وجود ۴۷ کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان طبس

مسئول نمایندگی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد طبس اظهار داشت: نمایندگی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان طبس مفتخر هست اعلام کند ۳۷ کانون در گذشته و ۱۰ کانون اکنون افتتاح شده و مجوز آن صادر گردیده است.

خبر طبس: مسئول نمایندگی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد طبس اظهار داشت: نمایندگی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان طبس مفتخر هست اعلام کند ۳۷ کانون در گذشته و ۱۰ کانون اکنون افتتاح شده و مجوز آن صادر گردیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام مهدی آئین‌پرست مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد طبس با اشاره به اینکه نوزدهم مهرماه سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی است افزود: ایشان در آن زمان در جمع ائمه جمعه و جماعات بر توجه به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره نموده و بر لزوم همیاری با پایگاه‌های مقاومت بسیج تاکید کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه دشمن در تلاش است تا مساجد را خالی از اقشار مختلف مردم کند کانون های فرهنگی هنری در جبهه مقابل می کوشد تا با برنامه‌هایی مدون در جهت تشویق جوانان و نوجوانان موجب استقبال آنان از مساجد و دیگر کانون های تربیتی شود.

حجت‌الاسلام آئین‌پرست با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری مساجد زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد بوده و مستقیما از طرف ستاد عالی هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مدیریت می‌گردد تصریح نمود: در کانون‌های فرهنگی هنری دوره‌های متعدد فرهنگی، هنری، علمی و تربیتی برای جوانان برگزار گردیده است.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد طبس اظهار داشت: تاسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با توجه به دستور مقام معظم رهبری در هجدهم اسفندماه سال ۱۳۷۱ بوده که لزوم نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد در مهر ماه سال ۷۲ توسط ستاد هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بررسی و بدین شرح ابلاغ شد:

۱ – تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روح‌بخش اسلام و تاکید بر آرمان‌ها و ارزش‌های معنوی و فرهنگ اسلامی

۲ – گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی، هنری، اجتماعی، علمی و غیره

۳ – همگانی و عمومی نمودن تمامی عرصه های فرهنگی و هنری و تحقق آزادی مناسبت‌های فرهنگی و مردمی

۴ – زمینه‌سازی برای حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و شناسایی و تربیت استعدادهای درخشان و استفاده از اوقات فراغت جوانان و حفظ و ترویج فرهنگ بسیجی

۵ – ارائه و عرضه فعالیت‌های فرهنگی، هنری بر اساس موازین و ضوابط اسلامی و ایجاد جاذبه‌های فرهنگی هنری و کانون‌های پرتحرک و فعال مذهبی، اجتماعی و مردمی در مقابله با تهاجم فرهنگی مبتذل استکبار و کفر جهانی.

حجت الاسلام آیین‌پرست با بیان اینکه در تمام مناطق شهرستان طبس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت می‌کنند افزود: با توجه به وسعت شهرستان طبس و نظر به مسافتی که تا مرکز استان داشتیم در جلسه‌ای که در ۲۸ تیرماه سال ۹۱ انجام شد تقاضای نمایندگی دبیرخانه هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مطرح شد که پس از الحاق به استان خراسان جنوبی ریاست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان مجدانه پیگیر شدند که با همکاری‌های انجام شده تلاش ها به ثمر نشست و در ۱۵ بهمن ماه سال گذشته نمایندگی رسما فعالیت خود را با بودجه بسیار مناسبی شروع کرد.

مسئول نمایندگی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد طبس اظهار داشت: نمایندگی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان طبس مفتخر هست اعلام کند ۳۷ کانون در گذشته و ۱۰ کانون اکنون افتتاح شده و مجوز آن صادر گردیده است.

وی افزود: با مراجعه فعالان مسجد اعم از خدام، هیئت امناء و حتی ائمه جماعت، فرم‌های مخصوص تخصیص و صدور مجوز را خدمت عزیزان ارائه خواهیم داد که با صدور هر مجوز بودجه بسیار مناسبی در همان ابتدا یعنی حداقل یک میلیون تومان برای تجهیز و افتتاح آن کانون تعلق می‌گیرد و به حسابی که توسط سه نفر مدیریت می شود واریز می‌گردد.

حجت‌الاسلام مهدی آیین‌پرست با بیان اینکه بنده افتخار مدیریت کانون روستای فهالنج را داشتم تصریح نمود: ما هیچ وسیله‌ای کم نداریم و آنقدر در حیطه‌های سمعی بصری و بخش‌های دیگر حمایت شدیم که عرض می‌کنیم نهادهای دیگر هم می توانند با مراجعه خود و افتتاح کانون از حمایت‌های خوبی برخوردار شوند.

وی افزود: شما اگر بخواهید تئاتری را اجرا کنید حتما نیاز به مجوز خواهید داشت ولی در حیطه کانون‌های فرهنگی هنری کسب این مجوز بسیار ساده خواهد بود.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد طبس در پایان اعلام نمود: شهروندان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر و جهت صدور مجوز می‌توانند به نمایندگی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس مراجعه فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 1 =