خراسان‌جنوبی رتبه‌ برتر در کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای درون شهری را دارد

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی دارای رتبه‌های برتر کشور در بحث کاهش آمار تلفات تصادفات جاده‌های درون‌شهری است.

خبر طبس:رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی دارای رتبه‌های برتر کشور در بحث کاهش آمار تلفات تصادفات جاده‌های درون‌شهری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،

علیرضا حسنی ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل ترافیکی در ارتباط با تعیین نیاز آموزشی ترافیک اظهار داشت: بحث آموزش مسائل ترافیکی در مجموعه کلان آموزشی به بخش خصوصی واگذار شده است که این بخش‌ها شامل آموزشگاه‌های رانندگی می‌شود که به صورت علمی و عملی هم اکنون در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: البته پلیس راهور استان تنها به این موضوع اکتفا نکرده و در این مورد با همکاری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اعزام کارشناسان ترافیکی به مهدهای کودک و مدارس در پی ارتقای فرهنگ ترافیکی تلاش کرده است.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی با بیان این‌که برای ایجاد یک فرهنگ باید آموزش را از پایه آغاز کرد، یادآور شد: همچنین آموزش‌های پلیس راهور استان در راستای ارتقای فرهنگ ترافیکی در دانشگاه‌‌ها و حوزه‌های علمیه نیز دنبال می‌شود.

حسنی با بیان این‌که صدا و سیمای استان و جراید تاثیر زیادی در بالابردن فرهنگ ترافیکی دارند، اضافه کرد: یکی از اقدامات پلیس راهور استان در راستای این موضوع ارسال پیام‌های ترافیکی با توجه به موضوعات روز و در فصول مختلف به صدا و سیمای خراسان جنوبی بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین سالانه حدود ۳۰ هزار بروشور با موضوع ارتقاء فرهنگ ترافیکی در بین دانش‌آموزان و رانندگان در سطح استان چاپ و توزیع می‌شود.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی ادامه داد: شناسایی رانندگان قانونمند و تشویق آنان از دیگر اقدامات پلیس راهور استان برای کاهش بار ترافیکی در معابر درون‌شهری بوده است.

حسنی افزود: همچنین در سال جاری ۵۰۰ کلاه ایمنی در بین موتورسیکلت‌سواران در سطح استان توزیع شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان و برخی از واحدهای تولیدی برای کاهش ترافیک در معابر درون شهری با پلیس راهور خراسان جنوبی همکاری کرده‌اند.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری حدود ۲۵ هزار خانوار در مهرشهر، شهرک‌های اقماری حاشیه پیامبر اعظم(ص)، ادامه بازگشایی بلوار پیامبر اعظم(ص) و اتصال خیابان موسی‌بن‌جعفر(ع)، اتصال و بازگشایی خیابان ظفر به سمت بیمارستان ولی‌عصر(عج) و امتداد خیابان پرستار و بازگشایی برخی از معابر به حوزه استحفاظی پلیس راهور استان اضافه شده که شاهد افزایش میزان تصادفات فوتی در مرکز استان بوده‌ایم.

حسنی ادامه داد: خراسان جنوبی در مورد کاهش تلفات ناشی از تصادفات دارای رتبه‌ برتر در سطح کشور است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش وسایل نقلیه و میزان جمعیت در خراسان جنوبی این کاهش حائز اهمیت است.

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =