 2 =