مالیات طبس بر محور معادن است/ با پرداخت نقدی مالیات تا ۲۰ اسفند، جرائم مالیاتی بخشوده می شود

مدیر کل امور مالیاتی استان خراسان جنوبی گفت: در شهرستان طبس چون موضوعات معادن و زغالسنگ مطرح است، بیشتر مالیات ها روی این محور است اما متاسفانه برخی شرکت ها مقداری در خصوص مطالباتی که به دارایی بدهکارند تعلل می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، مدیر کل امور مالیاتی استان خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از کارگاه های تولیدی در شهر طبس گفت: ما در انتهای سال به دنبال درآمدهای مالیاتی استان هستیم و طبس نیز تا حدودی در این خصوص روند خوبی داشته است، درصدهای رشدمان در حد مثبت نبوده اما به حد متعادل رسیده و به اهدافمان در خصوص درآمدهای مالیاتی در این شهرستان رسیده ایم.

مهندس نباتی افزود: در شهرستان طبس چون موضوعات معادن و زغالسنگ مطرح است، بیشتر مالیات ها روی این محور است اما متاسفانه برخی شرکت ها مقداری در خصوص مطالباتی که به دارایی بدهکارند تعلل میکنند، چک هایی داده اند که به وصول نرسیده و یا چک هایی قرار بوده بدهند اما ندادند.

وی با بیان این موضوع که پرداخت این مطالبات برای شهرستان خیلی موثر است، گفت: در شهرستان طبس اشخاص حقیقی زیاد مدنظرمان نیست چون به هر حال اشخاص حقیقی در حد بالا کار نمیکنند و ما بیشتر در اشخاص حقوقی دنبال مطالبات امور مالیاتی هستیم که اکثر آن به نتیجه رسیده و حدود بیست تا سی درصد درآمدها محقق شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم آن پیش بینی هایی که ما در سالی که در انتهای آن هستیم مطالبات را به مرحله ظهور برسانیم و به آن برسیم.

وی در خصوص اینکه این درآمدهای مالیاتی در شهرستان طبس چقدر هزینه میشود گفت: در هر شهرستانی میزان مطالبات ارزش افزوده معمولا در خود شهرستان هزینه میشود.

نباتی ادامه داد: امسال در سطح استان ۲۱ درصد از درآمدها در شهرداری ها و دهیاری ها هزینه شده که در خصوص مسائل زیرسازی، عمرانی و زیرساختی شهر هزینه میشود و حق مردم هر شهر است.

وی تاکید کرد: مطالباتی که از شهرها دریافت میشود باید در همان شهر هزینه شود و مردم احساس کنند مالیاتی که پرداخت میکنند رفاه آنان را تامین میکند و این مساله برایشان محسوس و ملموس باشد.

وی عملکرد کاری مالیات شهرستان طبس را خوب و مثبت ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: پیش بینی ها و سهمیه هایی که ما برای شهرستان طبس در نظر داشتیم به میزان ۸۰ درصد محقق شده و آن میزانی که مانده مطالباتی بوده که طلبکاریم و متاسفانه اشخاص حقوقی و حقیقی مراجعه نکردند. آن هم اگر مطالبه شود میشود گفت شهرستان طبس جزو شهرستان های خوب ما محسوب میشود.

مدیرکل امور مالیاتی استان در خصوص قوانین معافیت برخی بنگاه های اقتصادی گفت: مالیات اشخاص حقوقی قوانین خاص خود را دارد و ما موضوعاتی داریم که شهرک های صنعتی و یا برخی شرکت ها در دوران معافیت به سر میبرند و برخی از شرکت ها از دوره معافیت خارج شدند و سال هاست که مالیات پرداخت میکنند و اینطور نیست که بگوییم همه شرکت ها مشمول میشوند و یا کلا مشمول مالیات نمیشوند.

نباتی تصریح کرد: قوانین مالیات های مستقیم و موضوعات ماده ۱۳۲ در خصوص همه شرکت ها اعمال میشود.

وی گفت: فرار مالیاتی در برخی شرکت ها وجود دارد و برخی اشخاص روندهایی در خصوص پولشویی‌ میکنند که خود آن نوعی فرار مالیاتی محسوب میشود که البته در شهرستان طبس اینگونه موارد مشاهده نمی شود.

مدیر کل امور مالیاتی استان تاکید کرد: مودیان چه اشخاص حقوقی و یا حقیقی و چه در بخش مالیات های مستقیم و یا افزوده اعلام میکنم که اگر بتوانند تا بیست اسفند مطالبات مالیاتی که اداره مالیات از آنها طلبکار است را نقد پرداخت کنند جرائم مالیاتی قابل بخشش آنها را صد در صد و کاملا ببخشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − سه =