مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد: تیم های ملی محل آزمون و خطای مربیان نیست

تهران – ایرنا – مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران گفت: تیم های ملی کشتی به خصوص در رده های پایه جای آزمون و خطای مربیان نیست به همین دلیل بهترین نفرات باید سکاندار تیم های ملی باشند.

«محسن کاوه» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص تغییر کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد افزود: فدراسیون و کادر فنی دقت فراوانی برای انتخاب بهترین کشتی گیران در تیم های ملی کشتی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان دارند و با همین دقت باید بهترین مربیان که دارای شاخصه های این سمت هستند در تیم ملی به کار گرفته شوند.
وی اظهار داشت: تیم های ملی کشتی در همه رده های سنی و به خصوص پایه جای آزمون و خطا نیست، اگر نسل آینده کشتی را خوب پرورش ندهیم، نمی توانیم کشتی گیر و پشتوانه خوبی داشته باشیم و به همین دلیل بهترین و با تجربه ترین مربیان کشتی باید از دل تصمیم گیری ها بیرون آید.
وی با اشاره به اینکه انتخاب رسول خادم به عنوان رئیس فدراسیون را به فال نیک می گیریم، تصریح کرد: رئیس فدراسیون باید چهار سال گذشته را مرور و بررسی کند و به طور حتم دارای نقاط قوت و ضعفی هم بوده و با شناسایی نقاط ضعف و برطرف کردن آن برنامه بهتری در ادامه کار داشته باشد.
این مربی سازنده کشتی آزاد در تهران ادامه داد: نقطه ضعف اساسی نچرخیدن چرخ کشتی در استان ها است و باید به کشتی نقاط مختلف کشور توجه ویژه ای داشته و یا در برگزاری مسابقات مختلف از جمله قهرمانی کشور، بازنگری جدی صورت گیرد.
وی ادامه داد: در رده های مختلف نوجوانان، جوانان و بزرگسالان نتوانستیم در پیکارهای قهرمانی جهان نتیجه خوبی بگیریم و اگر نقاط ضعف را پوشش ندهیم و دوباره تکرار شود ضربات جبران ناپذیری به کشتی وارد می شود و باید قبول کنیم در چند سال گذشته ضعف ها و اشتباهاتی بوده و انسان عاقل اشتباهات را تکرار نمی کند و امیدوارم رسول خادم رئیس فدراسیون با آنالیز و بررسی چهار سال گذشته، برنامه ریزی بهتری را برای دوره جدید داشته باشد.
کاوه همچنین با انتقاد از شیوه برگزاری لیگ کشتی باشگاه های کشور، خاطر نشان کرد: برگزاری لیگ با این شکل و در طول مدت ۳۰۰ روز، خوب نیست و باید برنامه جدیدی برای آن طرح ریزی کرد. شیوه برگزاری لیگ در سال های گذشته به مراتب بسیار بهتر و جذاب تر از شیوه جدید بود و به همین دلیل مسئولان لیگ باید با کارشناسان مربوطه و باشگاه ها در این خصوص به بحث و تبادل نظر بپردازند.
وی ادامه داد: افرادی که در کمیته لیگ فدارسیون کشتی فعالیت دارند، ادعا می کنند که کارشناس لیگ هستند در صورتی که کارشناس لیگ باید با همه مسایل آشنا باشد و به همین دلیل لازم است که در این خصوص با خبره ها کار کارشناسی انجام دهند و از سوی دیگر وظیفه فدراسیون در این رابطه جذب حامیان مالی در لیگ است که باید وارد بدنه کشتی شوند.
کاوه یادآور شد: لیگ کشتی ایران به اتمام می رسد و بسیاری از مردم نیز متوجه این موضوع نمی شوند و به همین دلیل حامیان مالی ورود پیدا نمی کنند و باید توقعات آنان را در لیگ برآورده کرد و به همین دلیل لیگ برای جذاب شدن نیاز به هفمکری و اتفاق نظر همه کارشناسان و صاحبنظران دارد.
وی با اشاره به برگزاری جام باشگاه های کشتی آزاد جهان در ایران، خاطر نشان کرد: حضور سه تیم ایرانی در کنار تیم قدرتمند تایتان مرکوری آمریکا جذابیت مسابقات را افزایش داده بود و با مرور این مسابقات متوجه می شویم که حضور تماشاگران و علاقمندان در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی در روز دوم نسبت به روز نخست قابل مقایسه نبود، چرا که علاقمندان زمانی در سالن ها حضور می یابند که لیگ جذابیت خودش را داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: به طور حتم سال آینده، سالی خوب برای کشتی ایران خواهد بود و امیدوارم کشتی ایران در رقابت های جهانی و بازی های آسیایی به اهداف از پیش تعیین شده برسد.
کاوه در خصوص انتخابش به عنوان سرمربی تیم کشتی آزاد بیمه رازی به جای غلامرضا محمدی در لیگ یادآور شد: با غلامرضا محمدی دوستی دیرینه ای دارم و اطمینان داشته باشید که در این تیم در کنار هم خواهیم بود.
محسن کاوه به عنوان مدیر فنی تیم ایزی پایپ کاشان در چهارمین دوره جام باشگاه های کشتی آزاد جهان، نقش اساسی در قهرمانی این تیم داشت.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**۱۰۶۷**
خبرنگار: رضا رمضانی انتشاردهنده:علی خورسندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 16 =