به نظر شما مهمترین مشکلات و دغدغه های مردم طبس چیست؟

مردم عزیز، صاحب‌نظران و دلسوزان شهرستان وسیع طبس می‌توانند با گذاشتن نظرات خود در خصوص مشکلات فرا روی شهرستان طبس در این بخش خبری، پیشنهادات، نظرات، مشکلات فرا روی شهرستان را به گوش مسئولان برسانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)، مردم استان خراسان جنوبی و شهرستان‌های تابعه در روز چهار شنبه سوم دی ماه پذیرای حضور کاروان تدبیر و امید خواهند بود و فرصت خوبی مهیا شده است تا علاوه بر نشان دادن ظرفیت، پتانسیل و نقاط قوت استان و شهرستان‌ها، مشکلات و چالش‌های فرا روی آنان نیز توسط مسئولین و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بیان شود تا با بررسی و رسیدگی به مشکلات، استان خراسان جنوبی و شهرستان‌های آن نیز از محرومیت و مظلومیت خارج شده و مسیر پیشرفت و توسعه را در پیش گیرند.

شهرستان طبس بزرگترین شهرستان خاورمیانه با داشتن منابع عظیم خدادادی که می‌تواند زمینه اشتغال، مسکن و تولید علم و ثروت را همه در کنار هم داشته باشد به نظر می‌رسد هنوز با چالش‌هایی روبروست که از نظر نرخ اشتغال در جایگاه مناسبی به سر نمی‌برد، شهری که قطب کشاورزی و رتبه برتر محصولاتی زراعی و باغی در استان خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده است.

سفر کاروان تدبیر و امید به استان خراسان جنوبی و نماینده منتخب عالی دولت به شهرستان طبس بهترین فرصت است تا مسئولین شهرستان طبس با معرفی این شهرستان در حوزه‌های مختلف و توانمندی‌های آن مشکلات موجود را در جهت رفع، توسعه و پیشرفت شهرستان عنوان کنند.

نماینده طبسنماینده: راه‌های شهرستان نیاز به توجه ویژه دارند

محمد علی عبدالله‌زاده نماینده مردم طبس با اشاره به سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی و سفر وزیر راه وشهرسازی به شهرستان طبس اظهار داشت: وسعت حوزه انتخابیه طبس، فردوس، بشرویه و سرایان معادل حدود نصف استان خراسان جنوبی و جاده‌ها وضعیت بسیار نامطلوبی دارد به حدی که برخی از این راه‌ها به عنوان جاده مرگ نامیده می‌شوند.

وی افزود: باند دوم جاده طبس- یزد، باند دوم محور دیهوک راور و دیهوک- بیرجند، جاده طبس- بشرویه، راه پیرحاجات- عشق آباد، باند دوم جاده طبس- ده محمد و محور بسیار نامطلوب عشق آباد- بردسکن باید در این سفر مورد عنایت ویژه وزیر محترم راه قرار گیرد.

وی اعتبارات امسال راه های شهرستان طبس را نسبت به سال گذشته از افزایش چشمگیری برخوردار دانست و گفت: علاوه بر نیاز توجه به راه های شهرستان، دوبانده شدن راه آهن شرق و اتصال راه آهن بیرجند به مسیر راه آهن شرق، ارتقای فیزیکی و ساختمانی بیمارستان۱۰۰تختخوابی طبس، انتظاری است که مردم این شهرستان از هیئت دولت دارند.

نماینده مردم طبس از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اختصاص اعتبار تجهیز بیمارستان جدید طبس به ارزش حدود ۸ میلیارد تومان تقدیر کرد و اظهار داشت: وضعیت نامطلوب بهداشت و درمان و کمبود امکانات پزشکی و درمانی شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس و سرایان هنوز هم خواهان توجه ویژه دولت یازدهم است و می طلبد که طبس با توجه به موقعیت استراتژیک آن بعنوان قطب درمانی منطقه مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

عبدالله‌زاده به خشکسالی های اخیر در ۱۵ سال گذشته اشاره کرد و گفت: بحران آب در خراسان جنوبی و شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان بر حوزه کشاورزی و دامداری تاثیر بسیار بدی گذاشته است.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل کمبود شدید آب در بسترهای زیرزمینی و کاهش سطح ذخایر آبی، برخی از روستاهای استان به وسیله تانکر سیار آبرسانی می‌شود و این روند وضعیت اسف‌باری در زندگی و شغل روستاییان و عشایر ایجاد کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی از وزرای کشور , جهاد کشاورزی و نیرو خواستار اقدام در پرداخت اعتبارات ستاد مدیریت بحران در حوزه خشکسالی، راهکارهای تامین آذوقه دام به قیمت مناسب برای دامداران و طرح باروری ابرهای باران در خراسان جنوبی شد.

عبدالله‌زاده بیان کرد: با افزایش اعتبارات خشکسالی در خراسان جنوبی، از نابودی حتمی دارایی کشاورزان، دامداران و عشایر منطقه جلوگیری خواهد شد.

فرماندار طبسفرماندار: کشاورزان طبس از کمبود منابع آبی رنج می‌برند

سید جلال هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در طبس اظهار داشت: کمبود منابع آبی شهرستان طبس متاسفانه کشاورزان و دامداران را دچار مشکل کرده و در مسیر کوچ از منطقه قرار داده است.

وی شهرستان طبس را سنگربان شرق و مرکز کشور برشمرد و گفت: چندین سال است که خشکسالی‌های متمادی امان مردم را بریده است و دامدارای و کشاورزی را به سمت و سوی نابودی کامل پیش می‌برد.

فرماندار طبس افزود: با توجه به ویژگی‌های خاص از نظر زمین‌شناسی امکان دست یافتن منابع آبی جدید نه تنها دور از انتظار نیست بلکه قطعی است در این راستا می‌طلبد که دولت نسبت به انجام مطالعات و اکتشاف منابع جدید آب در شهرستان طبس دستور ویژه‌ای صادر کند.

هاشمی، انتقال آب از بیرون حوزه شهرستان طبس را خواسته مردم برشمرد و تصریح کرد: با توجه به آب‌های شور و لب شور در کویر طبس برای رفع فوری بخشی از مشکل آب شهرستان، می‌توان اعتبار لازم برای احداث کارخانه آب شیرین‌کن با تضمین خرید آب شیرین توسط شرکت آب و فاضلاب در اختیار بخش خصوصی قرار داد که در این مورد به توجه ویژه وزیر نیرو نیاز است.

وی با تأکید بر ضرورت اجرای طرح اگو در این شهرستان گفت: با مدیریت و بازیافت آب فاضلاب و اجرای طرح اگو در شهرستان از هدر رفت آب جلوگیری شده و می‌توانیم آن را به چرخه اقتصاد، صنعت، معدن و کشاورزی بازگردانیم .

وی اظهارداشت: امید است دولت تدبیر و امید نسبت به اجرایی شدن طرح فاضلاب شهر طبس که مطالعات اولیه آن انجام شده و درگیر و دار کارهای اداری معطل مانده تدبیر ویژه‌ای کند.

امام جمعه طبسامام جمعه: هیئت دولت به دوبانده شدن راه‌های طبس توجه ویژه کند/ ۱۵ سال خشکسالی مهمترین مشکل در شهرستان

حجت‌الاسلام سید ابراهیم ‌مهاجریان‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در طبس، اظهار داشت: حضور مسئولان در میان مردم برگرفته از اصل اسلام ناب محمدی(ص) و منویات رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به استان باید با وعده‌های عملی همراه بوده و توقعات مردم را برآورده کند، افزود: بسیاری از وعده‌های سفر رئیس‌جمهور در دولت نهم عملی نشد که اینگونه رفتار مناسب نیست و امید است دولت یازدهم آنچه به مردم در استان‌ خراسان جنوبی وعده می‌دهد عملی کند.

امام جمعه شهرستان طبس ۱۵ سال خشک‌سالی را مهم‌ترین مشکل شهرستان طبس خواند و گفت: به خاطر خشک‌سالی خسارت‌های بسیار زیادی بر کشاورزان و دامداران تحمیل شده و منابع آب‌ زیرزمینی نیز به طور محسوسی کاهش پیدا کرده که هیأت دولت باید در صدد جبران خسارات وارده بر کشاورزان و دامداران باشند.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم طبس را تقاطع اصلی ۷ استان مهم و پرتردد کشور برشمرد و افزود: بخش عمده‌ای از محورهای مواصلاتی شهرستان طبس آسیای میانه را به آب‌های خلیج فارس متصل می‌کند و با توجه به اینکه این راه‌ها مسیر ترانزیتی محسوب می‌شوند، شاهد تردد وسایل نقلیه سنگین در آنها هستیم و همین مهم می‌طلبد که مسئولان به دوبانده شدن راه‌ها و تقویت و بهسازی جاده‌های شهرستان توجه ویژه داشته باشند.

وی از سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان طبس خبر داد و تصریح کرد: با توجه به مشکلات راه‌های طبس و اهمیت این راه‌ها، به احتمال زیاد وزیر راه برای رفع این مشکلات به این شهرستان سفر می‌کند.

امام جمعه شهرستان طبس بیان کرد: حجم بالای حوادث جاده‌ای به دلیل وجود راه‌های نامطلوب و کمبود تجهیزات در بیمارستان که موجب اعزام بیماران از شهر طبس به مراکز درمانی اطراف می‌شود، تاکنون جان بسیاری از هموطنان ما را گرفته است.

حجت‌الاسلام مهاجریان بر لزوم استقرار تجهیزات درمانی کامل در بیمارستان طبس تاکید کرد و گفت: طبس به لحاظ دوری از مراکز استان‌ها نیازمند توجه وزارت بهداشت و درمان است و امید است سفر هیأت دولت به خراسان جنوبی سبب تصمیم ارزشمندی برای حوزه درمانی این شهرستان وسیع کشور شود.

وی تسریع در احداث نیروگاه ذغال‌سنگ سوز طبس را از خواسته‌های مهم مردم این شهرستان دانست و تأکید کرد: این پروژه نزدیک به ۱۰ سال از آغاز آن می‌گذرد که برخی از ساختمان‌های آن نیز احداث شده‌ است اما نیازمند سرعت‌ عملیات اجرایی بیشتری است و در صورت راه‌اندازی آن برای چندین هزار نفر اشتغال ایجاد شده و موجب تقویت شبکه برق کشور می‌شود.

مردم عزیز ، صاحب‌نظران و دلسوزان شهرستان طبس نیز می‌توانند با گذاشتن نظرات خود در خصوص مشکلات فرا روی شهرستان طبس در این بخش خبری، پیشنهادات، نظرات، مشکلات فرا روی شهرستان و راه کارهای خود را در خصوص عبور از چالش‌های شهرستان طبس به سمت پیشرفت و ترقی به گوش مسئولان برسانند.

39 دیدگاه دربارهٔ «به نظر شما مهمترین مشکلات و دغدغه های مردم طبس چیست؟;

  1. عدم احساس مسئولیت تشکیل خانواده از طرف پسران و نبود خواستگار و بالا رفتن سن ازدواج و مجرد ماندن بیشتر دختران.
    چرا نباید کار و اشتغال که لازمه خواستگاری و تشکیل خانواده است در شهر کوچک ما فراهم باشه؟

  2. باند دوم جاده دیهوک فردوس ۱۲ سال است نیمه تمام رها شده فکری کنید چون بعضی قسمتها ۵ سال است آسفالت شده ولی زیر ترافیک نرفته

  3. یکی از دغدهای ما راه اندازی بخش ISU بیمارستان جدید می باشد که یکی از بخش های پیش افتاده ای است که در هر بیمارستان درجه ۳ ای هم پیدا می شود ولی در بیمارستان طبس هنوز متاسفانه این بخش فعال نشده است حالا به هردیلی…
    لطفاً پیگیری فرمایید

  4. از مسولین خواهشمندیم بیمارستان قدیم طبس را به صورت یک درمانگاه در بیاورند چون واقعا برای اهالی پایین محله و شهرک ولی عصر و خیلی جاها بیمارستان جدید دور است .تامین اجنماعی در بالاشهر بیمارستان هم انطرف شهر…..در اقدام جدیدی هم که مسئولین شهر کلنگ تاسیس کلینیک فوق تخصصی را در ابتدای جاده خور به زمین زده اند …….واقعا فکری به حال مردم پایین شهر هم داشته باشید مگر غیر از این است که این محلات جزو قدیمی ترین محلات طبس است …..نباید بدون امکانات باقی بماند …..نمونه بارز ان احداث پارک خندق که هیچ پیشرفتی نمیکند

  5. متاسفانه برخی دوستان با کمترین تعقل در گفته هایشان مطلب ارائه میدهند . که این موضوع در اذهان عمومی ؛ شهر طبس را شهری بیسواد و مختشش توصیف میکند .
    اینکه شهر طبس مجددا به شهر یزد برگردد یا استان شود مربوط به یکسری از تصمیمات و صلاحدید های سیاسی و کلان کشور است . اینکه ما در گیر چنین مسائلی شویم موجب باز ماندن از مسایل مهمتر است و همچنین باعث تشکیک در سرمایه گزاری مرکز استان در شهرستان می شود . آنچنان که در مدت حضور در استان یزد اتفاق افتاد.
    بنده هم یکسری نیاز برای این شهرستان احساس میکنم . که البته اعتقاد دارم کسانیکه کاری از دستشان بر می آید به این سایتها و صفحات مراجعه نمیکنند و تاثیری ندارد.
    ۱- بحث تصحیح و دوبانده کردن راههای طبس و تامین آب طبس که بارها و کرات در باره آن صحبت شده است .
    ولی در اینجا من مواردی که کمتر درباره آن صحبت شده است ؛ ذکر میکنم .
    ۲ – توقف کارخانه سیمان طبس با هزاران سهامدار که به امید پیشرفت طبس و همچنین افزایش سرمایه خود قدم در این راه گذاشتند که متاسفانه بدلیل تحریم ها و افزایش قیمت ناشی از مدیریت ناشی هدفمند کردن یارانه ها؛ به گل نشست و الان بعد از حدود ۱۰ سال همچنان منتظر غرامت ناشی از استقامت ملت در برابر استعمار آمریکا و مدیریت اشتباه مسئولین اجرایی کشور است .
    ۲- توجه به بخش توریست و ژئوتوریسم . که علی رغم سرمایه گذاری برخی افراد در بخش های سخت افزاری و نرم افزاری این منبع اقتصادی پر بازده ؛ باز هم نیازمند توجه مسئولین است . لازم به ذکر است طبس آنچنان که در ” سایت دانشنامه طبس گلشن ” عنوان گردیده میتواند به تنهایی و بدون اتکا به معدن ؛ درآمد هنگفتی را نصیب شهر طبس و مردم آن کند . در حالیکه در بخش معدن بجز یک حقوق مکفی بقیه در آمد سرآزیر جیب گروهی خاص می گردد و همچنین باعث تخریب محیط زیست .
    ۳- توجه به بخش کشاورزی و اصلاح سیستم اداره کشاورزی شهرستان
    متاسفانه بدلیل قوانین دست و پا گیر و بی توجهی مدیران کشاورزی طبس ؛ این موضوع در شهرستان با مشکل مواجه است . با اصلاح سیستم آبیاری و ارائه محصولات کشاورزی اصلاح شده از طرفی و از طرف دیگر ارائه تسهیلات به متقاضیان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ؛ میتوان رونقی خاص در این مجموعه در طبس ایجاد کرد . لازم به ذکر است در شهر طبس می توان بزرگترین باغات زیتون ایجاد کرد .
    ۴- سرمایه گذاری در بخش محیط زیست :
    طبس را داروخانه طبیعی ایران می نامند . همچنین طبس محیط هایی برای پرورش انواع حیوانات در حال انقراض دارد مانند دشت ده محمد . توجه مسئولین و برداشتن قوانین دست و پا گیر و ارائه بودجه باعث سرمایه گذاری در این بخشها که درآمد هنگفتی دارد ، میتواند باعث رشد و پیشرفت عشایر و روستاییان طبس گردد .
    در آخر باز هم یاد آوری میکنم که سرمایه گذاری روی بخش معدن سودی بجز تخریب منابع طبیعی و سرازیر شدن درآمد ناشی از آن در جیب افراد خاص ؛ چیز دیگر به همراه نخواهد داشت.

