امام جمعه طبس: انقلاب اسلامی ما یک انقلاب بی نظیر در تاریخ بشریت است/ +تصاویر

امام جمعه طبس گفت: انقلاب اسلامی ما با توجه به شرایطی که امام آن را آغاز کردند و به پیروزی رسید یک انقلابی بی نظیر در تاریخ بشریت در جهان بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های نماز جمعه با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ما با توجه به شرایطی که امام آن را آغاز کردند و به پیروزی رسید یک انقلابی بی نظیر در تاریخ بشریت در جهان بود.

جهان غرب و شرق دو لبه های قیچی بودند که انسانیت و معارف الهی را از بین میبردند

وی افزود: جهان غرب و شرق در اوج بی ایمانی و دور از مسائل انسانی و به تعبیر شهید مطهری شرق و غرب مانند دو لبه های قیچی، انسانیت و معارف الهی را از بین میبردند و از بین برده بودند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم ادامه داد: در شرایطی که در دنیا کسی به مسائل و معارف دینی توجه نمی کرد امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بر اساس ارزشهای دینی و شعارهای اسلامی انقلاب را آغاز کردند و انقلاب هم با امدادهای غیبی به پیروزی رسید.

وی گفت: هیچ کدام از پژوهشگران و دانشمندان شرق و غرب این را باور نمی کردند که انقلاب با این عظمت و رویکرد بتواند به پیروزی برسد و امروز ۳۷ سال از عمر پر برکت انقلاب با پیشرفت ها و پیروزی های بسیار زیاد و متنوع گذشته است.

امام جمعه طبس تصریح کرد: آمریکایی که داد ابرقدرتی در دنیا را داشت و در کشور ما شاه حتی در مقابل ژاندارم آمریکایی سر تعظیم فرود می آورد امروز آمریکایی و سردمداران آمریکا در مقابل این انقلاب و در مقابل شما مردم صبور و مقاوم و بصیر سر تعظیم فرود آوردند به خاطر این که این انقلاب، انقلاب ارزشی ، مکتبی و با اراده الهی و ایمان مردم و عمل به اسلام به پیروزی رسید.

خدا را فراموش نکنیم

خطیب نماز جمعه طبس افزود: هر عاملی که برای بوجود آمدن چیزی موثر باشد برای ادامه آن هم آن عوامل تاثیر دارد و باید تقویت شود و وجود داشته باشد لذا باید کاری بکنیم که اراده الهی و امداد های الهی همیشه همراه باشد و شرط آن این است که خدا را فراموش نکنیم و ارزش های الهی را در زندگی فردی و اجتماعی پیاده کنیم و روحیه انقلابی را همیشه حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: روحیه انقلابی و ارزش های انقلابی در مسئولان و مدیران و در مردم نباید تضعیف شود، دشمن تلاش میکند و برخی در داخل نیز تلاش میکنند که روحیه انقلابی را از مردم و جامعه ما بگیرند، روحیه انقلابی همیشه باید وجود داشته باشد.

وی با اشاره تاکید مقام معظم رهبری در خصوص حفظ روحیه انقلابی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند ارزشهای انقلابی همان مسائلی است که امام در فرمایشات و وصیت نامه خود کرارا به آن تاکید کردند توجه به خدا ارزش های اسلامی، استکبار ستیزی و توجه به محرومین و دوری از رفاه طلبی ارزشهای اسلامی است که باید به آن توجه شود.

نماینده از قشر مرفهین نباشد

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم خود را برای هفتم اسفند برای حضور آگاهانه پای صندوق های رأی آماده میکنند در انتخاب نماینده هم باید دقت کنند کسی باشد که انقلابی باشد و روحیه انقلابی داشته باشد و از قشر مرفهین نباشد.

امام جمعه طبس گفت: مردم ما باید در انتخاب نماینده کاملا دقت کنند و مشورت کنند و بر اساس همین موازینی که امام و مقام معظم رهبری فرمودند نماینده انتخاب شود که مجلسی ولایی و انقلابی و استکبار ستیز باشد نه کسانی که مجلس بروند که بگویند باید با آمریکا کنار بیاییم و مذاکره کنیم همچنانی که در مجلس ششم یک عده متاسفانه این گونه بودند.

شعار مرگ بر آمریکا محکم تر از همیشه خواهد بود

وی گفت: قبل از انقلاب دنیا به دو بلوک تقسیم میشدند بلوکی که سلطه گر بودند و میخواستند کشورهای ضعیف و جهان سوم را تحت سلطه و استعمار خودشان در بیاورند و درآورده بودند و کشورهای زیادی هم سلطه پذیر بودند زیر یوغ آمریکا و سایر ابرقدرت ها اما انقلاب اسلامی ما باشعار نه شرقی و نه غربی آمد.و انقلابی استکبار ستیز در دنیا پیدا شد و امروز هم این استکبارستیزی در کشور ما هست و باید باشد گرچه عده ای هستند تلاش میکنند و میگویند آن دوران گذشته و آمریکا را میخواهند اثمه و خال اش کنند و بگویند شعار مرگ بر آمریکا لازم نیست داده شود اما مردم ما برای همیشه دشمنی های آمریکا را فراموش نکرده و نخواهند کرد و شعار مرگ بر آمریکا محکم تر از همیشه خواهد بود.

مسئولان ماشین های خارجی با قیمت های گزاف سوار نشوند

خطیب نماز جمعه طبس گفت: یکی دیگر از عوامل بقای این انقلاب اتحاد و همدلی مردم است که همیشه لازم است و باید حفظ و روز به روز قویتر شود و ساده زیستی مسئولان مساله بسیار مهمی است که حضرت امام و مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید کرده اند خصوصا در این زمان که مقام معظم رهبری بارها بر اقتصاد مقاومتی تاکید کردند و این که باید از مصنوعات و تولیدات داخلی استفاده شود لذا مسئولان باید توجه کنند که کمتر توجه کرده اند، از ماشین های ساخت داخل استفاده کنند نه ماشین های خارجی با قیمت های گزاف بیاورند و بر آن سوار شوند.

وی در پایان به مناسبت های سالروز نیروی هوایی، سالروز حفاظت و اطلاعات سپاه، شکسته شدن حکومت نظامی در ۲۱ بهمن سال ۵۷ به فرمان امام و توسط مردم و پیروزیهای ارتش و مردم سوریه در آزادسازی شهرها و روستاهای این کشور که توسط داعش اشغال شده بود اشاره کرد.

عکس:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =