آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) به قطب فرهنگی منطقه تبدیل شود

تولیت آستان قدس رضوی گفت: به مسئولان شهرستان طبس توصیه می کنم مجموعه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) را به قطب فرهنگی منطقه تبدیل کنند و این مجموعه ظرفیت لازم را داراست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شب گذشته در همایش خادم الرضا در میقات الرضا در طبس گفت: به مسئولان شهرستان طبس توصیه می کنم مجموعه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) را به قطب فرهنگی منطقه تبدیل کنند و این مجموعه ظرفیت لازم را داراست.

وی افزود: این مضجع نورانی واقعا می تواند به عنوان یک مرکزیت برای رشد معارف قرآنی، فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت پیام داشته باشد.

وی گفت: اینجا نه فقط به عنوان مرکزی برای زیارت که این هم بسیار امر مهمی است بلکه به عنوان جایگاهی در جهت رشد و تعالی فرهنگ دینی، قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت در منطقه است.

وی اظهار کرد: ما امروز زیارت را یک مزیت بسیار مهم و موهبت الهی می دانیم که می تواند برای زائران حقیقتا در مقابل تهاجم مصونیت بخش و مصون ساز باشد.

وی ادامه داد: ارتباط با ائمه اطهار و اولیای دین می تواند به ویژه برای جوانان عزیز ما زمینه های الگو دهی بسیار ارزشمندی را ایفا کند.

تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری، پنجشنبه شب در این همایش گفت: ما اهل سنت را دلداده و محب به اهل بیت می دانیم و بخش قابل توجهی از زائران امام رضا(ع) اهل سنت هستند که این ها عاشق اهل بیت هستند.

آیت الله رئیسی با بیان این که امام رضا(ع) رمز ائتلاف در جامعه اسلامی است، افزود: اگر درست به سیره و زندگی آن حضرت و امامان دین توجه کنیم، خواهیم دید که اینها رمز ائتلاف و همبستگی در جامعه اسلامی هستند و می توان بسیاری از اختلاف‌ها، کجی‌ها و انحراف‌ها را با سیره اهل بیت تبدیل به اصلاحات جدی اجتماعی در درون جامعه اسلامی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =