سهم مردم طبس از معادن، گرد و خاک و نگرانی است

امام جمعه طبس در جلسه شورای اداری شهرستان های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی گفت: قدم شما و همکارانتان موجب خیر و برکت است، اما ما این سفر که با عجله و شتاب بود را سفر رسمی حساب نمی‌کنیم و توقع داشتیم که در بین مردم طبس، معادن و اماکنی که نیاز به حضور شما بود، بیاید و از نزدیک شاهد قضایا باشید.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام محمدرضا محمدی در جلسه شورای اداری شهرستان های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان افزود: از جنابعالی دعوت می‌کنیم و قول می‌گیریم در روز پنجم اردیبهشت که سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس است، در سال آینده در این مراسم رسمی شرکت کنید و آقای نماینده نیز پیگیر این موضوع باشند.

وی با بیان اینکه ۷۶ درصد ذخایر ذغال‌سنگ کشور در شهرستان طبس است، بیان کرد: شهرستان طبس پایتخت معادن زغال‌سنگ کشور است اما بهره آن برای مردم این منطقه، گرد و خاک، نگرانی و هزینه است اما معادن حتی گاهی احساس مسئولیتی نسبت به مسئولیت های اجتماعی خود ندارند و از آن غافل هستند.

امام جمعه طبس با اشاره به اینکه، شهرها و استان هایی که از منابع خدادادی برخوردارند معمولا تسهیلاتی برای آن منطقه داده می‌شود، عنوان کرد: فتوای امام (ره) برای تحقق سهم دو درصد از فروش محصولات معدنی در بافق استان یزد اجرا می‌شود، اما در طبس این کار معطل مانده و نماینده نیز در این موضوع دغدغه زیادی دارند، اگر مصلحت بدانید این قانون به سرانجام برسد.

وی با اشاره به مشکلات مردم در مسکن ملی عنوان کرد: مسکن ملی مقوله شیرینی بود که منشا امید مردم شد و همین فرصت، قوتی برای نظام شده بود اما امروز به دلیل ندانم کاری ها و موارد جزئی به تلخی و چالشی برای نظام تبدیل و باعث نگرانی مردم شده که امیدوارم این موضوع مدنظر شما و همکارانتان قرار بگیرد.

امام جمعه طبس به مشکلات آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: هر سال تعدادی از معلمان بازنشست می‌شوند اما جایگزین لازم را نداریم که بسیار جای نگرانی دارد.

حجت‌الاسلام محمدی به موضوع گزینش در ادارات و برخی مشکلات فرهنگی در گردشگری نیز اشاره کرد.

خبرنگار: ساره نجفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =