لزوم ایجاد صنایع جوار ریلی در تنها ایستگاه راه آهن خراسان جنوبی

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: طبس تنها ایستگاه راه آهن استان خراسان جنوبی است و این مستلزم وجود صنعت جوار ریلی و سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

به گزارش طبس نیوز، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در جلسه شورای اداری گفت: شهرستان طبس با ۵۵ هزار کیلومتر مربع با مشکلات عدیده ای از جمله در موضاعات اشتغال، خشکسالی، دامداری و کشاورزی رو به روست که این همت بیشتری را از سوی مدیران میطلبد.

مهدی طلائی مقدم افزود: شهرستانی موفق است که مدیران دستگاه های اجرایی موفقی داشته باشد، ما در طبس تریبون نماز جمعه و تریبون نماینده دولت برای طرح مشکلات را داریم.

وی خاطر نشان کرد: تریبون دیگری که می‌توانیم حرف خود را در پایتخت بزنیم و از اعتبارات ملی استفاده کنیم نماینده است اما استفاده از این ظرفیت مستلزم پیگیری مدیران دستگاه های اجرایی است.

وی با اشاره به انتصاب رییس جدید اداره کل راه آهن شرق گفت: از زحمات مهندس اقبالی در این مدت تقدیر می‌کنیم و آقای ماسوری نیز مدیری با دیدی بلند و تجربه سرشار است و این انتظارات را از ایشان بالا می‌برد.

طلائی مقدم در ادامه گفت: نگرانی هایی در خصوص جابه جایی اداره کل و سایر موارد ایجاد شد اما به یقین این موضاعات پیش نخواهد آمد و جایگاه اداره کل راه آهن شرق در کشور روز به روز بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به گام دوم سند توسعه گفت: ما تنها ایستگاه راه آهن استان و بزرگترین ایستگاه راه آهن شمال به جنوب کشور هستیم و این مستلزم وجود صنعت جوار ریلی و سرمایه گذاری بخش خصوصی اعم از خدمات، تعمیرات، تولید قطعات و غیره است.

عالی ترین مقام دولتی در شهرستان طبس به حوادث جاده ای این منطقه اشاره کرد و به دوبانده سازی راه ها تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بومی سازی پیمانکاران تاکید کرد و گفت: در ماده ۴۷ قانون توسعه ششم اولویت با پیمانکاران بومی است و باید از افراد بومی استفاده شود و خدمات پیمانکاری و عمرانی به فرزندان طبس اختصاص داده شود.

فرماندار ویژه طبس گفت: طرح‌های مسکوت از جمله تولید آجرهای نسوز در عشق‌آباد، پست ۱۳۲ دیهوک، بیمارستان دوم طبس و هنرستان آموزش و پرورش سریع‌تر نسبت به رفع مشکلات آن اقدام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 5 =