۱۰ درصد بافندگان فرش در خراسان جنوبی طبسی هستند

طبس نیوز – مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: شهرستان طبس ۱۰ درصد بافندگان استان را تشکیل می دهند که سهم قابل توجهی است و نشان دهنده این است که این صنعت با اقبال مردم و بافنده ها در طبس رو به رو شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در کارگروه و همایش تخصصی فرش شهرستان طبس بیان کرد: صنعت فرش استان، سهم چهار درصدی از کشور را دارد و تعداد ۵۰ هزار بافنده در خراسان جنوبی شناسایی شده که ۱۰ درصد آنها بیمه شده فرش هستند و اولین مطالبه ما در خصوص بیمه است.

داود شهرکی افزود: مجموع مجوزهای حوزه فرش ۳۱۰ مورد است که در موضوعات مختلف طراحی، بافت و سایر وابسته های فرش در استان فعال است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: تعداد ۲۵ هزار دار قالی شناسایی شده در استان داریم که نشان از اهمیت فرش در استان دارد.

شهرکی بیان کرد: شهرستان طبس ۱۰ درصد بافندگان استان را تشکیل می دهند که سهم قابل توجهی است و نشان دهنده این است که این صنعت با اقبال مردم و بافنده ها در طبس رو به رو شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه فرش در استان گفت: برگزاری هر ساله المپیاد استانی و شرکت در المپیاد کشوری، ۱۴۶ دوره آموزشی فرش با ۱۷۰ هزار نفر ساعت و ۲ نشان جغرافیایی در استان کسب شده است که برند استان در حوزه فرش در دنیاست.

شهرکی در خصوص تسهیلات به بافندگان فرش گفت: پرداخت تسهیلات یارانه دار را در مشاغل خانگی به ویژه فرش داشتیم که از سال ۹۶ تا امروز بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت داشتیم که مبلغ ۲ میلیارد تومان مصوبه طبس بوده و ۱۰۰ میلیون تومان در حوزه مشاغل خانگی انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 8 =