سرما ۶۵ میلیارد ریال به محصول کشاورزی طبس خسارت وارد کرد

معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و مدیر جهاد کشاورزی طبس گفت: ۲ هفته قبل در نتیجه کاهش دمای هوا در این شهرستان، در اثر سرما ۶۵ میلیارد ریال به ۲۶۵ هکتار از محصول زراعی و ۶۶۷ هکتار محصول باغی منطقه خسارت وارد شده است.

داود بخشایی در مصاحبه با طبس نیوز افزود: خسارت محصولات زراعی شامل سبزی برگی و ذرت علوفه ای و محصول باغی نیز شامل زعفران، مرکبات، انجیر، انار، نهال خرما، محصول گلخانه ای و گل نرگس است.

وی ادامه داد: در بخش محصول زراعی حدود ۲۳ میلیارد ریال خسارت به سبزیکاران وارد شده است.

وی با بیان این که بیشترین خسارت با ۵۵ درصد مربوط به محصول زعفران است افزود: میزان خسارت وارده به زعفرانکاران منطقه از ۳۴ میلیارد ریال بیشتر است.

مدیر جهاد کشاوری طبس پیش‌بینی کرد از ۴۰۴ هکتار مزارع زعفران با توجه به وارد شدن خسارت یاد شده ۸۵۰ کیلوگرم زعفران خشک استحصال شود.

وی افزود: کار برداشت محصول زعفران در این شهرستان از نیمه دوم آبان ماه آغاز و تا اواخر آذر ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی طبس در ادامه خدمات ارائه شده به زعفرانکاران را علاوه بر خدمات کارشناسی و تامین نهاده ها از قبیل کود و سم، خرید یک دستگاه کلتیواتور باغی برای رندش کردن مزارع زعفران بخش دیهوک، توزیع ۲۵ کیلوگرم کود دلفارد، ۱۲۲ کیلوگرم کود سولوپتاس، ۱۵۰ کیلوگرم کود مخصوص زعفران و ۱۳۵ لیتر اسید هیومیک برای تغذیه مزارع این گیاه عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 16 =