گردشگران حرمت ایام الله را حفظ کنند/ دایره اماکن نیروی انتظامی بر اقامتگاه های بوم گردی نظارت کند

دادستان عمومی و انقلاب طبس گفت: مردم طبس مردمی مهمان نواز هستند و مسئولین از گردشگران استقبال می‌کنند و در حد وسع امکانات برای آن ها فراهم می‌کنند اما از طرفی گردشگر باید قوانین را رعایت و به ویژه حرمت ایام الله نظیر محرم و عزاداری ها را حفظ کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام امیر زارع حسینی در نشست خبری گفت: صنعت توریسم صنعتی مفید و در اقتصاد و اشتغال و پویایی اقتصادی جامعه مؤثر است.

وی افزود: ما به عنوان دادگستری از هر فعالیت اقتصادی سالمی از جمله گردشگری حمایت می‌کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب طبس بیان کرد: برخی آفت ها در کنار گردشگری هست که برای قشر متدین جامعه نگران کننده است.

وی با بیان این که گردشگری به دو صورت تور و مسافرینی که قالب تور نیستند انجام می‌شود افزود: اقلیم طبس به گونه ای است که هم به واسطه وجود امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع)، میقات الرضا گردشگری مذهبی دارد، مسیر تردد چند استان است و مسافرین از این مسیر عبور می‌کنند و مقصد تورهای گردشگری نیز هست.

حجت الاسلام زارع حسینی بیان کرد: در نگاه دینی «سیر فی الارض» داریم تا با دیدن زیبایی های طبیعت پی به خالق خود ببریم و در یک نوع سفر نیز برای عبرت گرفتن از سرنوشت گذشتگان است.

وی ادامه داد: هر کس در قالب تورهای گردشگری و چه مسافرین باید شئونات اسلامی را رعایت کند.

دادستان طبس بیان کرد: اگر کسی بخواهد به این شهرستان بیایید همه مسئولین حمایت می‌کنند و مردم این شهرستان مهمان نواز هستند.

وی با بیان این که گردشگران خارجی بیشتر رعایت شئونات اسلامی می‌کنند افزود: هر کس آمد و قوانین را رعایت نکرد قانون به ما تکلیف کرده است که با وی برخورد کنیم.

حجت الاسلام زارع حسینی ادامه داد: یکی از اعمال مجرمانه کشف حجاب، اختلاط ها و رقص های جمعی و به طور کلی رفتار خلاف شئونات است و در قانون جرم انگاری و برای آن مجازات تعیین شده است.

وی ادامه داد: اقامتگاه های گردشگری باید به دقت قانون اماکن را رعایت کنند و دایره اماکن نیروی انتظامی نظارت کافی بر اقامتگاه های بوم گردی داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب طبس خاطرنشان کرد: این موضوع به صورت مکتوب خدمت فرمانده نیروی انتظامی طبس ارسال کرده ایم.

وی تاکید کرد: جمع این که هم دلسوز منافع اقتصادی و هم خواستار رعایت شئونات اسلامی باشیم ممکن است و هر گردشگری بخواهد به طبس بیاید باید بداند اینجا محیطی مذهبی است.

زارع حسینی بیان کرد: طبس برای گردشگر سلام و مبادی آداب و شئونات فضایی است بسیار آرام و مردم مهمان نواز و مسئولین همه در خدمت آن ها هستند.

وی ادامه داد: اگر گردشگر یا گردشگر نما شئونات اسلامی را رعایت نکند و حرمت ایام خاص مثل روزهای عزاداری را رعایت نکند با او برخورد خواهد شد.

دادستان طبس با بیان این که تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر طبق قانون مصوب مجلس است افزود: در آخرین جلسه این شورا در طبس مصوب شد در ایام خاص مثل عاشورا، تاسوعا، اربعین، آخر ماه صفر و کل ماه مبارک رمضان تورهای گردشگری به طبس نیایند و مجوزی در این خصوص صادر نشود.

وی ادامه داد: اگر افرادی از این ها حد اقل هایی که در قانون در مورد شئونات رعایت نکنند، ناحیه مقاومت بسیج با تشکیل گروه های امر به معروف و نهی از منکر در مرحله اول تذکر لسانی میدهند.

حجت الاسلام زارع حسینی افزود: اگر رعایت نکردند مرتکب جرم شدند، یا کشف حجاب یا تظاهر به فعل حرام که در قانون آمده بلافاصله به نیروی انتظامی گزارش می‌دهند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی نیز تذکر میدهند و اگر مؤثر واقع نشد فرد جرم مرتکب شده و ضابط قضایی به تکلیف قانونی خود عمل میکند و ممکن است متاسفانه برخوردهای قانونی سنگین تری هم انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب طبس تاکید کرد: ما مطابق قانون عمل می کنیم و نه یک قدم عقب تر و نه یک قدم تند تر و جلوتر بلکه مطابق قانون پیش خواهیم رفت.

وی یادآور شد: مردم طبس مردمی مهمان نواز هستند و مسئولین از گردشگران استقبال میکنند و در حد وسع امکانات برای آن ها فراهم میکنند اما از طرفی گردشگر باید قوانین را رعایت و به ویژه حرمت ایام الله نظیر محرم و عزاداری ها را حفظ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + چهار =