ایجاد ۴ هزار و ۲۰۰ شغل توسط کمیته امداد شهرستان طبس

رییس کمیته امداد طبس گفت: در شهرستان طبس تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ شغل کوچک ایجاد کردیم که بین سنین ۲۰ تا ۶۰ سال متقاضیان کار ما بوده است.

به گزارش طبس نیوز، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) طبس در نشست خبری امشب گفت: سیاست و رویکرد امداد در برنامه های امور معیشتی و حمایتی نیازمندان، امور اعتمادسازی، جلب مشارکت های مردمی و امور مدیریتی تشکیلاتی است.

حمید بیضی زاده با تاکید بر اینکه امداد جای ماندن نیست جای رفتن است گفت: بسته های خدماتی کمیته امداد طی مدت شش تا یک سال ارائه میشود و در نهایت افراد از امداد خارج میشوند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از سیاست های امداد ارتباط منطقی است که با سایر مسئولین و نهادها به منظور استفاده از ظرفیت های ملی و استانی برای کمک به نیازمندان میتوان استفاده کرد و امداد در این زمینه فراجناحی عمل میکند.

بیضی زاده تشریح کرد: در حال حاضر ۸۴۵ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد طبس هستند و موفقیت هایی از جمله کسب رتبه های زیر هزار در کنکور سراسری داشتند.

وی خاطر نشان کرد: در چهار ماه نخست امسال تعداد ۴۰۰ نفر به مشهد مقدس با هزینه هر نفر مبلغ ۱۲۰ هزار تومان و دو کاروان اعزامی به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در حال حاضر از خدمات تک خدمتی و چند خدمتی استفاده می کنند، گفت: سال گذشته ۱۷۰ جهیزیه به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان تقدیم نوعروسان شده است.

رییس کمیته امداد شهرستان طبس توضیح داد: در موضوع توزیع سبدهای بهداشتی تعداد هزار و ۳۲۴ نفر مشارکت داشتند و تعداد ۱۵۰ کودک دارای سوتغذیه هستند که بسته های غذایی تحویل آنها و خانواده های آنها تحت آموزش بهداشت قرار میگیرند.

وی گفت: تعداد ۷۸۵ خانواده تحت بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که در چهار ماهه نخست امسال مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان بابت آن توسط کمیته امداد پرداخت شده است.

وی گفت: در شهرستان طبس و تحت پوشش کمیته امداد تعداد ۲۰۳ بیمار صعب العلاج وجود دارند که مشکلات زیادی دارند و ما در تلاشیم با تعاملی که با خیرین داریم مشکلات این بیماران را رصد و رفع کنیم.

بیضی زاده ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۲۳ بیمار صعب العلاج، ۶۸ بیمار جاگیر که هزینه هایی از پوشک تا نگهداری دارند و ۱۱ بیمار خاص از جمله تالاسیمی و دیالیزی داریم.

این مقام مسئول با اشاره به شعار سال گفت: یکی از مهترین دغدغه ها معیشت و اشتغال است، ما به دنبال اشتغال های پایدار هستیم و اشتغال صنعتی نیز پاسخگوی نیاز ما نخواهد بود.

وی افزود: در شهرستان طبس تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ شغل کوچک ایجاد کردیم که بین سنین ۲۰ تا ۶۰ سال متقاضیان کار ما بوده و وام های توان افزایی ما نیز تا سقف پنج میلیون تومان است.

رییس کمیته امداد شهرستان طبس بیان کرد: در چهار ماهه اول امسال وام کارگشایی قرض الحسنه پرداختی ما مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان بدون حتی یک درصد سود به ۱۰۹ متقاضی داده شده است.

وی گفت: در شهرستان طبس تعداد ۱۸ هزار صندوق صدقات داریم که سرانه کمک هر طبسی ۲.۳ برابر متوسط سرانه کشوری است.

وی خاطرنشان کرد: امسال با پیگیری هایی که از سمت معاونت وزیر صورت گرفته ۴۰ قطعه زمین به کمیته امداد واگذار شده و تا پایان سال آینده هیچ مددجویی فاقد مسکن در طبس نخواهد بود.

بیضی زاده گفت: در سال گذشته مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان از محل جذب کمک های مردمی داشتیم که توسط مراکز نیکوکاری دیهوک و دستگردان و مراکز جامع کبیر طبس و ائمه بقیع جمع آوری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع زکات گفت: در چهار ماهه نخست امسال مبلغ دو و نیم میلیارد ریال از محل زکات آورده داشتیم و در طرح شجره طیبه سال گذشته ۲۰۰ درخت و امسال تاکنون ۱۰۰ درخت پسته در بخش دیهوک پلاک کوبی شده است.

وی با اشاره به جلب مشارکت های مردمی در بخش اکرام ایتام گفت: ما ۲۱۴ یتیم، دو هزار و ۳۰۰ حامی و ۲۸۰ فرزند در طرح محسنین داریم و سرانه حمایتی هر یتیم در طبس ۳۸۰ هزار تومان است.

دیدگاهی در “ایجاد ۴ هزار و ۲۰۰ شغل توسط کمیته امداد شهرستان طبس

  1. جناب بیضی زاده چه خوب بود مدت زمان ایجاد ۴۲۰۰ شغل را ذکر مکردید میشود برداشت کرد که از ابتدای تشکیل کمیته امداد به دستور حضرت امام است یا در چهار ماهه اول سال چون اکثر بیانات حضرت عالی در مورد چهار ماهه می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 3 =