  6. باسلام وخیرمقدم به ریاست محترم جمهورجناب اقای دکترروحانی وهیئت دولت تدبیروامیدخصوصاجناب اقای مهندس اخوندی که به شهرماتشریف می اوردند ازنظراینجانب مهمترین مشکلات بخش کشاورزی درشهرستان به شرح ذیل میباشدکه دولتمردان محترم تدبیروامیدسریع راه حلی برای ان بیاندیشند ۱اجرای شبکه ابیاری تحت فشاروکم فشارتوسطدولت۲اجراتسطیح لیزری مزارع کشاورزان۳تمدیدواستمهال وامهای کشاورزان ودامداران بحران زده ناشی ازخشکسالیها۱۶سال گذشته۴ پذیرفتن تمامی دامداران شهرستان دراداره امورعشایری۵ابرسانی رایگان به دامهای مراتع وعشایری۶تسطیح راههای ارتباطی دامداران ۷توزیع علوفه به میزان لازم ۸اجرای مصوبه خریدشیر۱۴۴۰تومانی ۹تسهیلات ارزان قیمت ومدت داربرای خریدوتجهیزماشین الات وادوات کاشت داشت وبرداشت کشاورزی باتوجه به کویری بودن وبالا بودن املاح ولب شوربودن بیشترچاه موتورهاوبادرامدکم قشرمحروم وزحمت کش کشاورزودامدارطبسی ازتوان انان خارج بوده ومی طلبدکه همچون گذشته کرامت دولت تدبیروامیدشامل حال انان شودتاانشاا..این قشرزحمت کش.قدمی درجهت خودکفایی ایران اسلامی درزمینه محصولات کشاورزی باغی ودامی بردارندبه امیدتدبیردولت دکترروحانی

  7. باسلام – چرا شرکت های راه آهن از طرح طبقه بندی مشاغل اداره کار حمایت نمی کنند ویک نیروی فنی و لیسانس رو همانند کارگر ساده حقوق میدن واز بیشتر آیتم های اداره کار رعایت نمی کنند

  8. پارتی بازی وبورکراسی در اداره جات و استخدام فرزندان فقط روسا خواهشن جلوگیری بعمل اورند و به امید ان روز

  9. با سلام ازریاست محترم جمهوری خواستار اختصاص یک دستگاه ام ار آی برای شهرستان طبس هستم وتجهیز کامل بیمارستان

  10. باسلام باتوجه به خشکسالی متوالی قناتهای بخش مرکزی بویژه محمدی حلوان که درسال ۹۱طبق مشخصات درج شده درسامانه اطلاع رسانی قنوات کشور ۲۵لیتردرثانیه آبدهی داشته اما حالاخیلی کم شده نیازبه۵۰۰۰۰۰۰۰۰ریال اعتبارجهت لایروبی وکانال کشی دارد ونظربه اینکه دارای ۳۰مالک می باشد وچندین خانوارهم از درآمدآن ارتزاق می نمایند خواهشمندیم مسئولین مربوطه مساعدت نمایند

  11. مسئولین محترم در این شهرستان بخش بزرگی وجود دارد بنام بخش دستگردان که روز به روز به جای بهتر شدن مشکلات بیشتری گریبانگیر آن می شود و متاسفانه فعلا نمایندگان ملت و دولت در شهرستان و استان صدای مردم و مسئولان این بخش را نمی شنوند و باید به این افراد گفت : ای که از دستت رسد کاری بکن /قبل از آن کز تو نییاید هیچ کار
    عشق آباد نیاز به بخش درمانی مجهز دارد چون مردم این منطقه انسان هستند و حق زندگی دارند، راههای مواسلاتی به کشتارگاه انسان ها تبدیل شده، کشاورزی و دامداری منطقه رو به نابودی است و بیکاری بیداد می کند

    1. دمت گرم
      نباید دنبال خواسته های کوچک بود ( یزد , بیرجند و …. )
      هر موقع پیگیر بشیم قراره سالها طول بکشد چرا زودتر شروع نکنیم

  12. نفطه نظرات یک طبسی از نگاه خارج از استان:

    ۱-جذب حداکثری مردم و به کار گیری نخبگان ومتخصصین در پست های کلیدی و حساس شهرستان و نه اینکه فقط یکسری افراد معلوم الحال و تخصص اندک و صرفا به خاطر وابستگی، کلیه امورات منطقه را عهده دار شوند.
    ۲- دوری از سیاست زدگی : در این شهرستان اکثرامور بیشتر رنگ و بوی سیاسی دارد تا نظریات تخصصی
    ۳- ارتقای کیفیت راههای مواصلاتی با توجه به شعار میفات الرصای این شهرستان : آمار رقت و آمد و تصادفات موید این مطلب است
    ۴- معماری شهری و مبلمان شهری قابل تقدیر است.
    ۵- خام فروشی در این شهرستان از مابقی کشور مستثنی نیست. کویر نشینیان زغال سنگ، انعوزه، ماسه ریخته گری و مواد معدنی را به صورت خام و با کمترین سوداوری از شهرستان خارج می شود. به نظر می رسد در منطقه کویری طبس فراوری مواد معدنی در راستای اشتغال زایی امری ضروری است.
    ۶- سلامت و پزشکی با توجه به بعد مسافت این شهرستان ، وضعیت مناسبی ندارد.
    ۷- زمینه سازی بسترهای فرهنگی و اجتماعی با توجه به وضعیت اعتیاد در شهرستان
    منتظر رایحه خوش تدبیر و امید هستیم. با احترام

  13. از مسوولین محترم تقاضا دارم که به هر طریق ممکن بخش اورژانس و پزشک عمومی بیمارستان پایین شهر را حداقل دوباره فعال کنن.مگر پایین شهری های کم درامد چه گناهی کردن که همیشه باید از اماکن دولتی دور باشند و هزینه اضافی روی دوششون باشه…………اگه ان شاءالله به همین طریق پیش برن مشکل بیکاری جوونا هم حل میشه.

  14. به نام خدا
    افزایش موسسات اموزش عالی در شهرستان در جهت افزایش سطح علمی و سواد جوانان شهرستان طبسی وهمچنین ایجاد مشاغل متناسب با رشته های تحصیلی در دانشگاه ها

  15. از فر مانداری محترم میخوام یه امار در بعضی موسسات و اماکن نیمه خصوصی بگیره ببینه چند نفر باز نشسته کار میکنن و چند جوان بیکار در شهر
    محل هایی مانند : استانه مقدسه- فروشگاههای دولتی و……

  16. دز طبس که کاری در باره بهداشت نشده فقط محل بیمارستان عوض شد و برای رفاه حال بالا شهریها اقدام شده که اذیت نشن فقیر مردم راهشون دور بشه اشکالی نداره بماند که ازپایین شهر بخوای بری بیمارستان حداقل یه نیم ساعتی اگه وسیله باشه وقت میبره دستشون درد نکنه با این اندیشه بزرگ
    خواهی که بر مسند قدرت باشی باید که به فکرفرد مرفه باشی

  17. سفر یکروزه که دردی را دوا نمی کند .خوب بود که سه روزه بود و به طبس هم سفر می کردند.

  18. ۱- با توجه به حدیثی که اشاره میکنند ” آب مایه حیات ” است به نظر می رسد برای زنده ماندن و رشد همه جانبه یک شهر نیز باید به این منبع حیاتی توجه نمود فراهم آوردن راههای انتقال متعدد آب به این شهرستان چه برای روستاها و چه برای شهرهای این منطقه یکی از اساسی ترین نیازها می باشد که باید به صورت یک طرح گسترده و کارشناسی شده و اجرای هدفمند در دراز مدت پیگیری شود
    ۲- برق و تعرفه های آن نیز با توجه به کمبود منابع آبی باید مورد توجه قرار گیرد اگرچه در سال گذشته بعداز سالیان تلاش مستمر توسط مسئولین و نمایندگان قبلی و حال این ثمر حاصل شد که ماههایی با قییمت پایین تردر نظر گرفته شود ولی بعد از دریافت قبوض و نحوه محاسبه قیمت این مساله چندان فرقی با گذشته نداشت و باید کاهش تعرفه به حدی باشد که مردم استفاده از وسایل سرمایشی بدون آب را مناسبتر تصور کنند و نه فقطاین طرحها و مصوبات در حد نام یا تبلیغات انتخاباتی باشد
    ۳-( بدور از گرایش خاص)اینکه باید مدیریتهای این شهرستان تقویت شود و تفویض اختیارات استانی گسترده صورت گیرد و فقط در حد نام نباشد می تواند برخی از مشکلات که ناشی از بروکراسی را حل نماید و البته این نکته هم باید در نظر داشت که مدیران شهرستان نیزنباید در حد استفاده ازپست ومزایای آن برای خود تلاش نمایند که باید تلاششان جدی و برای مردم بدون هیچ رابطه ویا پارتی بازی باشد که آنچه این جامعه را و جوانان را رنج می دهد پارتی بازیها بخصوص در استخدام و بکارگیری نیرو توسط دستگاهها می باشد

  19. تشکر از طبس نیوز
    وضعیت فرهنگی در طبس نیاز به بودجه و توجه دارد امیدواریم سفر رییس جمهور مایه خیر و برکت باشد و ارشاد بتواند اعتبار خوبی را برای طبس دریافت کند

  20. بسم الله الرحمن الرحیم.
    ضمن تشکر ازپایگاه خبری طبس نیوز که پیشنهادات مردم را جمع آوری می کنند و انشاالله که هیئت دولت از این نظرات مطلع شوند. بنظر من یکی از دغدغه های امروز مردم ، انتخاب بین یزد و بیرجند است . که به حق هم جدی است . ولی در تحلیل من ، چون در شروع امر علی رغم شناختی که از بعضی افراد و شخصیت ها وجود داشت ، در بازی الحاق ، همه سهیم نشدند ، و مخصوصاً اینکه اتفاقاً این اتفاق در زمان دولت اصلاحات انجام شد ، حساسیت ها برانگیخته شد و در الحاق دوم هم به همان روش قبلی ، حساسیت های متقابل را بر انگیخت و کاری که باید به روش کارشناسی انجام میشد و منافع شهرستانی را درپی میداشت ، سیاسی شد و باعث تفرقه . و مهمتر آنکه در جریان این مقابله ومجادلات آن مکرراً بی مهری ها شد به یزد و بیرجند و مسئولان آن و حتی مردمان آن . وامروزی رسید که بنظر من _ و به هزار و یک دلیل – دیگر نه یزد و نه بیرجند امامزادگانی نیستند که بخواهند ما را شفا دهند. بنابراین طبس باید بدون توجه به اینکه در کدام استان باشد ، از تنها برگ باقیمانده اش حداکثر استفاده را بنماید و برنده شود . و آن برگ برنده ” فرمانداری ویژه ” است . نظری را دو بار دیگر در مورد فرمانداری ویژه طبس در همین پایگاه خبری گذاشته ام و باز آن را تکرار میکنم:
    بنظر می رسد که ” فرمانداری ویژه ” لااقل در مورد طبس ، مفهوم تعریف شده ای نیست. منظور اینکه واژه هایی مانند شهر ، شهرستان ،استاندار و مدیرکل تعاریف مشخصی دارند.محدوده یک شهرستان تعیین شده است . استاندار، شرح وظایف ، اختیارات و مسئولیت معینی دارد . معلوم است که جایگاه سازمانی اداره کل کجاست .ولی تا آنجا که من متوجه شده ام جایگاه سازمانی، شرح وظایف و اختیارات فرمانداری ویژه بر اساس چانه زنی تعیین می شود و به عبارتی دامنه آن تابعی از پیگیری مسئولین است.
    لذا ضمن عذر خواهی از مقدمه چینی و اطاله کلام ، بنظر من : پبگیری جدی ” اعتلای جایگاه سازمانی و افزایش قابل قبول اختیارات فرمانداری ویژه طبس در حوزه فرماندار و روسای ادارات و نهاد ها ” مهمترین اقدامی است که در سفر ریاست محترم جمهوری و هیئت دولت به استان ، باید انجام شود .امید است که تحقق این امر ونیز استقلال حوزه نمایندگی طبس و بشرویه در کنار و به کمک هم شرایطی را ایجاد کند که توسعه شهرستان طبس – چه در بحث تصمیمات و برنامه ریزی و چه در عمل – در طبس و توسط مردم و مسئولین طبس – قابل اجرا باشد و به عبارتی تاثیرگزاری مرکز استان بر ما به حد اقل برسد.انشاالله.
    من الله التوفیق و علیه التکلان .

  21. تنها تقاضای مردم طبس این است: بازگشتن به استان یزد یا مستقل شدن به صورت استانی جداگانه

    1. اگر بخواهیم استان بشیم بیرجند بهتر است
      چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟
      چون در یزد شهرهای مستعد برای استان شدن بیشتر ( اردکان , میبد و … )
      واگر زیر نظر یزد باشیم قطعا با اردکان یکی می شویم و اردکان را استان خواهند کرد و ما می رویم زیر نظر اردکانی که می خواست مسجد شکر ما را به اسم خود کند و آن وقت اول بدبختی ماست
      ولی در بیرجند غیر از طبس شهری قابلیت استان شدن را ندارد و ما فقط باید پیگیر باشیم
      پسر برادرم , خواهرم ( اتحاد اتحاد )

  22. نمی خوان یه فکری به حال این همه بازنشسته که در ارگان ها و موسسات مختلف به بهانه های مختلف سرکارن بردارن تا ۴ تا جوون اون البته بدون پارتی برن سرکار تا بتونن تشکیل خانواده بدن. به نظر من در این شرایط بی کاری برای آقایون بهتره که به جای استفاده از بانوانی که وظیفه ی سرپرستی خانوارها رو ندارن و در مشاغلی که امکانش هست نیروهای خانم رو تعدیل کنن. مسئولین به فکر این معضل مهم بیکاری هم باشن.((هر چند که انتظار بی جایی هست، چون اونا درد بی کاری و بی پارتی بودن رو حس نمی کنن))

  23. کارگرای شرکت های نگین واقعا نسبت به کار زیادشون حقوق کمی دریافت میکنند گرچه این شرکت خصوصی شده
    لا اقل تسهیلات بدن
    اینو باید مسولین رسیدگی کنن یک بار حداقل بما توجه کنند یا ازمون بپرسن چه مشکلاتی دارید

  24. با سلام و تشکر از طبس نیوز
    مشکل بیکاری تو طبس خیلی زیاده واسه فارغ التحصیلای دانشگاه ها هیچ برنامه ای نیست
    یکی هم مشکل مسکن
    مشگل مسکن رو حل کنید واسه جوونا
    خواهشا رسیدگی بشه

  25. مشکل دام.من دامم رو مجبورم با چک بفروشم چون اذوقه ندارم.اونی که میاد میخره هم چک میده واسه یه سال دیگه.راه های روستای ماهم مشکل داره.یخاب

  26. سلام
    مسئولین به نظر من باید از این فرصت استفاد کنند.
    به نظر من به بیمارستان جدید یه دست حسابی باید بکشن. سیستم تهویه و دوری از مرکز شهر و چند مشکل دیگه فقط و فقط درخصوص همین بیمارستان باید مرتفع بشه. از ابتکارعملتون تشکر میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هفت =