‍ بانوان بسیجی طبسی بر فراز قله‌ی ۲۸۰۰ متری بجنورد

دو بانوی کوهنورد طبسی موفق شدند همگام با مربیان و باسابقه‌ کوهنوردی، با پیمایش ۴ هزار متر کوهپیمایی، جنگل‌نوردی و سنگ‌نوردی، قله‌ی ۲۸۰۰ متری یامان‌داغی بجنورد در استان خراسان شمالی را فتح کنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، ‎تیم کوهنورد بانوان بسیجی خراسان جنوبی که قله‌ی دو هزار و ۸۰۰ متری یامان‌داغی بجنورد در خراسان شمالی را فتح کرده‌اند، روز گذشته به استان بازگشتند.‎

منصوره پناهی و محدثه برهانی از طبس، زهرا یاوری‌نسب و مریم عسکری پناه از درمیان و زهره نامی از قائن تشکیل‌دهندگان تیم کوهنوردی بانوان بسیجی خراسان جنوبی هستند.

‎این برنامه در قالب همایش سراسری بانوان بسیجی کشور اجرا شد.

منصوره پناهی سرپرست گروه کوهنوردان بسیجی خراسان جنوبی در این باره اظهار داشت: ارتفاع این قله ۲۸۰۰ متر است، اما از لحاظ پیمایشی چهار هزار متر کوهپیمایی، جنگل‌نوردی و سنگ‌نوردی دارد.

منصوره پناهی افزود: ساعت صعود ۴ صبح و ساعت فرود ۱۸ بود و اعضای تیم کوهنوردی خراسان جنوبی جزو ۱۰ نفر ابتدایی این برنامه بودند که قله کوه یامان‌داغی را فتح کردند.‎

وی سطح همایش سراسری بانوان بسیجی کشور برای صعود به قله یامان‌داغی خراسان شمالی را بسیار بالا دانست و ادامه داد: بیشترشرکت‌کنندگان در این همایش دو روزه، جزو مربیان کوهنورد و افرادی بودند که صعودهای زیادی را در کارنامه خود دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 10 =