اجرای موج سوم مقابله با ماهواره از محرم تا صفر در خراسان‌جنوبی

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: موج سوم عملیات مقابله با ماهواره در سطح استان از ماه محرم آغاز می‌شود و تا پایان ماه صفر در سال‌ جاری ادامه دارد.

خبر طبس:معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: موج سوم عملیات مقابله با ماهواره در سطح استان از ماه محرم آغاز می‌شود و تا پایان ماه صفر در سال‌ جاری ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،علی قاسمی صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک عید غدیرخم گفت: عملیات فرهنگی مقابله با آسیب‌های ماهواره در خراسان جنوبی سه مرحله دارد که نخستین مرحله آن از ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان ماه صفر امسال ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچنین مرحله دوم این عملیات از آخر ماه صفر سال جاری تا آخر ماه صفر سال آینده ادامه دارد و مرحله سوم نیز از آخر ماه صفر سال آینده تا سال‌های بعد ادامه خواهد داشت.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه هر مرحله از این عملیات شامل چند موج می‌شود، یادآور شد: موج اول در ماه مبارک رمضان و استفاده از فرصت لیالی قدر، روز جهانی قدس و عید سعید فطر ویژه عموم مردم با محوریت خانواده و والدین بود که با کمک خداوند متعال با موفقیت انجام شد.

قاسمی با اشاره به اینکه موج دوم عملیات مقابله با آسیب‌های ماهواره که از ابتدای مهر ماه جاری در مدارس و دانشگاه‌ها به صورت تخصصی دنبال می‌شود، افزود: در حال حاضر در راستای این مرحله قرار داریم و همچنین موج سوم این عملیات در ماه محرم آغاز می‌شود و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

وی به برنامه‌های مرحله دوم این طرح در استان اشاره کرد و گفت: شناسایی اساتید و مربیان ویژه این طرح، اعزام به دوره‌های آموزشی و تهیه دستورالعمل جامع از جمله برنامه‌های دومین مرحله از این عملیات است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: تشکیل قرارگاه جهاد فرهنگی، تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی، شناسایی بهره‌برداران، نصابان و توزیع کنندگان ماهواره، برگزاری نشست‌های مختلف روشنگری و بصیرتی در بین اقشار مختلف و آحاد مردم و فضاسازی محیطی از دیگر برنامه‌ها در دومین مرحله از عملیات مقابله با دجالواره در سطح استان است.

قاسمی با بیان اینکه در مرحله سوم به افرادی که تا پایان مهر ماه، دستگاه گیرنده ماهواره خود را به صورت کامل، سالم و داوطلبانه تحویل پایگاه‌های بسیج سطح استان دهند، هدیه یک دستگاه گیرنده دیجیتال به عنوان مشوق جایگزین می‌شود.

وی تصریح کرد: عملیات فرهنگی مقابله با آسیب‌های ماهواره، اثرات سوء و مخرب ماهواره از طریق آگاه‌سازی، روشنگری و بصیرت‌افزایی با رویکرد ایجابی و اقناعی است و هیچ‌ برخورد پلیسی و سلبی صورت نگرفته و نمی‌گیرد و این در دستور کار سازمان بسیج نیست.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی از رسانه‌های استان در راستای فرهنگ‌سازی مقابله با ماهواره این آسیب بزرگ اجتماعی قدردانی کرد و گفت: فعالان رسانه‌ای استان سعی کنند در راستای رسالت رسانه‌ای خویش به نحو مطلوب در این زمینه آگاه‌سازی کنند.

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − شانزده =