مرکز مطالعات استراتژیک قزاقستان در فهرست اندیشکده‌های برتر جهان قرار گرفت

دانشگاه «پنسیلوانیا» آمریکا در گزارش سالیانه خود مرکز مطالعات استراتژیک قزاقستان را در فهرست اندیشکده‌های برتر جهان قرار داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، دانشگاه «پنسیلوانیا» آمریکا در گزارش سالیانه خود مرکز مطالعات استراتژیک قزاقستان را در فهرست اندیشکده‌های برتر دنیا قرار داد.

بر اساس این گزارش، اندیشکده استراتژیک قزاقستان در سال ۲۰۱۶ میلادی در میان ۱۵۰ اندیشکده برتر جهان، در رتبه ۵۶ قرار گرفت.

این مرکز همچنین در میان ۱۰۰ مرکز مطالعاتی مختلف جهان در عرصه امنیت، دفاع و سیاست خارجی جایگاه نود و پنجم را به خود اختصاص داد.

همچنین مرکز مطالعات استراتژیک قزاقستان در رتبه‌بندی بهترین ساختارهای تحلیلی آسیای مرکزی با تصاحب یکی از ۳ رتبه اول موقعیت قبلی خود را حفظ کرده و به عنوان یکی از بهترین مراکز پژوهشی این منطقه شناخته شد.

بنا به این گزارش، پژوهشگاه سیاست و اقتصاد جهانی، مرکز ارزیابی سیاست اجتماعی، مرکز اطلاعاتی و تحلیلی وزارت آموزش و پرورش، پژوهشگاه شرق شناسی به نام «ر.ب. سلیمان اف»، مرکز پژوهشی ملی، پژوهشگاه تحقیقات اقتصادی و دانشگاه «کیمیپ» (دانشگاه قزاقی مدیریت، اقتصاد و تحقیقات استراتژیک) نیز در رتبه‌بندی جهانی جایگاه‌هایی را به خود اختصاص دادند که این بیانگر افزایش فعالیت مراکز تحلیلی در قزاقستان می‌باشد.

بر اساس این گزارش، استفاده از یافته‌های علمی متخصصان «اتاق‌های فکر» قزاقستان در خارج از کشور افزایش یافته است.

مرکز مطالعات استراتژیک وابسته به ریاست جمهوری قزاقستان در ۱۶ ژوئن ۱۹۹۳ با دستور رئیس جمهور این کشور ایجاد شد.

در آوریل سال ۲۰۱۴ با دستور نظربایف این مرکز به «آستانه» پایتخت جدید این کشور انتقال یافت.

رده بندی اندیشکده‌های جهان در چارچوب برنامه‌های تحقیقاتی دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا از سال ۱۹۸۹ میلادی به منظور شناسایی و معرفی مهم‌ترین مراکز پژوهشی در جهان صورت می‌گیرد.

در حال حاضر بیش از ۶ هزار اندیشکده فکری در سراسر جهان فعالیت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 5 =