پژوهشکده زغال ایران و نیروگاه خورشیدی در طبس راه‌اندازی شود

در جلسه شورای اداری که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد درخواست های متعددی از جمله توجه به وضعیت معیشت کارگران، دولتی شدن معادن خصوصی، راه اندازی نیروگاه خورشیدی و پژوهشکده زغال کشور مطرح شد.

به گزارش طبس‌نیوز، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در جلسه شورای اداری شهرستان طبس که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد با معرفی توانمندی‌های و زیر‌ساخت‌های طبس درخواست هایی را مطرح کرد و افزود: امیدواریم در شهرستان طبس با همراهی مسئولان اتفاقات خوبی بیفتد و معادن از بخش خصوصی مجدد به بخش دولتی بازگردد.

شب عید نزدیک است/ نگران معیشت کارگران هستیم

سید مهدی طلائی مقدم افزود: شهرستان طبس یک شهرستان معدنی است و به همین دلیل کارگران زیادی در این شهر وجود دارد

وی هشدار داد: شب عید است و نگران معیشت کارگران هستیم.

طلایی افزود: امروز حیات ذوب آهن اصفهان در طبس است و ما مطالباتی از ذوب آهن اصفهان داریم که امید است با مساعدت شما این مطالبات دریافت گردد.

کارگران تنها همین حقوق کارگری را دارند به آنها توجه کنید

امام جمعه شهرستان طبس نیز با دغدغه پرداخت معوقات کارگران در آستانه سال جدید، گفت: کارگران تنها همین حقوق کارگری را دارند و نیاز است توجه بیشتری به این موضوع شود.

وی همچنین با اشاره بیمه کارگرانی که در آستانه بازنشستگی هستند و یا کارگرانی که دچار حوادثی می‌شوند افزود: امید است مشکلات این قشر در این موارد حل شود.

پژوهشکده زغال کشور در طبس راه‌اندازی شود

نماینده طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان طبس با اشاره به راه اندازی پژوهشکده زغال طبس گفت: طبق مصوبه ای باید مرکز تحقیقات و پژوهشکده زغال کشور در طبس ایجاد و راه اندازی شود که مجموعه ارزشمندی خواهد بود و ما میخواهیم مرکز تحقیقات عملیاتی باشد که کار زغال را انجام دهد.

امیرحسنخانی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص فرآوری پلی اتیلن کک گفت: اگر روی این مطلب شما دستور دهید قسمتی از بیکاری و اشتغال را با تبدیل زغالسنگ به کک و از کک به پلی اتیلن حل می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مجوز مرکز آموزشگاه ایمنی معادن را در طبس گرفتیم و قرار شد آموزشگاهی در طبس زده شود برای کارگران معادن که دوره کافی برای ایمنی و مسائل امنیتی ندیدند.

وی با اشاره به پروده ۴ گفت: این پروژه مربوط به سال ۸۴ است و آن زمان توسعه پروده ۴ را با چینی ها امضا کردیم و متاسفانه تا امروز هنوز این محقق نشده و در نهایت این شد که ما فاینانس چین را بگیریم و منتظر یک نامه از چینی ها هستیم تا این هم راه اندازی شود که اگر جناب وزیر و هیات دولت پیگیری کنید کار ارزشمندی خواهد بود.

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی در خصوص نیروگاه زغالی طبس که شورای اقتصاد مصوب کرده از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر نیروتشکر کرد و گفت: خواهش من این است که روند آن را تسریع کنید تا  این پروژه عملیاتی شود.

نیروگاه خورشیدی در طبس راه‌اندازی شود

مدیرعامل شرکت تاپیکو نیز در این جلسه با اشاره به وضع بد آب و هوایی طبس گفت: محور توسعه کشور آب است و اگر آب نباشد هیچ کاری انجام نمی‌شود.

وی افزود: راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در شهری که ۹۵ درصد سال آفتاب کامل دارد مورد توجه است .

پیوندی تاکید کرد: درخواست ما از شما این است که در هیئت دولت، مطرح شود که نیروگاه‌های خورشیدی در این شهر راه اندازی شود که بخش زیادی از مشکلات این منطقه را رفع خواهد کرد.

جلسه شورای اداری هم اکنون در حال برگزاری است و اخبارآن در بخش های بعدی منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 10 =