تکمیل آسفالت معابر زیباشهر با مشارکت شهروندان عملی شد/ خودکفایی در گل‌کاری شهرداری

علی اشرفیان از آسفالت کلیه معابر باقیمانده شهرک زیباشهر خبر داد و گفت: شهروندان نقش بسزایی در تکمیل آن دارند.

علی اشرفیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس اظهار کرد: با توجه به درخواست‌های مکرر مردم منطقه زیباشهر طبس و همچنین این که در فصل زمستان هستیم، شهرداری و مجموعه شورای اسلامی شهر به این نتیجه رسید عملیات آسفالت این منطقه اجرایی گردد.

وی افزود: طی جلسات متعددی که با شورایارها برگزار شد مقرر گردید مردم نیز در این زمینه مشارکت داشته باشند اگرچه سهم شهروندان این مناطق سهم ناچیزی بود و به ازای هر خانواده و هر منزل یک میلیون ریال مشارکت در نظر گرفته شد، اما جلب مشارکت مردم و بهینه‌سازی و افزایش این فرهنگ بین مردم جهت حفظ و مراقبت از آسفالت هدف اصلی این مشارکت بود که امیدواریم شهروندان همکاری کنند.

شهردار طبس گفت: در تعداد زیادی از کوچه‌ها طرح اجرا شده است و تعدادی هم در موضوع اجرای آسفالت‌سازی توقف ایجاد شد که نارضایتی‌هایی را در بین شهروندان این مناطق بوجود آورده بود.

اشرفیان دلیل توقف آسفالت‌سازی را پلمپ شدن کارخانه آسفالت شهرداری دانست و گفت: با توجه به رشد شهر کارخانه آسفالت شهرداری طبس در منطقه مسکونی قرار گرفته و پلمپ گردید و پیگیر جانمایی آن هستیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که از استانداری انجام شده بود از محل اعتبارات تملک و دارایی هفت میلیارد ریال برای تهیه و پخش آسفالت جذب شد که مناقصه برگزار شد و پیمانکار امروز کار قیرپاشی آن را انجام داده است و از فردا آسفالت آن آغاز خواهد شد و قول می‌دهیم شهرک زیباشهر به نام زیبای خود برگردد.

شهردار طبس خاطرنشان کرد: در خصوص آسفالت بعد از ۱۵ سال برخی مناطق شهرک کوثر نیز آسفالت شده است.

خودکفایی شهرداری در گل و گلکاری معابر ، میادین و بلوارهای سطح شهر

علی اشرفیان همچنین در خصوص گل و گل‌کاری اظهار داشت: امسال در موضوع گل و گل‌کاری به خودکفایی رسیدیم، چرا که همه ساله در این فصل مبلغ یک‌صد میلیون تومان هزینه خرید گل می‌شده که امسال این مسئله مرتفع گردید و به همه شهرک‌ها وحتی ادارات هم توزیع گل داشته‌ایم.

وی افزود: با استفاده از نیروهای متخصص شهرداری واحدی تحت عنوان تولیدات گیاهی راه‌اندازی شد و گلخانه‌های محلی ساخته و روی گونه‌های بومی و کم آب مقاوم به شوری کار شد و گونه‌های مختلف گل را به تولید انبوه رسانیدم که در تمامی بلوارها و میادین و شهرک‌هایی مانند شهرک کوثر، گلشن و زیباشهر گل‌کاری انجام شد و ثمره آن را مردم در عید نوروز خواهند دید.

کد خبرنگار: ۱۰۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =