شهید علی رفیعی

به سال ۱۳۴۳ در روستای «کریت» از توابع «طبس» در خانواده‌ای کشاورز، دیده به هستی گشود…

شهید علی رفیعیشهید علی رفیعی
نام پدر: غلامرضا
تاریخ شهادت: ۱۳۶۱/۷/۱۵

 

 

زندگینامه

به سال ۱۳۴۳ در روستای «کریت» از توابع «طبس» در خانواده‌ای کشاورز، دیده به هستی گشود.

دوران ابتدائی را در‌‌ همان محل تولدش گذراند. پس از آن به شوق فراگیری علم و دانش عازم گناباد گردید. در مدرسه شبانه روزی، دوران سه ساله راهنمایی را با موفقیت سپری کرد. همگام با درس به یاری خانوادهٔ خود همتی تام داشت، و از هیچ کمکی به آنان کوتاهی نمی‌کرد.

تعطیلات تابستان را به کار کشاورزی و دامداری مشغول بود، تا اینکه زلزله ویرانگر شهریور ۱۳۵۷ طبس پدر و دو خواهرش را از او گرفت. انسان بردبار و صبوری بود که در مصائب و مشکلات هرگز لب به شکایت نگشود.

امید به آینده او را به سمت مراکز علم آموزی رهنمون ساخت و تا دوره دبیرستان پیش رفت. فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی او با تشکیل پایگاه مقاومت بسیج شروع شد، وقتی یورش وحشیانهٔ ضداسلام بعثیون به میهن اسلامی آغاز شد و فرمان امام امت مبنی بر آموزش نظامی بسیج صادر گشت، او بنابر وظیفهٔ شرعی و انسانی به فراگیری فنون رزم پرداخت و رهسپار جبهه گردید.

مدتی در آن سامان عشق و ایثار، از شرف کشور اسلامی خویش دفاع کرد سرانجام در ۱۳۶۱/۷/۱۵، در منطقه «سومار» عملیات «مسلم ابن عقیل» پیکر استوارش بخاک غلطید و به اعلی علیین پرواز کرد. چند روز پس از شهادت پیکر پاکش با شکوه هر چه تمام‌تر در طبس تشییع ودر زادگاهش به خاک سپرده شد.

‹ روانش شاد و یادش گرامی باد ›

شرح حدیث درد کند عندلیب عشق      با لاله‌ای که از خم خون رنگ و بو گرفت
در کوچه‌های شهر شهادت، قدم نهاد     آن سرخوشی که دست به دست سبو گرفت
بر نعش آن جوان، کفن عشق خوش‌تر است     کز آبشار تیغ شهادت وضو گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − شش =