مراسم استقبال از کاروان انصار الحسین (ع)

مردم و مسئولان طبس از اعضای کاروان پیاده انصار الحسین (ع) که از مشهد مقدس به سوی عتبات عالیات عراق رهسپارند استقبال کردند.

مراسم استقبال مردم طبس از کاروان پیاده انصار الحسین (ع) به کربلای معلی، نمایشی از شکوه و شور و بصیرت شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری طبس؛ بعد از ظهر دوشنبه سیزدهم آذر ماه، ورود کاروان پیاده مشهد مقدس تا کربلای معلی به طبس بهانه‌ای شد برای عرض ارادت و نمایش بصیرت و محبت و دلدادگی مردم به ولایت و مرد و زن ولایتمدار طبس به یاد کاروان اسیران کربلا و به عشق امام شهید خود، حضرت اباعبدالله (ع) شوری حسینی به پا کردند.

دیروز باران اشک بود که به یاد مصائب اهل بیت (س) و به شوق زیارت کربلا بر گونه‌های زن و مرد جاری بود و نوای یا حسین و یا ابوالفضل دل‌ها را کربلایی می‌کرد.

کاروان انصار الحسین (ع) که سفر خود را حدود ۱۷ روز گذشته با ۷۲ نفر از عشاق ائمه اطهار (ع) از مشهد الرضا آغاز کرده است در میان استقبال گسترده مردم بعد از گذر از بخش دیهوک و حضور در بخش مرکزی طبس، روز یکشنبه وارد روستاهای کریت و سپس فهالنج و خسروآباد شد.

بعد از ظهر دوشنبه اهالی و بسیجیان منطقه دیهشک شهر طبس با شکوه خاصی در بدو ورود کاروان به ورودی طبس واقع در این منطقه از آنان استقبال کردند و در ادامه نیز در ابتدای بلوار شهید عباسپور خیل عظیم جمعیت با حضور امام جمعه، فرماندار و مسئولان ادارات و نهادها، هیئات مذهبی و اقشار مختلف مردم، اعضای کاروان را مورد استقبال قرار دادند و در فضایی آکنده از معنویت و شور حسینی جمعیت حاضر در مسیر نسبتاً طولانی به صورت پیاده، کاروان را تا محل مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) همراهی کردند.

حضور مشتاقانه کسبه و شهروندان و پذیرایی اصناف واقع در طول مسیر از کاروان و حاضران و ابراز ارادت به اهل بیت (س) و زائران حضرت اباعبدالله (ع) جلوه‌های زیبایی از ولایتمداری و شور و بصیرت را ایجاد کرد.

مردم و اعضای کاروان در محل میدان امام (ره) با ایجاد تجمعی به عزاداری و عرض ارادت به ساحت حضرت امام حسین (ع) پرداختند و مداحان اهل بیت دقایقی را مرثیه سرایی کردند و با فرا رسیدن وقت شرعی مغرب و عشاء، نماز جماعت با حضور گسترده و تراکم جمعیت نمازگزاران در محل مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) به امامت حجه الاسلام «سید ابراهیم مهاجریان» امام جمعه طبس اقامه شد.

همچنین در مراسمی که پس از نماز در مسجد حضرت صاحب الزمان برگزار شد، امام جمعه طبس ضمن خیرمقدم گویی به اعضای کاروان، لحظاتی را پیرامون اهمیت زیارت ائمه اطهار (ع) و اولیاء الله و این حرکت معنوی و ارزشمند سخنانی را ایراد کرد و این استقبال را نه برای فرد بلکه نشانه محبت و دلداگی مردم به امام حسین و ائمه اطهار (ع) و احترام زائران امام حسین (ع) قلمداد کرد.

«محمد رجبی» مدیرعامل مجتمع حضرت بقیت الله الاعظم (عج) که مدیریت اعزام این کاروان را عهده دار است نیز از مسئولان و مردم، هیأت‌های مذهبی و دست اندرکاران برنامه ریزی و انجام این استقبال باشکوه قدردانی کرد و گزارشی در خصوص کاروان مزبور ارائه کرد.

وی این حرکت را با هدف اشاعه فرهنگ حسینی و اقدامی نمادین جهت اعلام ولایتمداری، عشق و سرسپردگی مردم به ولایت برشمرد.

در ادامه نیز حاضران لحظاتی را به عرض ارادت به خاندان نبوت پرداختند و در سوگ مصائب اهل بیت (ع) اشک ماتم ریختند.

پس از اتمام مراسم اعضای کاروان با همراهی مردم به آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) برای زیارت و استراحت مشرف شدند.

صبح امروز نیز کاروان پس از خروج از شهر طبس در مسیر خود وارد روستای دشتغران شد و مورد استقبال اهالی قرار گرفت و بعد از گذر از این روستا بر طبق جدول زمان‌بندی اعضای کاروان به سمت شهرستان‌های میبد و اردکان طی طریق خواهند کرد.

گفتنی است روز شنبه طی جلسه‌ای در فرمانداری به ریاست «احمد طالبیان مقدم» فرماندار طبس و با حضور امام جمعه، تنی چند از مدیران و مسئول شورای هماهنگی هیئات مذهبی طبس، برای استقبال از این کاروان و سایر موارد مربوط برنامه ریزی شد.

کاروان پیاده مشهد به کربلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هشت =