تاکید امام جمعه طبس بر گسترش طرح «همیاران گردشگری»

رئیس ستاد امر به معروف شهرستان طبس از همیاران گردشگری برای تذکر برخی موارد به گردشگران تقدیر و تشکر کرد و افزود: لازم است این مسئله گسترش بیشتری پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام محمدرضا محمدی صبح یکشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس با تأکید بر لزوم اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از وجود غرفه امر به معروف در نمایشگاه بهاره اخیر طبس و تاثیرگذاری آن در محیط نمایشگاه، از گردانندگان این غرفه تشکر کرد.

رئیس ستاد امر به معروف شهرستان طبس در خصوص توجه به مقوله امر به معروف و نهی از منکر در حوزه گردشگری نیز گفت: ما نباید در اجرای این امر خجالت داشته باشیم و مسلمانی را باید تمام و کمال انجام دهیم،این آیه قرآن است که زنان خود را از مردان بپوشانند و طبق آیه قران، رفتار برخی گردشگران مناسب نیست و باید برای اصلاح این مسائل کاری شود.

امام جمعه طبس با تاکید بر دارالمومنین بودن شهرستان طبس و وجود امام زاده حسین بن موسی الکاظم (ع) به عنوان قطب فرهنگی شهرستان گفت: برخی رفتارها دهن‌کجی به ارزشهای ماست و نباید اجازه بدهیم این اتفاقات در طبس بیفتد.

وی با اشاره به برخی رفتارهای نامناسب حجاب و عفافی بعضی گردشگران و بی‌توجهی تورها افزود این مسئله شایسته شهرستان طبس نیست.

حجت الاسلام محمدی با تقدیر از فعالیت های مسئولان در حوزه گردشگری در رفع این مسائل افزود: اقایان میفرمایند شرایط کمی بهتر شده است، ما هم قبول داریم اما به هر حال مسلمانی لوازم و تعهداتی دارد که باید به آن توجه شود.

رئیس ستاد امر به معروف شهرستان طبس از همیاران گردشگری در بحث تذکر برخی موارد به گردشگران تقدیر و تشکر کرد و افزود: لازم است این مسئله گسترش بیشتری پیدا کند.

وی حضور پیشکسوتان به عنوان همیاران گردشگری را امری موثر دانست و افزود استفاده از این افراد می‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد

حجت الاسلام محمدی همچنین با اشاره به تعهد دهیاران روستاهای هدف گردشگری و صاحبان خانه های بوم گردی در مناطق مختلف طبس و عدم رعایت این تعهدات از سوی برخی از آنهاگفت: متاسفانه برخی تعهد میدهند اما با بی توجهی به تعهداتشان، حتی تصاویر خود را با گردشگرانی که شئونات را رعایت نمی کنند در فضای مجازی منتشر می‌کنند و این رفتار ها قابل برخورد و تذکر است.

رییس ستاد امر به معروف طبس از بهبهانی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس خواست تا با صاحبان خانه های بوم گردی که علی رغم تعهد بر سالم برگزار شدن تورها در ایام شهادت حضرت زهرا(س) باز دچار تخلفاتی شدند برابر قانون برخورد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + نه =