گزینه های غیر بومی برای استانداری خراسان جنوبی

عبداله زاده درباره گزینه های مطرح برای استانداری خراسان جنوبی گفت:مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در هفته آینده ۳ گزینه غیر بومی را برای تصدی استانداری خراسان جنوبی به وزارت کشور پیشنهاد می کنند.

طبس نیوز:عبداله زاده درباره گزینه های مطرح برای استانداری خراسان جنوبی گفت:مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در هفته آینده ۳ گزینه غیر بومی را برای تصدی استانداری خراسان جنوبی به وزارت کشور پیشنهاد می کنند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از مهر،استاندار بعدی کیست؟! این سؤالی است که اکثر مردم استان پس از انتخاب رئیس جمهور یازدهم مطرح و گاهاً برخی افراد نیز بر اساس حدس و گمان‌های خود پاسخ‌هایی نیز بدان می‌دهند.

این روزها عطش ” چه خبر؟” بیشتر شده است و برخی هم که به هر حال با منابع نیمه آگاه و شایعه ساز قرابت بیشتری دارند، ژست‌های آنچنانی می‌گیرند، گویا همین دیروز با آقای وزیر جلسه داشته‌اند و برخی پا را فراتر می‌گذارند که ما نمی‌گذاریم فلانی بیاید یا داریم فلانی را می‌آوریم.

کوچک‌ترین عارضه این گفتن‌ها و شنیدن‌ها، تقابل برخی گروه های جامعه و ایجاد جو نامناسب و ناسالم اجتماعی است.

شایعات سیاسی از جمله ابزار ایجاد تنش در جامعه‌اند و شائبه وجود قدرت‌های پنهان، توافق‌های محرمانه و مخفیانه و زد و بندهای گروهی و جناحی نیز از دیگر آفات شایعه سیاسی است.

خبرها حاکی از پیگیری نمایندگان استان برای تعیین استانداری با شرایط مورد نظرشان است، آن طور که رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفته گزینه های غیر بومی است.

بنا به مصوبه مهر ماه ۱۳۷۷ شورای عالی اداری انتصاب استانداران منوط به پیشنهاد وزیر کشور و تصویب هیأت دولت و حکم رئیس‌ جمهور است.

در همین حال گفته می‌شود که رئیس ‌جمهور‌ به وزرای کابینه توصیه کرده تا دو ماه همه معاونان و مدیران کل خود را تعیین کنند تا سریال این تغییرات، طولانی و ادامه ‌دار نشود.

از بدو تاسیس خراسان جنوبی در سال ۱۳۸۳ تاکنون ابراهیم رضایی بابادی به مدت یک سال و سید صولت مرتضوی به مدت ۴ سال استاندار خراسان جنوبی بوده‌اند و در حال حاضر نیز قهرمان رشید به عنوان سومین استاندار نیز ۴ سال است این سمت را دارد.

این استان از ابتدای تاسیس تا کنون استانداران غیر بومی را تجربه کرده است و به گفته بسیاری از کارشناسان سیاسی و احزاب مختلف در استان سکان‌داری استانداری توسط نیرویی غیربومی قطعاً حواشی کمتری در بر خواهد داشت.
شاید موضوعی که بیشتر باعث نگرانی نخبه های استان و نمایندگان مجلس از استان شده است این باشد که گزینه بومی به هر حال از یکی از شهرهای استان است و ممکن است خواسته یا نا خواسته نگاه بخشی و منطقه ای داشته باشد و عدالت را در پای مصالح شهر و دیار خود ذبح کند.

این نگرانی که اتفاقاً در استان ما سابقه هم دارد جدی و قابل تأمل است اما این به آن معنا نیست که این مشکل را که ساخته و پرداخته بعضی از گذشتگان بود و مردم نتایج این تفرقه افکنی را سال‌ها دیده بودند هرگز نتوان حل کرد.

پیشنهاد ۳ گزینه غیر بومی برای تصدی استانداری خراسان جنوبی

نماینده مردم شهرهای طبس،فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در هفته آینده ۳ گزینه غیر بومی را برای تصدی استانداری خراسان جنوبی به وزارت کشور پیشنهاد می‌کنند.

محمد علی عبدالله زاده با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان در آخرین جمع بندی‌های خود به این رسیده که گزینه غیر بومی برای استان پیشنهاد کند، بیان کرد: به لحاظ مسائل جاری و حساسیت های خاصی که وجود دارد گزینه های غیر بومی برای سکان‌داری استانداری استان به وزارت کشور پیشنهاد خواهد شد.

به گفته وی در استان و کشور افراد بومی با کارنامه های موفق اجرایی و کارآزموده وجود دارد، اما با توجه به حساسیت‌های موجود در استان ناگزیر به انتخاب و پیشنهاد افراد غیر بومی شده‌ایم.

وی بدون نام بردن از گزینه های احتمالی استانداری خراسان جنوبی گفت: افراد پیشنهاد شده سوابق اجرایی و مدیریتی ارزشمندی داشته و در پست‌های مختلف کشور امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند.

نماینده مردم شهرهای طبس ،فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از گزینه های مطرح از بین افراد معرفی شده دارای سابقه کاری در حوزه های مختلف اجرایی و عمرانی کشور بوده و این قابلیت را برای استاندار شدن دارد.

وی اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان بدون هیچ جهت گیری و تنها با محوریت فعالیت‌های اجرایی و عمرانی و بدون حاشیه این افراد را برای تصدی استانداری خراسان جنوبی پیشنهاد می‌دهد.

استاندار جدید بین شهرستان‌ها تبعیض قائل نشود/ رعایت عدالت و محرومیت زدایی برای همه مناطق

عبدالله زاده با بیان اینکه سکان‌دار جدید خراسان جنوبی باید بدون تبعیض تمام استان را مدنظر داشته باشد ابراز امیدواری کرد : سکان‌دار جدید استان بتواند به خواسته های شهرستان‌های توجه ویژه داشته باشد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص گفته است: با بومی شدن بحث انتخاب استاندار، تمام تصمیمات روی مرکز استان معطوف می‌شود بنابراین مجمع نمایندگان روی انتخاب فردی غیربومی به اجماع رسیده است.

مراد هاشم زهی می‌گوید: تاکنون گزینه ای که تمام و کمال باشد و همه شاخص‌های مورد نظر را داشته باشد به تایید این جمع نرسیده است اما اگر فردی تا حدی هم شرایط مورد نظر را داشته باشد نمایندگان به اجماع می‌رسند.

وی با اشاره به شناسایی چند گزینه توانمند غیر بومی گفت: افرادی که کارنامه ای موفق دارند و شناخته شده هستند به نقاط برخوردار می‌روند ولی به هر حال برای خراسان جنوبی باید گزینه ای با انگیزه یافت که خانواده‌اش هم او را همراهی کند.

وی با بیان اینکه نظر نمایندگان استان رعایت عدالت و محرومیت زدایی در همه مناطق است، ادامه داد: هیچ یک از نمایندگان استان به دنبال معرفی فردی از منطقه خودشان نبوده و نیستند.

وی بیان کرد: فردی که برای استانداری خراسان جنوبی انتخاب می‌شود باید خیلی فعال و حرفش در دولت اثیر داشته باشد یعنی بتواند اعتباری برای منطقه بگیرد و از آن طرف هم با عدالت تقسیم کند.

توجه به زیر ساختها و ایجاد اشتغال در شهرستانها

هاشمزهی در گفتگو با مهر گفت: گزینه های که البته غیر بومی هستند با اتفاق نظر نمایندگان استان به وزارت کشور و هیئت دولت ارسال شده است.

وی با اشاره به انتظار خود به عنوان نماینده مردم از استاندار چهارم گفت: انتظار است با توجه محرومیت استان استاندار بتواند نظر دولتمردان را جلب و اعتبارات لازم را بر اساس ضریب محرومیت استان و شهرستانها بگیرد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه اعتبارات نیز باید بر اساس ضریب محرومیت شهرستانها تقسیم شود، بیان داشت: انتظار داریم برخی شهرستانهای استان که محرومیت بیشتری دارند حداقل به وضعیت مرکز استان برسند.

وی با تاکید بر اینکه استان نیز باید تقویت شود و به وضعیت استانهای برخوردار نزدیک شود، ادامه داد: با تکمیل و اجرای پروزه های زیر ساختی باید زمینه سرمایه گذاری برای شکوفایی اقتصاد استان دنبال شود.

وی با بیان اینکه عزل و نصب استانداران در استانها با شتاب و دقت لازم از سوی هیئت دولت در حال انجام است، گفت: باید هر چه سریعتر این موضوع عزل و نصب ها را خاتمه داد تا شعارهایی که دولت مطرح کرده با توجه به منویات رهبری محقق شود.

وی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم باید در اولویت باشد، بیان داشت: طولانی شدن موضوع عزل و نصب ها موجب خواهد شد تا دولت وارد مسایل فرعی شود و از شعارهای اصلی خود دور بماند.

با توجه به تجربه های گذشته باید گفت استاندار چهارم بایستی عدالت واقعی را برقرار سازد. استانداری که حق هر منطقه را بدهد به قول و قرار خود پایبند باشد.

استاندار چهارم باید در انتخاب مدیران کل دقت زیادی داشته و مدیرانی را انتخاب کند که تمام استان را مانند او با یک نگاه ببینند و سعی در رفع محرومیت ها و محدودیت ها داشته باشند. نه این که میدان را برای تسویه حساب های کهنه قدیمی باز ببینند و اقداماتی دور از انصاف و عدالت را مرتکب شوند.

نقش استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان غیر قابل انکار است. استاندار نماینده تام الاختیار دولت در استان است پس لازمه آن این است که برای عزت و شرف تک تک مردم و شهرهای استان بکوشد.

انتظار از استاندار چهارم : رعایت اعتدال و عدالت

اما مردم خراسان جنوبی از دولت تدبیر و امید انتظار دارند علاوه بر اهتمام دولت مردان به تحقق وعده هایشان در دوره تبلیغات ریاست جمهوری، خردمندانه و مدبرانه با انتخاب استانداری مستقل، امید به فردایی بهتر را برای مردم محروم این استان به ارمغان بیاورند.

استانداری که توانمندی برقراری عدالت واقعی را در بین شهرهای استان خراسان جنوبی داشته باشد، استانداری که همه شهرهای خراسان جنوبی را با یک چشم ببیند، استانداری که شعار دولت تدبیر و امید یعنی اعتدال را سرلوحه کار خود قرار دهد، استانداری که پای درد و دل مردم بنشیند و استانداری که از حقوق همه مردم استان به یک اندازه دفاع کند.

در مجموع مردم این استان در انتظار انتخاب استانداری هستند که به جای سیاسی بازی و فارغ از اصلاح طلب بودن یا اصولگرا بودنش عملگرا باشد و بتواند این روحیه را به مدیرانش تزریق کند که روحیه ای کلی نگر داشته باشند و مردم را به وفاق و همدلی برساند تا بتوانیم گام به سوی پیشرفت اقتصادی و اشتغال جوانان این دیار برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =