کشاورزی اساس اقتصاد است

ریاست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در طبس گفت: کشاورزی اساس اقتصاد است و کشوری که نتواند غذای خود را تامین بکند نمی تواند بگوید استقلال دارد و سرمایه اصلی ما کشاورزان هستند.

طبس نیوز:ریاست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در طبس گفت: کشاورزی اساس اقتصاد است و کشوری که نتواند غذای خود را تامین بکند نمی تواند بگوید استقلال دارد و سرمایه اصلی ما کشاورزان هستند.

به گزارش خبرنگار طبس نیوز، غلامرضا هادربادی در مراسم تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در طبس گفت: کشاورزی اساس اقتصاد است و کشوری که نتواند غذای خود را تامین کند نمی تواند بگوید استقلال دارد و سرمایه اصلی ما کشاورزان هستند.

وی گفت: توانمندی در علم کشاورزی دو مولفه دارد، که می‌توان با ایجاد تعاونی‌ها یا تشکل‌ها و با ایجاد خود کفایی مالی به توانمندی رسید.

وی خاطر نشان کرد: امروز یازدهمین صندوق شهرستانی حمایت از بخش کشاورزی در طبس با حضور مسئول صندوق مادر تخصصی کشور راه اندازی گردید که در حال حاضر علاوه بر صندوق استانی ۱۱ صندوق شهرستانی و ۲ صندوق زنان روستایی در استان داریم که جمعا ۱۴ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی تاسیس شده و میزان اعتبار موجود در کل صندوق تاکنون ۳۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که یک سرمایه خوب برای بخش کشاورزی و تشکل‌ها است.

ریاست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: صندوق طبس در حال حاضر با یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان راه‌اندازی می‌شود تا بتوانند تشکل‌ها و کشاورزان عزیز بخشی از نیازهای تسهیلاتی خود را از محل این صندوق تامین کنند.

هادربادی در جهت تقویت صندوق‌ها گفت: تقویت در دو بعد پیگیری می‌شود، اول اینکه سهم دولت که توسط مسئولین استانی تامین می‌شود گسترش یابد و در سال گذشته کمک مناسبی انجام شد و دوم اینکه سهم کمک صندوق مادر تخصصی‌‌ همان میزان تاثیر داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =