چهارمین سوگواره عکس عاشورایی طبس به کار خود پایان داد/ +عکس

با برگزاری مراسم اختتامیه چهارمین سوگواره عکس عاشورایی طبس واعلام اسامی افراد برگزیده،این سوگواره به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس(طبس نیوز)، اختتامیه چهارمین سوگواره عکس عاشورایی در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس برگزار و آثار برگزیده این سوگواره معرفی شدند.

خانم فهیمه سادات حقانی و آقایان روح الله امیری و محسن اکبری به ترتیب مقام اول، دوم و سوم چهارمین سوگواره عکس عاشورایی طبس را کسب نمودند و اثر خانم نرگس باهنر و آقای قاسم حسین پوری به عنوان آثار شایسته تقدیر این سوگواره اعلام شد.

همچنین از رتبه های اول، دوم و سوم چهارمین سوگواره عکس عاشورایی طبس با اهداء تندیس سوگواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی تجلیل به عمل آمد.

در این اختتامیه و مقارن با شامگاه شهادت امام حسن عسکری(علیه‌السلام) مراسم نمایش آئینی تعزیه نیز اجرا شد و در ابتدای این مراسم سید حمید حقی کارشناس هنری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی طبس مطالبی را پیرامون آثار چند سوگواره عکس عاشورایی ایران ارائه داد.

چهارمین سوگواره عکس عاشورایی طبس، به همت کانون بسیج هنرمندان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، هیئت ابوالفضلی(علیه‌السلام)، مؤسسه فیلم‌سازی توران فیلم و مجتمع چاپ دیجیتال نقش مهر در طبس برگزار گردید.

داوران این سوگواره سیدحمید حقی(دانشجوی دکترای مدیریت فرهنگی)، حسین نظری(دانشجوی کارشناسی کارگردانی) و حسین مکاریان(دانشجوی کارشناسی کارگردانی) بر عهده داشته‌اند.

شایان ذکر است اثر نرگس باهنر سردبیر عکس طبس‌نیوز، از بین ۴۵۰ اثر راه یافته به این سوگواره جزو پنج اثر برتر شناخته شد.

صاحب امتیاز و مدیرمسئول، سربیر و خبرنگاران پایگاه اطلاع‌رسانی طبس کسب این موفقیت را به ایشان تبریک می‌گویند.

دو اثر شایسته تقدیر:

آثار برگزیده به ترتیب از رتبه اول تا سوم:

28 دیدگاه دربارهٔ «چهارمین سوگواره عکس عاشورایی طبس به کار خود پایان داد/ +عکس;

  1. با سلام و خسته نباشید، با تمام احترام به نظر داوران عزیز، به نظر من اول عکس خانم باهنر، دوم خانم حقانی، سوم آقای امیری، چهارم آقای حسین پوری ، بعدشم آقای اکبری. البته نظر همه قابل احترام است… راستی کاش یه عکس درمورد حضرت محمد(ص) بذارین تو سایت، در جواب بی احترامی نشریه ی فرانسوی به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص). لطفا بذارین

  2. با سلام
    جای من تو این جشنواره خالی بوده..مشغله کاری باعث شد از جشنواره ها بدور باشم..به خانمها و آقایونی که بعنوان عکاس یرتر انتخاب شدند تبریک میگم

  3. باسلام خسته نباشید تبریک میگم ب همه عزیزان خصوصاخ باهنر بنده فقط یکی ازبازدیدکنندگان این سایت هستم ولی واقعاب انتخاب عکسهاواقعاتعجب کردم،عکس خ باهنربهترین بودواقعادیدمتفاوت داشت وایده جدیدبود،من حتی عکسهاروب بهترین عکاسان مشهدنشون دادم وباعکس خ باهنرواقعاموافق بودن ک بایداول میشد. درهرصورت ب خ باهنرتبریک مگم چون ازنظرمن اولن

  4. اى بابا. بیخیال. سوگواره تموم شد. قصد, هدف ونیت ب تصویرکشیدن عاشورا بود وهمه عکاسان در صدد این بودن.بگذریم ازبحث بیهوده .
    ب همه عزیزان تبریک میگم, مخصوصا دوستانم خانمها حقانى وباهنر.

  5. باسلام برای عکاس های حرفه ای ارزشی قائل نیستند چون خودم درسه سال گذشته شرکت کردم سال گذشته دیدم داوری ها عادلانه نیست امسال هیچ عکسی ندادم سال گذشته یک عکاس به نام چندنفرعکس فرستاد که داورها هم متوجه شدند ولی اقدامی نکردن درپایان این مطلب روبگم خودم روعکس حرفه ای نمیدونم ولی مثل آقای هادی یعقوبیان بهترین عکاسه ایشون امسال چراعکس نداد!!!!!!!!

  6. سلام.از نظر من نابلد بی تخصص مبتدی فقط از دید شخصی و معنا گرایانه بودن نه از دیدگاه تخصصی و کارشناسانه، عکس آقای اکبری و تلاقی تضادهایی که در این عکس وجود داره می تونه یکی از عکسهای برتر این جشنواره باشه که هست.نخل در نخل وتضاد بین مرگ و زندگی و مردن و قداست.اینکه بمیری و بیجان باشی و تقدس پیدا کنی تا اینکه زنده باشی و بی تاثیر همه و همه در عکس آقای اکبری به وضوح به تصویر کشیده شده.نخل زنده ای که در طلایی ترین نقطه عکس به تصویر کشیده شده نشانیست از زنده بودن، رقص شاخ و برگ این نخل در مقابل نخل بی جانی که بواسطه بیجان بودن و تقدس یابی که به یمن یک نماد معنوی بدست آورده است بار معنایی فراوانی به عکس بخشیده. توسل مردمانی که هرسال گرد نخل بدور هم جمع می شوند و شیون کنان و برسر زنان دست نوازش برروی نخل بیجان ولی مقدس میکشند حاوی پیامهای فراوانیست.اینکه: میتوانی نباشی وباشی و باشی ونباشی
    این جمله کوتاه و برداشت معناگرایانه به سبب موضوع جشنواره، این عکس رو از همه عکسهای دیگر از لحاظ معنوی متمایز کرده است.موفق باشید و پیروز

  7. سلام. من عکاس نیستم و سررشته ای هم تو این زمینه ندارم ولی علاقه مندم به تصویرو عکاسی . سایت طبس گلشن از دیدگاه خودم چند تا مطلب گذاشتم.فقط یه مطلب بگم اون هم اینکه به آرا و نظرات یکدیگه احترام بذارید وجبهه گیری نکنید اگه مدعی هستید عملا نشون بدید و نگاهتون به تصویر و تصویر برداری رو صادقانه کنید.چونکه هر تصویری قبل از هرچیز به برداشت ذهن و صداقت دیدتون بستگی داره تا زمانیکه از دریچه دوربین و به خود دوربین صادقانه نگاه نکنید،تصویر واقعبینانه ای رو نخواهید دید و به ثبت نخواهید رسوند.
    یکمی هم شجاع باشید عکاسای محترم حداقل اسمتون روبنویسید.اینکه عکاس هستید یانه خواننده متنتون از نظر کارشناسی که می دهید به درستی درک خواهد کرد و لازم نیست که بگید اسمم عکاسه.
    اینجا هم که همش دعواست…. ای بابا

  8. لطفا تمام نظرات را منتشر کنید . امان از سانسور………..
    …………………..
    طبس نیوز: دوست گرامی برخی نظرات باهدف تشویش و تهمت و توهین همراه است که از فضای صداقت رسانه ای ما بدوراست لذا انتظار بجایی نیست که نظراتی که حاوی مطالب ناپسند است منتشر شود.

  9. سلام
    ضمن عرض تبریک ب همه دوستان
    من در جلسه حضور داشتم و اقای حقی کاملا توضیح دادند ک عکس خانم باهنر بدون هیچ ادیتی ارسال شده بود
    ب نظر من لایق اول و دوم شدن عکس اقای امیری و عکس خانم باهنر بود

  10. ممنون از همه عزیزانی که درباره سوگواره نظر دادن چه مثبت و چه منفی اگه عکسا ضعیفه هیئت داوران مقصر نبودن عکاسا مقصرن چون این دوره واقعا عکسای ضعیفی به دبیر خانه سوگواره ارسال شد ما هم از عکاسای حرفه ای تر توقع بیشتر داشتیم تا در سوگواره شرکت کنن و رقابت شدید تر شه
    با تشکر از همه

    1. دوست عزیز
      شما که نام خودتون رو عکاس گذاشتید بهتر بود به اثری که توسط همکارتون ثبت کردن احترام میذاشتید و حتی اگر نمیتونستید چنین عکسی بگیرید نام فتوشاپ رو بر روی اون نمیذاشتید.
      بنده در مراسم اختتامیه بودم و اقای حقی که از داوران مسابقه بودن در توضیح عکس برگزیده شده توسط خانم باهنر فرمودن اصل عکس از خالق این اثر خواسته شده و هیچ گونه ویرایش و به عبارتی ادیت روی این تصویر به کار برده نشده.

  11. همگى خسته نباشین. همه عکسا قشنگ بودن. اما درعکسها دیدنو وتازه اى نبود. عکس اول, با توجه به اینکه هربیننده ازانتخاب اول انتظاربیشترى داره,این انتظاروبر آ ورده نکرده بود. اماباتوجه ب اینکه داوران دراین رشته متخصص نبودند جاى تعجب نیست.

  12. توی عکس ها دنبال چیز عجیب نباید بود ولی باید دنبال یه عکس متفاوت بود از این عکسهای کودک و مادر هزاران مدل دیده شده که چیز خاصی نیست یا اون در که اصلا نمیشه گفت عکسش در شان جشنواره بود
    توی عکس پرچم یه ایده متفاوت دیده میشه و یه زاویه دید خوب
    تود عکس خانم باهنر هم زاویه دید مناسب نورپردازی عالی و اگر هم خودشون فضا رو درست کردن خلاقیت عالی داشتن
    فقط نباید عکس حس بده باید متفاوت و اصولی باشه
    به این دو عزیز تبرک میگم

  13. چرا انتظار دارید توی عکس ها یه چیز عجیب و غریب ببینید؟ عکس خانم باهنر زیباست اما طراحی شده توسط خود ایشونه و عکس بصورت طبیعی گرفته نشده. گاهی حس یک عکس خیلی می تونه موثر باشه در انتخابش. عکس برتر هم خیلی قشنگ حس رو منتقل کرده

  14. این اختتامیه سوگواره نبود پرده برداری از مدرک گرایی و پز دادن آقایون بود فقط…………………

    1. می تونید برین شماهم مدرک بگیرید
      اگه جشنواره رفته باشید که قطعا نرفتید روال جشنواره ها همین توره

  15. سلام و خسته نباشید خدمت تمام عوامل پایگاه اطلاع رسانی طبس نیوز
    واقعا سپاس بابت تلاش های شبانه روزی شما.
    به نظر من هم عکس خانم باهنر واقعا شایستگی اول شدن رو داره.و از من به شخصه ایشون اول هستند.

  16. با سلام و خسته نباشید .واقعا با دست خالی این مراسم برگزار کردن خیلی خوب بود.فقط به نظر من اگر داوران از رشته عکاسی باشند بهتره. البته آقای دکتر حقی هنرمند و عکاس خوبی هستند.
    و انهایی که نمی توانند نام دکتر را برای آقای حقی بشنون ،بسوزن و زحمت بکشند بروند مدرک دکترا رو بگیرن و به کسی حسودی نکنن

  17. به نظر من اصلا هم اسم دکتر… رونبردن اون جوری که دوستمون بااین شدت فرمودن بعدا هم هرکسی که حالش روداره ودل از شصت میلیون تومن بول هم بکنه وکلی اذیت بشه برای گرفتن مدرک دکترا حقفففشششش است که اسمش روبابسوند دکتر بگن.تاکورشودهران کس که نتوان بیند

  18. عکس خانم حقانی اشک منو در اورد. واقعا زیبا و تاثیرگذاره، با وجود کلیشه ای بودنش خیلی خیلی به دلم نشست.
    احسنت.
    بقیه ی عکس ها هم واقعا زیباست.حدا قوت

  19. اگر قرار بود این سوگواره قانونی باشه می بایست یه قسمت داوری رو به تماشاچیان هم میزاشتن مثل شهرهای دیگه که نزاشتن- از دیدگاه تماشاچیان. پس نتیجه اینکه اصلا هیچ توجیهی درانتخاباشون نیست.یکی از دوستام که عکاس خوبی هم هست میگفت من سال قبل شرکت کردم و وقتی عملا پارتی بازی رو درانتخاب عکسهای برتر دیدم اصلا شرکت نکردم.
    به نظر من به عنوان یه بیننده عکسهای دیگه رو که ندیدم ولی ازبین این ۵عکس ؛عکس پرچم رو انتخاب میکنم. عکس شمعها رو همچنین باقی عکسها اصلا قشنگ نیست و زاویه دید عکاس تکراری شده..
    اون خونه رو هم بیشتر ببخشید ، عذرمیخوام اینو میگم ولی واقعیتش خندم گرفت از انتخابش…
    دوستم میگه یکی از داورا اقای نظری هستن، یه فیلمساز هم میتونه داوری مسابقات عکاسی رو بکنه؟ حتما میتونه دیگه البته توی طبس از این اتفاقات زیاد میفته . چیزه جدیدی نیست…

    1. در بعضی از داوری های هنری و عکاسی روانشناسان هم داور هستند چه برسه که طرف فیلمساز باشه
      عکاسی مادر سینماست

  20. خیلی زیبا بود خانم باهنر بهتون تبریک میگم و از نظر من شما اول هستین واقعا عالی تر از بقیه بود!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 10 =