جنجال «تعویق» یا «عدم تعویق» انتخابات عراق به شنبه موکول شد

پارلمان عراق به دلیل به حد نصاب نرسیدن شمار نمایندگان و اختلافات حاصل از این موضوع، رأی گیری برای زمانبندی برگزاری انتخابات پارلمانی را به روز شنبه موکول کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پارلمان عراق امروز پنجشنبه برای تصمیم‌گیری بر سر موعد نهایی برگزاری انتخابات پارلمانی، تشکیل جلسه داد اما موفق به اخذ تصمیم نهایی نشد. 

سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق، اعلام کرد که مجلس در «رأی‌گیری محرمانه» برای «به تعویق افتادن یا برگزار شدن انتخابات در موعد مقرر» (در ۱۲ ماه می) ناموفق بود. 

فراکسیون پارلمانی «تحالف القوی العراقیه» (احزاب اهل سنت) از جمله طرف‌هایی است که خواستار تعویق انتخابات است. این فراکسیون دیروز چهارشنبه به طور رسمی، درخواست به تاخیر افتادن انتخابات عراق که قرار است ۱۲ می آینده (۲۲ اردیبهشت) برگزار شود، ارائه کرد.

پارلمان عراق امروز با حضور تقریبا ۲۰۰ نماینده تشکیل جلسه داد تا درخواست «تحالف القوی العراقیه» برای تعویق انتخابات را بررسی کند. برخی نمایندگان خواستار رأی‌گیری محرمانه در خصوص موضوع شدند. بعد از آنکه رئیس پارلمان اعلام کرد که ۱۴۸ نماینده موافق برگزاری اخذ رأی محرمانه‌اند، بحث و اختلاف‌نظر بالا گرفت.

در پی اختلافات حاصل شده، نمایندگان «التحالف الوطنی» (ائتلاف ملی) صحن پارلمان را به نشانه اعتراض ترک کردند. نمایندگان این ائتلاف خواستار برگزاری انتخابات در موعد خود (۱۲ می) هستند.

«حنان الفتلاوی» رئیس حزب «حرکه اراده» (جنبش اراده) نیز در موضعی مشابه با ائتلاف ملی اعلام کرده است که با هر پیشنهادی برای تعویق انتخابات، مخالفت خواهد کرد. 

جنجال بر سر موعد انتخابات در حالی بالا گرفته است که «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود، اعلام کرد که «مطلقا موعد انتخابات به تعویق نخواهد افتاد».

پیشتر اعلام شده بود که انتخابات پارلمانی عراق قرار است در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۹۷ (۱۲ ماه می) برگزار شود اما احزاب سنی که وضعیت خود را در انتخابات نامناسب می‌بینند، خواستار تعویق آن هستند. 


(تصویر آرشیوی)

انتهای پیام/ص 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − سه =