کمک ۷ میلیارد ریالی مردم طبس به موکب طبسی ها در کاظمین

معاون هماهنگ کننده ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در طبس، گفت: مردم شهرستان طبس در ۲۱ روز اخیر مبلغ ۷۶۴ میلیون تومان به موکب طبسی ها در کاظمین کمک کردند.

به گزارش طبس نیوز، جواد زمانی در آستانه اعزام خادمان افتخاری امام حسین علیه السلام و در نشست خبری یکشنبه شب، افزود: با وجود بیماری کرونا و نیز هزینه های بسیاری که دشمن در جهت کمرنگ ساختن این رویداد عظیم داشته اما مردم طبس کمک های چشمگیری داشته اند که این امر قابل تقدیر است.

وی با اشاره به بحران خشکسالی در طبس، بیان کرد: با وجود مشکلات بسیار دامداران اما امسال تاکنون تعداد ۶۰ راس گوسفند از سوی دامداران طبسی به موکب اهدا شده که تمام آن ذبح، آماده سازی و بسته بندی شده است.

معاون هماهنگ کننده موکب طبسی ها در کاظمین با اشاره به اجرای طرح پذیرایی نیابتی در سال جاری گفت: مردم طبس مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان فقط به صورت کارت به کارت منتقل کردند که این امر می تواند به صورت الگویی در کشور مطرح شود.

وی با بیان اینکه در اربعین امسال ۸۰ نفر از خادمان موکب طبس به کاظمین اعزام می‌شوند، افزود: این افراد چهارشنبه نهم شهریور ماه بعد از نماز مغرب و عشا از پارکینگ شماره دو امامزاده طبس اعزام و به مدت ۲۰ روز در کاظمین حضور دارند و ارائه خدمت می‌کنند.

● موکب طبس یک مجموعه خدماتی کامل با امکانات قابل قبول
زمانی در خصوص میزان و نحوه خدمات رسانی موکب طبس در کاظمین گفت: موکب طبس در کاظمین تنها یک استراحتگاه گذری نیست و به واسطه یک مجموعه کامل خدمات رسانی، در استان خاص است.

وی افزود: این موکب به مدت ۱۰ روز تعهد روزانه شش هزار غذا دارد که هر روز سه هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم برای ناهار، یک هزار و ۵۰۰ هزار وعده شام و هزار وعده صبحانه به زائران ارائه می کند  و در صورت افزایش سهمیه اسکان از سوی اعتاب مقدسه امکان افزایش به پنج هزار پرس ناهار را نیز خواهد داشت‌‌.

معاون هماهنگ کننده ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در شهرستان طبس، گفت:  ۱۵هزار لیوان نوشیدنی در دو نوبت صبح و عصر چای و دو نوبت صبح و عصر شربت نیز به زائران ارائه خواهد شد.

زمانی ادامه داد: موکب طبس از نظر دارا بودن سازه متحرک اسکان، پنج چادر گروهی، سردخانه، کارخانه یخ و موتور برق امکان اسکان مفید هزار نفر در روز را خواهد داشت که نسبت به سال قبل حدود دو برابر افزایش داشته است.

وی گفت: کارخانه یخ نیز از محل نذورات مردمی، روزانه توانایی تهیه هزار و ۲۵۰ کیلو یخ در شبانه روز را داراست.

زمانی با اشاره به کسورات موکب طبس در کاظمین گفت: با توجه به گرمای شدید هوا مواردی شامل کولر، پنکه ، تانکر آب و موارد دیگری مثل چادر، پتو، زیلو و غیره به صورت امانی از سوی برخی ادارات تامین شده است.

●برنامه های فرهنگی چاشنی زیارت

زمانی از حضور روحانی مستقر در موکب امسال خبر داد و افزود: ادعیه خوانی، مسابقات فرهنگی، دل نوشته با شهدا، پخش نماهنگ و برنامه های متنوع فرهنگی نیز از دیگر برنامه های موکب طبسی ها خواهد بود .

●تهیه تمامی اقلام مورد نیاز از داخل شهرستان

زمانی با بیان این که هیچ پولی برای تهیه لوازم مورد نیاز موکب از شهرستان خارج نمی‌شود گفت: تمامی اقلام مورد نیاز حتی لیوان های یکبار مصرف از طبس خریداری شده و با لوازم دیگر به کاظمین برده می‌شود.

●تخفیف ۳۰ درصدی وسایل نقلیه تا مهران

معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات در طبس با قدردانی از دو شرکت از اتوبوس داران طبسی گفت: این عزیزان اعلام کرده اند که از مبلغ کرایه تا مرز مهران، هرچقدر که مصوب شود، ۳۰ درصد برای زائران تخفیف اعمال خواهند کرد و یک دستگاه اتوبوس برای جابجایی خدمه موکب نیز از سوی یکی از شرکت‌های حمل و نقلی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از همکاری سازمان حمل و نقل جاده ای و کامیون داران طبس نیز تشکر کرد و گفت: تعداد ۱۱ کامیون به همراه رانندگان آن به صورت داوطلبانه و بدون دریافت هیچ‌گونه هزینه ای ۲۰ روز کامل در اختیار موکب خواهند بود.

خبرنگار: فاطمه ابوالحسنی رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 3 =