مسئله حجاب از مهم‌ترین وصایای شهیدان است

امام جمعه طبس با بیان اینکه ما باید امانت‌دار خون شهدا باشیم گفت: مسئله حجاب و عفاف از جمله مهم‌ترین وصایای شهیدان بوده که به گفته خود آن‌ها رعایت حجاب و عفاف از خون‌های ریخته شده ارزشمندتر است.

خبر طبس: امام جمعه طبس با بیان اینکه ما باید امانت‌دار خون شهدا باشیم گفت: مسئله حجاب و عفاف از جمله مهم‌ترین وصایای شهیدان بوده که به گفته خود آن‌ها رعایت حجاب و عفاف از خون‌های ریخته شده ارزشمندتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس که به امامت حجت‌‌الاسلام ابراهیم مهاجریان‌‌ مقدم امام جمعه طبس ایراد گردید، وی در ابتدا ضمن گرامیداشت سالروز زیارتی مخصوص امام رضا (ع) از ماه ذیقعده به عنوان یکی از ماه های حرام برشمرد و افزود: نیک کرداری در این ماه ثواب بیشتر و خدای نخواسته ارتکاب معصیت جرم زیادتری دارد.

مهاجریان مقدم با اشاره به اینکه انسان با تقوا همسایه آزاری نمی کند ادامه داد: البته باید یادآور شویم که اگر مساجد و هیئت‌های مذهبی هم موجبات آزار همسایه‌ها را فراهم آوردند واجب است تا طوری عمل نمایند که مدیون آنان نشوند.

امام جمعه طبس به زندگی در سبک اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی از راه‌هایی که مانع آلودگی انسان به بحث فحشا و منکرات می‌شود تلاوت و تدبر در سوره مبارکه نور است.

وی ضمن اشاره به روایتی از امام صادق (ع) اظهار داشت: این سخن معصوم است که می‌فرماید: اموالتان را با دادن زکات آن و حریم خانواده خود را با آشنایی به این سوره در امان الهی نگه دارید.

امام جمعه طبس در بخش پایانی خطبه اول با اشاره به احادیثی در رابطه با سوره مبارکه نور تصریح نمود: در این سوره به نکات اخلاقی بسیاری اشاره شده که ضروریست جامعه مسلمان و به ویژه بانوان بیشتر در جهت آشنایی با این کلام الهی مانوس شوند.

حجت‌الاسلام مهاجریان مقدم در ابتدای خطبه دوم از خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان به یکی دیگر از ویژگی‌های متقین اشاره کرد و افزود: به فرموده امیرالمؤمنین (ع) انسان با تقوا هیچ‌گاه به امر باطل ورود پیدا نمی‌کند و به هیچ بهانه‌ای از مسیر حق منحرف نگشته و از آن خارج نمی‌گردد.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهرستان طبس رتبه نخست سطح زیر کشت و تولید خرمای استان را به خود اختصاص داده اظهار داشت: امر زکات بر ۹ چیز واجب می شود که خرما یکی از آن اقلام است.

وی در این رابطه افزود: اگر کسی محصول خرما داشته باشد که به حد نصاب زکات یعنی به ۸۴۷ کیلو و ۲۰۷ گرم رسیده باشد واجب است تا به آن رسیدگی کرده و زکات آن را پرداخت نماید.

خطیب این هفته نماز جمعه شهرستان طبس از شفا و ترخیص مقام معظم رهبری به عنوان مهمترین مناسبت هفته گذشته یاد کرد و اظهار داشت: به لطف الهی و دعای آحاد مردم اعم از امت مسلمان و حتی غیرمسلمان بود که ایشان به شفای کامل رسیده و به منزل تشریف بردند.

مهاجریان مقدم با اشاره به اینکه عده‌ای از دشمنان اسلام و انقلاب به این بهانه که دیگر ایشان نمی‌توانند در این حال روحیه انقلابی خود را حفظ کنند افزود: اما تمام دنیا دیدند که معظم‌له حتی در هنگام ترخیص نیز با بیانات خود آنچنان پتکی بر سر آنان و ایادی استکباریشان زدند که خود نفهمیدند از کجا خوردند.

امام جمعه طبس در پایان خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه ما امانت‌دار خون شهدا هستیم افزود: اشاره به مسئله حجاب و عفاف از جمله مهمترین وصیت‌های شهیدان بوده که به گفته خود آنها رعایت حجاب و عفاف از خون‌های ریخته شده ارزشمندتر است.

وی همچنین افزود: اگر مراقب عفیف بودن خود نباشیم و پا روی خون شهدا بگذاریم دنیا و آخرتمان تباه خواهد شد.

روز زیارتی امام هشتم (ع)، روز دحوالارض، آغاز هفته دفاع مقدس، سالروز شهادت امام جواد (ع) در آخر ذیقعده و همچنین اشاره به ائتلاف آمریکایی ضد داعش از جمله گزاره‌هایی بود که حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم امام جمعه طبس به آنها اشاره و پیرامون هر کدام به ارائه توضیحاتی پرداخت.

شایان ذکر است که پیش از آغاز خطبه‌های نماز جمعه، محمود جلالی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش طبس، در آستانه ورود به سال تحصیلی جدید به ارائه توضیحات و اقدامات انجام شده در بخش آموزش و پرورش شهرستان پرداخت که جزئیات آن در خبرهای بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد.

2 دیدگاه دربارهٔ «مسئله حجاب از مهم‌ترین وصایای شهیدان است;

  1. وای از دست این حجاب …بابا تورو خداحجابتون رو رایت کنید تا این مسئولین بچبنن به چیزای مهم تر ازاین…درد جووون بیکاریه درد جون گرونیه … درد جووون تفریحه و مکان خوب برای تفریحه که طبس کجاش خوبه آخه درد جووون یه سینماست با برنامه های روز درد جووون کاره کاره کاره….درد جوون یه تحصیل خوب تو دانشگاه های طبسه با امکانات روز…درد جوون بخدا حجاب نیست البته مهمه ولی اینا که باشه همه چیز حله مخصوصا کار کار کار

    1. منظورم حاج اقا مهاجریان نیستند ولی باس بگم بعضی از به اصطلاح دلواپسان دارن از گفتن بعضی حرفا نان می خورن بعضی از اینکه هی از فتنه ۸۸ و دشمن و آمریکا بگن و همه چیو شورش بدن کیف میکنن
      اما حاج اقا مهاجریان بارها راجب مشکلات بیکاری- مشکلات مسکن- مشکلات شهر و مشکلات جوانان شهر گفتن که واقعن جا داره بهشون بگیم احســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =