متهمان سقوط هواپیمای تهران- طبس در دادسرای جنایی

با نزدیک شدن به سالگرد حادثه سقوط هواپیمای ایران ‌۱۴۰ تهران- طبس، نخستین جلسه تحقیق از متهمان این حادثه که به مرگ ۴۰نفر منجر شد، صبح دیروز در دادسرای امور جنایی تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از روزنامه همشهری، این حادثه به روز ۱۹مرداد‌ماه سال ۹۳بر می‌گردد. آن روز هواپیمای ایران‌۱۴۰ با ۴۸سرنشین از فرودگاه مهرآباد به مقصد طبس به پرواز در‌آمد اما ۲دقیقه بعد حوالی شهرک آزادی در غرب تهران سقوط کرد و ۴۰نفر از سرنشینان آن جان خود را از دست دادند. به‌دنبال این حادثه، پرونده سقوط مرگبار روی میز محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران قرار گرفت و وی با کمک جمعی از متخصصان صنعت هوایی تحقیقات ویژه‌ای را در این‌باره آغاز کردند.

بررسی‌های فنی ادامه داشت تا اینکه اسفندماه سال گذشته گزارش نهایی کمیسیون سوانح هوایی درخصوص سقوط ایران ۱۴۰منتشر شد و همان زمان سرپرست دادسرای جنایی در گفت‌وگو با همشهری، دلیل سقوط هواپیما را خرابی موتور اعلام کرد.و از شروع رسیدگی قضایی به پرونده خبر داد. صبح دیروز در شرایطی که ۲سال از این حادثه می‌گذرد ۲نفر از متهمان حادثه به دادسرا احضار شدند. هرچند یکی از متهمان در جلسه حاضر نشده بود اما اتهام «قصور در انجام وظایف محوله» به متهم حاضر که از مسئولان سابق سازمان هواپیمایی کشوری بود تفهیم شد اما وی برای دفاع، درخواست وقت کرد.

در پایان جلسه این فرد درباره دلیل حضورش در دادسرا به خبرنگار همشهری گفت: «من برای ادای توضیحات درخصوص سقوط هواپیما به دادسرا آمده بودم.» وی ادامه داد: «آنطور که می‌دانم دیه جان‌باختگان این حادثه به خانواده‌های‌شان پرداخت شده و هر چند گفته می‌شود خرابی موتور دلیل حادثه بوده اما به‌نظر ما دلیل حادثه اشکال در طراحی هواپیما در کشور اوکراین بود.» براساس این گزارش قرار است تحقیقات در این‌باره به‌طور ویژه در دادسرای امور جنایی ادامه یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + چهارده =