لزوم توجه به اهداف قیام سیدالشهدا(ع)/ هیئات مذهبی ۱۳ آبان در مسجد جامع حضور حداکثری داشته باشند

امام جمعه طبس با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین فلسفه قیام عاشورا است گفت: اقدام مجلس شورای اسلامی در حمایت از این فریضه مهم به خاطر تاکیدات فراوان مراجع عظام تقلید و ائمه جمعه بوده که لازم بود آمرین به معروف و ناهین از منکر دارای یک پشتوانه قانونی باشند.

خبر طبس: امام جمعه طبس با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین فلسفه قیام عاشورا است گفت: اقدام مجلس شورای اسلامی در حمایت از این فریضه مهم به خاطر تاکیدات فراوان مراجع عظام تقلید و ائمه جمعه بوده که لازم بود آمرین به معروف و ناهین از منکر دارای یک پشتوانه قانونی باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)، حجت‌الاسلام ابراهیم مهاجریان‌مقدم امام جمعه طبس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان به یکی از ویژگی‌های پرهیزکاران اشاره کرد و اظهار داشت: هر کس از خدا بترسد و تقوای الهی را پیشه رفتار خود قرار دهد خیر دنیا و آخرت را در کنار هم خواهد داشت.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم ضمن بیان این مطلب که امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین فلسفه قیام عاشورای حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) بوده و با اشاره به اینکه دهه اول محرم نیز به این عنوان نام‌گذاری شده خطبه اول را به تشریح این مقوله مهم پرداخت.

امام جمعه طبس اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو فرع مهم از فروع اسلام بوده که در پیش از انقلاب کمتر کسی نسبت به آن اهتمام داشت و امام راحل بودند که بیش از همه در رساله عملیه‌شان نسبت به آن تاکید فراوانی داشتند.

وی افزود: اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، ارزش‌ها و احکام اسلامی تا حد قابل قبولی احیا شده و ایجاد ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در سراسر کشور تنها یکی از این اقدامات شایسته است.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم همچنین با اشاره به اینکه حضرت سیدالشهدا از تمام زندگی و فرزندان خود جهت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گذشتند گفت: حال وجدان خود را قاضی کنیم که ما تا چه اندازه در احقاق این فروع مهم تلاش کرده‌ایم.

امام جمعه طبس در ابتدای خطبه دوم از خطبه‌های این هفته نماز جمعه به روایتی از امیرالمومنین‌(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: هر کس که می‌خواهد بر دشمن درونی و بیرونی خود غالب شود باید تقوای الهی را پیشه رفتار خود قرار داده و تمام کارهای خود را به طور نیکو انجام دهد چرا که خداوند به همراه افرادیست که پرهیزکار بوده و این روش را برای خود اختیار کرده‌اند.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه شرایط کنونی کشور برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر بهتر از پیش در حال فراهم شدن است افزود: اقدام مجلس شورای اسلامی در حمایت از این فریضه مهم به خاطر تاکیدات فراوان مراجع عظام تقلید و ائمه جمعه بوده که لازم بود آمرین به معروف و ناهین از منکر در این مقوله دارای یک پشتوانه قانونی باشند.

خطیب جمعه طبس ادامه داد: دشمنان داخلی و خارجی به شدت در مقابل این فروع مهم اسلام جبهه می‌گیرند چرا که می‌دانند با احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دست آنان از دستیابی به مقاصد شومشان قطع خواهد شد.

وی با بیان اینکه حادثه اسیدپاشی در چند روز گذشته از جمله این مخالفت‌ها بوده اظهار داشت: آنان به این بهانه خواستند این مسئله را به احکام اسلام ارتباط دهند تا بدین‌گونه مانع اجرای قانونی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شوند.

وی افزود: متاسفانه برخی رسانه‌های داخلی نیز در خصوص حادثه اسیدپاشی با دشمن همراه شده‌اند.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با قیام عاشورا تصریح نمود: مردم ما هم از حسین‌بن‌على‌(ع) یاد گرفتند و فهمیدند که کشته شدن، دلیل مغلوب شدن نیست و فهمیدند در مقابل دشمنِ على‌الظاهر مسلط، عقب‌نشینى کردن، موجب بدبختى و روسیاهى است.

وی ادامه داد: تاسوعا و عاشورای حسینی ارزش زیادی دارد و اجتماع مردم در سراسر کشور به خاطر عشق به امام حسین(ع) است و این روزها باید با آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی به مردم اهداف قیام سیدالشهدا(ع) و درس‌های عاشورا را به درستی تبیین نماییم.

امام جمعه طبس در پایان سخنان خود ضمن بیان این مطلب که روز عاشورای امسال با سه مناسبت مهم مصادف شده است اظهار امیدواری کرد که هیئات مذهبی با علم و پرچم‌های خود در روز ۱۳ آبان در مسجد جامع تجمع نموده و حضور حداکثری داشته باشند.

سالروز شهادت آیت الله قاضی طباطبایی (اولین شهید محراب)، ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز (در ۱۳ آبان) و همچنین تبعید حضرت امام از ایران به ترکیه به سال ۱۳۴۳ و روز فرهنگ عمومی از دیگر مناسبت‌هایی بود که حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم امام جمعه طبس به آنان اشاره و پیرامون هر کدام به ارائه توضیحاتی پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =