پایگاه انتقال خون طبس آماده‌ دریافت خون از متقاضیان است

مسئول پایگاه انتقال خون طبس با اشاره به اینکه تمامی افراد سالم بین ۱۸ تا ۶۵ سال می‌توانند خون اهدا کنند، گفت: پایگاه انتقال خون طبس همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ صبح آماده‌ دریافت خون از متقاضیان است.

طبس نیوز: مسئول پایگاه انتقال خون طبس با اشاره به اینکه تمامی افراد سالم بین ۱۸ تا ۶۵ سال می‌توانند خون اهدا کنند، گفت: پایگاه انتقال خون طبس همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ صبح آماده‌ دریافت خون از متقاضیان است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، فاطمه حمزوی با بیان اینکه پایگاه انتقال خون طبس از سال ۱۳۸۲ تأسیس شده است، اظهار داشت: پایگاه انتقال خون طبس همه‌ساله با افزایش قابل توجه تعداد اهدا کننده روبرو بوده است به‌طوری که به‌عنوان مثال میزان اهدای خون در این پایگاه در سال ۱۳۹۱ نسبت به سال ۱۳۹۰ دارای ۳۷ درصد افزایش بوده است.

وی ادامه داد: اما از ابتدای سال جاری با توجه به کمبود پزشک در شهرستان طبس و عدم حضور پزشک در پایگاه انتقال خون طبس که حتی موجب تعطیلی یک ماهه این پایگاه شد، میزان اهدای خون تا حدی کاهش یافته است که هم‌اکنون سعی داریم این میزان را حداقل به اندازهٔ سال گذشته ثابت نگه داریم.

مسئول پایگاه انتقال خون طبس ضمن دعوت از شهروندان طبسی برای اهدای خون و با اشاره به اینکه تمامی افراد سالم بین ۱۸ تا ۶۵ سال می‌توانند خون اهدا کنند، یادآور شد: پس از مراجعه فرد متقاضی اهدای خون به پایگاه انتقال خون، معاینه کامل وی به‌وسیله پزشک مستقر انجام شده و خون‌گیری تنها در صورت تأیید پزشک صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: انجام عمل خون‌گیری در محیطی کاملاً استریل انجام شده و خون اهدا شده نیز حداقل به مصرف سه نفر می‌رسد که ممکن است استفاده‌کننده حتی خود اهداکننده یا بستگان وی باشند.

حمزوی افزود: پایگاه انتقال خون طبس واقع در میدان امام رضا (ع) این شهر، جنب ورزشگاه آزادی، همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ صبح آماده خون‌گیری از داوطلبان اهدای خون است و شماره تلفن‌های ۴۲۳۳۵۰۰ و ۴۲۳۳۵۰۱ نیز پاسخ‌گوی سؤالات مردم در این زمینه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =