بودجه طبس منصفانه نیست / اعتبارات و سرعت کار جاده ها کم است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت: طبس به میلیون ها نفر خدمات می‌دهد اما به اندازه ۹۰ هزار نفر بودجه میگیرد که این منصفانه نیست.

به گزارش طبس نیوز، علی اکبر رحیمی روز پنجشنبه ۱۹ آبان و در جلسه شورای اداری که با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، افزود: طبس، پهناورترین شهرستان ایران با وسعت ۵۵ هزار کیلومترمربع و برابر با دو یا سه استان کشور است.

وی بیان کرد: این شهرستان در راه مواصلاتی شش استان کشور قرار گرفته و با توجه به اینکه در اطراف این شهر با فاصله زیادی شهر دیگری قرار ندارد، خدمات بین راهی برای ۱۰ میلیون زائر و مسافر ارائه می‌کند.

فرماندار ویژه طبس تاکید کرد: جمعیت طبس ۹۰ هزار نفر است که بودجه طبس با توجه به جمعیت آن در نظر گرفته می‌شود در حالی که به میلیون ها نفر خدمات می‌دهیم که این رقم بودجه اصلا منصصفانه نیست.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از حوادث جاده ها غیر از مردم شهرستان هستند، گفت: به طول دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر جاده داریم که برای کاهش تصادفات و رفع مشکلات تلاش می‌شود باند دوم اجرا شود اما سرعت کار و اعتباراتی که امسال تخصیص پیدا کرده کم است.

وی تقاضا کرد: خواهشی که داریم این است که در قانون برای این مورد ورود پیدا کنید که مشکلاتی که استان های دیگر هم در اینجا درگیر آن می‌شوند کم شود، چرا باید تخصیص اعتبارات اینگونه باشد و بگویند قانون این است، امیدوارم راهکاری برای آن دیده شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی در خصوص قیمت گذاری زمین ها برای سرمایه گذاران گفت: ما در طبس کارشناس داریم که روی زمین قیمت گذاری می‌کنند اما وقتی به بیرجند میرود در آنجا کارشناس قبول نمی‌کند و برگشت می‌دهد و هیاتی تشکیل می‌شود که قیمت را سه برابر بالاتر میزنند.

وی افزود: سرمایه‌گذار نمی‌تواند و مجبور است کار را نیمه تمام رها کند و برود که امیدواریم برای این موضوع هم راهکاری ارائه شود.

وی همچنین به مشکلات خوراک دام و جلوگیری از فروش دام نیز اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 1 =