نوعروسان طبسی میهمان خوان پربرکت شهدا

موسسه خیریه کوثر طبس ۹ موردجهیزیه به برکت نام شهدا به نوعروسان کم بضاعت تقدیم کرد.

فاطمه ابوالحسنی رحمانی_به گزارش طبس نیوز ؛ موسسه خیریه کوثر طبس با کمک خیرین و همکاری اعضاء کمیسیون امور بانوان فرمانداری ویژه و کمیته بانوان کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان و ۲۲۱شهید شهرستان ، صبح امروز ۲ سری از ۹ سری جهیزیه تهیه شده توسط این خیریه را به نوعروسان خانواده های نیازمند تقدیم کرد.

احمدی نیا ، مسئول موسسه خیریه کوثر در این خصوص گفت: ۹ مورد جهیزیه تا کنون تهیه و به نیابت از کنگره ملی شهدا به نوعروسان اهدا می شود.

وی افزود: در مجموع این موارد هزینه ای بالغ بر ۱۹ میلیون و ۱۵۵ هزارتومان داشته که تماماً از سوی خیران تامین شده است.

احمدی نیا گفت: در جلسه کمیته بانوان کنگره سرداران شهید که در تاریخ دهم تیرماه برگزار شد ، این موضوع مطرح شد که با برکت نام شهدا این کار انجام شود و تا امروز به حمدالله ۹ مورد انجام شده است.

امام جمعه شهرستان طبس نیز با حضور در این جلسه ضمن تقدیر از فعالیت بانوان شهرستان در این مراکز گفت:
بر اساس تفکر دینی و اسلامی، بعد از عبادت و بندگی خدا هیچ عبادتی به “خدمت به خلق” نمی رسد.

وی با تاکید بر ارزشمند بودن کارهای بانوان در خیریه ها و امور اینچنینی افزود: خدماتی که شما انجام می دهید بسیار مهم است، چرا که نیاز های اولیه و مهم زندگی هایی را تامین می کند که مشکلات بسیاری دارند و چه بسا به یک دست استکان و یا یک اجاق گاز ساده هم راضی هستند و مشکلشان حل می شود.

وی با بیان این که مردم متدین طبس علاقمند به کمک و انجام کارهای خیر هستند افزود: مزد واقعی برای شماست، بعضی مزدها در زندگی دنیوی می آید و می رود، اما مزد شما برای آخرت پس انداز می شود.

وی تاکید کرد با اینکه مسئولان پیگیر حل مشکلات هستند اما فعالیت موسسات خیریه ، خیر و برکات فراوانی به جامعه می رساند و زندگی های بسیاری را از نابودی نجات می دهد و از این باب بسیار مفید و با ارزش است.

زجاجی مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری ویژه نیز در این جلسه با اشاره به نقش اصلی و اساسی بانوان در اداره سمن ها و موسسات خیریه گفت: با حفظ احترام جایگاه آقایان، هرجا مسئولیتی بر عهده بانوان قرار گرفته به نحو احسن انجام شده و چه بسا موفق تر از آقایان عمل کرده اند.

وی همچنین افزود: در بحث کنگره سرداران شهید کمیته بانوان فعالیت های موثری در راستای معرفی شهدا و ایثارگران دارد و این یکی از فعالیت های بانوان است .

زجاجی با تاکید بر لزوم ایجاد تعامل و ارتباط قوی بین سمن ها و موسسات خیریه خاطر نشان کرد: این موسسات محلی برای درمان درد دردمندان است و سمن ها به عنوان یک پزشک معالج در سطح جامعه در حال فعالیت هستند و این مهم به برکت خون شهدا در ایران اسلامی است.

برقی معاون سیاسی فرماندار ویژه نیز که در این جلسه حضور داشت با اهداء لقب “ام الخیرین” طبس به احمدی نیا مسئول پر سابقه ی موسسه خیریه کوثر گفت: فعالیت ها و تلاشهای ایشان و همکارانشان در انجام امور خیر قابل تقدیر است.

وی افزود: رویکردی ک مردم دار المومنین به مسائل خیریه دارند باعث افتخار است و فعالیت های بانوان در این عرصه بسیار ستودنی است.

وی همچنین گفت: آنچه که مشخص است نیاز به یک بانک اطلاعات کامل از نیاز مندان است تا کمک رسانی به شیوه ای صحیح و بهتر انجام گیرد.

برقی در پایان اصافه کرد: این که برای حل این مشکلات بانوان پا به عرصه گذاشتند بهتر است چرا که در بحث زنان سرپرست خانوار، خانمها حتما بهتر می توانند کمک کنند و خانمها حرف هم و مشکلات هم را بهتر درک می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 1 =