مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

تهران-ایرنا-تاکید روحانی برایجاد فضای جدیدو تغییر لحن ها به دوستانه و برادرانه،تقدیم هدیه به روحانی از طرف عکاس برتر جایزه پاریس،کنایه توئیتری ظریف به آمریکاییها،انهدام یک تیم تروریستی تکفیری در قصرقند،تصویب طرح تحریم های جدید علیه ایران در سنای امریکا، توافق انگلیس و اتحادیه اروپا با شروع دور اول مذاکرات برگزیت از دوشنبه آینده و شکست ایران در هفته سوم لیگ جهانی والیبال مهمترین عناوین خبری ایرنا در ۱۲ساعت گذشته می باشد.

اخبار داخلی
*********
تهران- رئیس جمهوری با بیان اینکه وظیفه رسانه ابلاغ واقعیت ها ،پیام های اصلی ،پیام دین،تاریخ، ملت و انقلاب و اهداف ملی به مردم است،گفت:رسانه سازنده خبر نیست بلکه ابلاغ کننده است.
تهران- در حاشیه دیدار رییس جمهوری با اصحاب رسانه محمد برنو عکاس برنده جایزه پاریس، جایزه خود را به دکتر روحانی تقدیم کرد.
تهران- وزیر امور خارجه ایران در تازه ترین توییت های خود تاکید کرد: آمریکایی ها به جای تلاش برای تغییر رژیم ایران به فکر حفظ رژیم خود باشند.
تهران- روابط عمومی نیروی زمینی سپاه از انهدام یک تیم تروریستی -تکفیری در منطقه عمومی قصرقند در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
کرج- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت تدبیر و امید یک چهارم تخت های بیمارستانی در طول تاریخ ایران ایجاد شده و اکنون حدود ۲۴ هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم.
تهران- کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در نشست فوق العاده خود محرومیتی سنگین، برای سه بازیکن تیم والیبال بانوان زیر۲۳سال منظور کرد.
تهران- تیم بسکتبال با ویلچر جوانان زیر۲۳ سال کشورمان که در مسابقات جهانی در کانادا شرکت داشت به کسب عنوان هشتمی این رقابت ها بسنده کرد.
لتونی- تیم والیبال زنان ایران در سومین مسابقه خود در چارچوب پنجمین دوره رقابت های ورزشی کارگران جهان با غلبه بر لتونی به نخستین پیروزی خود دست یافت و به مرحله حذفی صعود کرد.
لتونی- ورزشکاران ایران در دومین روز رقابت های ورزشی کارگران جهان که در لتونی در جریان است، صاحب شش مدال شدند.
تهران- تیم ملی ایران همانند هفته نخست، هفته سوم لیگ جهانی والیبال را با شکست آغاز کرد.

اخبار خارجی
*********
آتن- نخست وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه درحالی برای شرکت در اجلاس سران سه کشور یونان، قبرس و رژیم اسرائیل تحت تدابیر شدید امنیتی وارد یونان شد که معترضان یونانی با برپایی تظاهراتی از دولت یونان خواستند که دست از توسعه روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی بردارد.
تهران- مجلس سنا آمریکا دقایقی پیش طرح تحریم های جدید علیه ایران را با اکثریت آرا تصویب کرد.
کابل- حمله انتحاری به مسجدالزهرا (س) در غرب کابل پایتخت افغانستان دست کم ۱۰ کشته و زخمی برجا گذاشت. شاهدان گفتند که سه مهاجم که جلیقه انتحاری بر تن داشتند به این مسجد حمله کردند.
تهران- اداره پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) پنجشنبه اعلام کرد که شمار افراد مظنونی که در دو سال گذشته در اروپا به اتهام فعالیت تروریستی دستگیر شدند, افزایش یافته است.
لندن – «دیوید دیویس» وزیر برگزیت انگلیس و «میشل بارنیه» مذاکره کننده ارشد برگزیت از سوی کمیسیون اروپا پنجشنبه با انتشار بیانیه ای مشترک، اعلام کردند که با شروع مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا از روز دوشنبه آینده توافق کرده اند.
لندن – کمیته سیاست های پولی بانک مرکزی انگلیس پنجشنبه به رغم افزایش نرخ تورم در این کشور، به ثابت ماندن نرخ بهره بین ‌بانکی رای داد.
تهران-ارتش سوریه پنجشنبه کنترل میدان نفتی آراک واقع در حومه شرقی حمص را به دست گرفت.
تهران-دفترنمایندگی سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) اعلام کرد که سازمان ملل هیچ نقشی در برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق که قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود، نخواهد داشت.
شبک**۱۷۰۸** تنظیم کننده: علیرضا ارشادی**انتشار: ابوالفضل بابایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =